Hva er ditt beste selvangivelse tips?

her er jeg

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Mitt må være:
husk foreldrefradraget. Du kan skrive av barnevakt hvis du ikke klarer å bruke opp maks beløpet. Men ikke skriv av mer enn 6000 pr person.
Kan og skrive av kjøring til og fra barnehage om dette ikke er på vei til jobb

Men det er få som ikke har brukt opp beløpet, dersom de har barn i barnehagen. Fullplass i bhg er over max for første barn, og en for mindre for de neste.
Men det året ungen begynner i bhg går de jo bare halve året.

Er forøvrig usikker på om det stemmer at vi skal ha maxbeløp for to barn? Vi har bare utgifter på ro barn. Men vi har tre. Hun er født i 2015, men ikke før slutten av desember så jeg antar det er derfor hun ikke er med

Bruk fradragsveilederen på skatteetaten. Da får man med det viktigste.

Men det er få som ikke har brukt opp beløpet, dersom de har barn i barnehagen. Fullplass i bhg er over max for første barn, og en for mindre for de neste.
Men det året ungen begynner i bhg går de jo bare halve året.

Er forøvrig usikker på om det stemmer at vi skal ha maxbeløp for to barn? Vi har bare utgifter på ro barn. Men vi har tre. Hun er født i 2015, men ikke før slutten av desember så jeg antar det er derfor hun ikke er med

Ikke alle barn starter i august, det kommer jo an på om det finnes plasser og om man kan være hjemme i 1,5 år blant annet. Vår yngste startet i januar i fjor, sammen med flere tidlig 2014-barn, og vi har dermed nådd maxbeløpet selv om det var hans første år i bhg :-)

---

Et annet fradrag mange ikke legger til ved reisefradrag er bomutgifter. Jeg fikk mye tilbake der da jeg skjønte at jeg kunne skrive inn det da vi bodde utenfor men jobbet innafor Oslos bomring. :-)

Mitt må være:
husk foreldrefradraget. Du kan skrive av barnevakt hvis du ikke klarer å bruke opp maks beløpet. Men ikke skriv av mer enn 6000 pr person.
Kan og skrive av kjøring til og fra barnehage om dette ikke er på vei til jobb
Men gjelder foreldrefradraget begge to? For i års oppgaven så står det at det er den som betale som skal få dette.

Men gjelder foreldrefradraget begge to? For i års oppgaven så står det at det er den som betale som skal få dette.
Er litt usikker. Hos oss får vi halvparten hver. Mener man kan trikse med dette fradraget slik man selv ønsker

Er litt usikker. Hos oss får vi halvparten hver. Mener man kan trikse med dette fradraget slik man selv ønsker
Okei men hva er best? Her tjener eg minst og han mest. Føler at ifjor fikk eg så mye igjen pga eg fikk alt selv om det var han som betalte alt. Hvordan trikse med det til?

Hva er foreldrefradrag? Jeg fikk en datter i april i fjor, er det noe i den forbindelse jeg skal fylle inn på selvangivelsen? Hun starter i barnehage i august i år.

http://www.skatteetaten.no/no/Perso...regning-for-skattekort-for-inntektsaret-2015/
Tror det er denne jeg har brukt. Kommer ikke inn på den for å sjekke den på denne pcen.
Generelt sett, hvis du har veldig liten lønn, så kan det lønne seg at den som tjener mest for fradraget.
Men han har ikke fått noe mer skatt en det han blir ekstra trekt for. I fjord fikk han skatte smell og ba dem å trekke så så mye mer og akkurat den summen har han også fått tilbake.

Hva er foreldrefradrag? Jeg fikk en datter i april i fjor, er det noe i den forbindelse jeg skal fylle inn på selvangivelsen? Hun starter i barnehage i august i år.
Ja vist du har hatt dagmamma eller barne pass. Vist ikke så blir det nok ført opp til neste år siden hun begynner dette år :-)

Men han har ikke fått noe mer skatt en det han blir ekstra trekt for. I fjord fikk han skatte smell og ba dem å trekke så så mye mer og akkurat den summen har han også fått tilbake.
Hvis du kan finne flere fradag, så vil han få tilbake mer på skatten.

Back
Topp