Eldstemann som nå er 2,5 år prøvde vi å innføre leggerutiner med fra 2-3 måneders alder, men det endte bare med mange timers byssing og bæring og smokking på et kaldt, mørkt soverom, og vi var utslitte hver kveld. Så med minstemann har vi ikke stressa med legging enda, men prøvd et par ganger å legge i "normal" tid (20-tiden når han virker litt trøtt) ved at han får på pysj og ammes i senga. Da har han våkna igjen under rapingen (eller våknet med et skrik etterpå for å rape hvis jeg prøver å legge han ned sovende uten å få rape), og vi har innsett at det var for tidlig. Så han har sovnet når jeg har lagt meg i 23-24 tida (bruker bortimot en time på å ammes i søvn da pluss raping). Han har da sovet til 10-tiden på morgenen (med noen amminger imellom selvsagt).
Men nå i det siste virker han trøtt litt før, så har begynt å legge i 23-tida, så 22.30-tida, så 22-tida. Det nærmer seg at han blir trøtt tidligere og får lettere for å roe seg nå, så vi satser på at det går seg til etterhvert nå. Han står gjerne opp tilsvarende tidligere også (oftest i 8-9-tida). Hadde vært fint om han kan legge seg rundt samme tid som storebror etterhvert (i 19-20-tida), da regner jeg med han vil stå opp samtidig med han også (i 6-7-tida). Men som sagt stresser vi ikke med det. Enkelte kvelder har han behov for å sitte inntil oss og blir da rolig, så da lar vi han gjøre det, og enkelte kvelder må han henge i puppen hver time for å være rolig. Ettersom han har hatt litt kolikk gjør vi det som passer best for ham inntil kolikkalderen er over og vi kan forvente at han ikke er plaget med magen når vi legger ham.