Hva er en "grei" hobby for partneren din å ha?

Sambo jakter og fisker. Store deler av sommer og høst går til jakt og fiske.
Synes det er en fin hobby :) fisketurer kan hele familien bli med på, om det er dagtid. Men jakt er vi ikke med på :) guttene blir nok med på småturer når de blir litt større :)

Tenker også at dette er en hobby som begrenser seg til perioder, f.eks en fisketur en helg osv. Da blir det jo det samme som å være oppslukt av et nytt spill noen dager.
Det som irriterer meg med intens spilling som ikke roer seg etter noen dager er at da er mannen faktisk fysisk tilstede,men allikevel ikke tilgjengelig. Er han på fisketur så er han ikke hjemme,ferdig med det.

Nå har joh ikke det problemet selv,men har venner som har hatt det jeg vil kalle spillavhengige kjærester. Syns det er ille nok når man ikke har barn hvis man bruker mer tid på spill enn kjæresten og omtrent ikke har tid til å svare på om man skal ha middag.
Men når man har barn må jo alle hobbyer revurderes ift til tidsbruk.
Ser bare at dataspill har en tendens til å sluke mer tid enn andre hobbyer.

Her har mannen bil som hobby og er i perioder mye ute i garasjen og skrur på bilen. Men han har jo begrenset det etter vi fikk barn og han er fremdeles tilgjengelig.

Min har inegn hobbyer han bruker tid på, men hadde syns det var fint om han fant noe, sålenge det ikke tok mye av vår tid sammen, spesielt tid med barna. ( Og jeg er en av de som syns data/tvspill ikke er en grei hobby å ha, syns det bare er kjempeteit og barnslig, så veldig glad han har samme mening som meg.)

Min mann bygger muskler. Og bruker mye tid på kosthold og trening. Og det er helt greit :) Fotball på tvn, ikke like kult :p Men han ser unge mødre, privat praksis osv. med meg, så da kan jeg ikke klage :p

Selv har jeg fotografering og redigering som hobby. Og mannen har aldri kommentert det negativt :)

Sendt fra min Samsung

Ser at jeg egentlig ikke svarte på HI, ble for opptatt av alle andre kommentarer her.

Jeg syns hobbyer som trening, jakt/fiske, friluftsliv og håndarbeide er fine hobbyer å ha, sunne interesser som det kommer noe godt ut av. ( Frisk luft, sunnere kropp, lære åndarbeide og lage ting selv f.eks.)

Men sånn alt i alt er det tidsbruken som er det viktigste, det skal ikke gå utover tiden med familien, man må prioritere riktig:)

Tja, gubbelubben spiller golf, og det krever endel tid borte fra familien. Men jeg ser hvor mye glede det gir han, hvor mye han får ut av det, hvor mye aktiv han er pga det, samt det gjør at han får mer overskudd og blir en mye koseligere mann å være rundt :p
Golf er jo en sesongsport, så det betyr jo at når sesongen er over, har vi han helt for oss selv ;)
Jeg spiller ikke golf, men jeg ser hvor mye han gleder seg over sporten, så for meg gjør det ingenting at han holder på med det. Skal sies at han ikke "får lov" til å slippe alt for golfen, men jeg sier som regel aldri nei hvis han spør om det er greit han tar seg en runde. Såfremt vi ikke allerede har en avtale da ;)

Her spiller vi begge to. Playstation og litt Wii. Vi har litt forskjellige intresser når d kommer til spilltype, mrn liker og mye av det samme.

Jeg syns spilling er helt greit, når barn er i seng! Og blir Forbanna når han ikke dukker opp i senga før kl er midt på natten og han skal tidlig på jobb. Da blir han trøtt og grinete, og d går utover oss. Det skjer når d kommer nye spill. Han må og skjønne når vi ikke har råd, for d er ikke alltid han kan kjøpe seg det spillet han vil med en gang - men d skjønner han som regel.

her går det i båt og gamle biler :) vil jo si at begge deler er sunne hobbyer, så sommer halvåret går på og pusse og vedlikeholde båten og det er ikke ei lita snekke, men en svær fiskeskøyte :) så det tar litt tid da... noe er det å gjør på vinteren også... selve sommeren er jeg med på morroa da og får være med ut på sjø'n ;) så har han en garasje han har bygd som har større grunnflate enn huset her, men den er full av gamle biler, så min 2009 mod må stå ute i kulda og fryse :p ja ja... sånn er det bare :) ser han veldig lite da :/ men det kan være litt deilig det å :) han sitter ikke inne her lenge etter jobb i vartfall :) er egentlig heldig som har han ved siden av meg på natta :p he he...

Her har mannen sykling som "hobby". Ikke landeveissykling, men sykler til og fra jobb og bruker det generelt som trening :) Syns det er en grei og sunn hobby, men koster litt da når en skal ha det beste utstyret ;) Ellers tror jeg det er lettere å godta hobbyen siden den er så bra for helsa samtidig :) Tror alle har godt av en hobby, min er husarbeid ;)

Back
Topp