Hva er ditt beste vaske tips

zalo, salmiakk og vann! tar flekker og fett uten å legge att den feite hinna som grønnsåpa gjør[:D]

jif ovn og grill!

ORIGINAL: *Mariposa*

Bruker bakepulver til å rengjøre kaffekanna og termoser. Blir skinnende ren og fjerner "kaffesmak" (slik at termosene kan brukes til tevann uten å smake kaffe) Eddik er også en fin ting, funker på så mangt [:D]

-natron også funker! jeg bruker det på eggekokeren også[:D]
-har du skikkelig skitne gulv, løs opp det flekkfjerne pulveret som er ment til klær, i vaskevannet og vask gulvet.
-zalo er fin som flekk fjerner på klær

ORIGINAL: rai

ORIGINAL: mammatilstorm

ORIGINAL: Lolodi

Hva med noen tips til å fjerne vannmerker på glassdørene i dusjen? Anyone??

jeg syntes jif glass eller hva det heter er ganske fin:)[:)]

Eller nylonvask!det er supert[:)]

JAJAJA nylonvask er genialt[:D]

microfiberkluter til støvtørking [:)]
våtservietter til kattevask av badet før vi får gjester [8D]

Vindusklutene fra Nille. Geniale!! [:D]

på rødvinsflekker i sofaen, på tepper og lignende hvor det trekker fort inn:

vanish!!
kast på pulver (uten vann eller noe) oppå flekken, hent en fuktig klut og tørk bort pulveret!
vips, flekken er borte!!
genialt spør du meg!

søl på teppe sofa osv.. hell over potetmel, la det suge opp støvsug.. helt knusktørt

Her var det mangen gode tips[:)]

-Eddik i skyllemiddel kammeret tar vond lukt fra klær.Treningstøy,sure regntøy,joggesko osv.
Lukter ikke eddik etterpå alså[;)]
-En dasj klor i sluker og do over natta av og til gjør underverk

Jeg har tuppevare sine microfiber kluter!
Og de funker gull!!!

Bruker bare kaldt vann på kluten til vinduene, og de blir skinnende rene!
Og kluten til å bruke på ovnen bruker jeg til å tørke støv med, med bare lunkent vann, får med seg alt!
Kluten til grutene bruker jeg på toppen av ovnen, med lett såpevann hvis det er noe fastbrent, hvis ikke bruker jeg bare lunkent vann [:)]

Zalo og Salmiakkvann er fantastisk til fett.

Blander man vanlig, blank eddik i såpevannet når man vasker fettete fliser, glassflater osv på kjøkkenet, så forsvinner alt det seige klisset mye, mye enklere [:D]

..elsker forøvrig Durance sitt all-round vaskemiddel med lavendel, og oppvaskmiddelet med mynthe (og meriam?), samt også baderoms-vaskemiddelsprayen med lavendel og mynthe fra Belle Maison [:)] *hekta på Lavendel, jah* [:D]

VASKEDAME[8D] Ellers er salmiakkvann på spray og microfiberklut en helt strålende kombinasjon på møkkete vinduer, speil og andre blanke flater.

Oi! Her var det mange fine tips!

Pissing av sko, gni med bananskall og tørk av med våt klut?? Nei, husker ikke helt, så det på tv bare!

Eddik!!

- Det tar vekk vond lukt, sett noen skåler rundtom etter en fest og alle lukt forsvinner! (røyk også)
- Bland vann og eddik på en sparyflaske, funker som et supert vaksemiddel på kjøkkenet
- Sett en liten skål med det i mikroen eller i stekovnen og sett på varmen, og vips så kan du tørke alt vekk kjempe enkelt!

ORIGINAL: Drømmeren

Jeg elsker Mpd`en til aloe vera[:D]

Funker den altså? Har vurdert å bestille meg den c...

Back
Topp