Hva er egentlig Orb ?

x1xHappybody 2010

Flørter med forumet
Folk snakker om orber på bilder, vet jo at det er rundinger i bildet.. Men er ikke det bare skitten kamera linse som lager disse orbene ?
Og hva i alle dager mener folk med "ooooh det er orber på bildet!!!" ? ... syns ikke det er noe å oooooh'e for, vaske linsa di du hehe

Det er vel noen som tror orber er et eller annet overnaturlig fenomen. Jeg tror at orber er enten litt møkk eller en vanndråpe på linsa eller i lufra (derav regnbuefargene). Man kan jo så klart ikke utelukke at det er noe overnaturlig en gang iblant, men som regel tror jeg det er en ganske kjedelig forklaring.

Åh jasså , overnaturlig fenomen ... Ja man vet jo aldri hehe
Jeg har mange bilder tatt på hytta vår i Finnmark hvor nesten alle bildene har orber , på samme sted på hytta selv om man tar bilder fra forskjellige vinkler. Men har tenkt det var støv eller lysforhold i det hjørnet som gjorde at det ble sånn... Liiiite irriterende når man får deet blinkskuddet også er det en flekk på bildet som er i veien hehe[8D]

Mhm, lyset kan også gjøre det ja. Derfor er det kjekt med en sånn "solskjerm", husker ikke helt hva det heter, som man skrur ytterst på kameraet. Iallefall får man kjøpt sånne til speilreflekser.

Mange som seie det e engelen dine,som passer på deg..
Eg mener det er litt sjitt på linså.

Eg e litt overtroisk av meg sånn egneltig. Men akkurat den der tror eg kje på ;)

Back
Topp