Hva er ditt beste råd mot kvalme?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet Opprettet
Spist ofte, og før du står opp.
Spis havresuppe som er lett å få ned
Unngå kaffe, mye fett og sukker
Mandler, knaskes døgnet rundt

- nektariner, grønne epler, druer som ikke er for søte - godt, friskt, sunt og hjelper mot kvalmen
- å være ute/få frisk luft
- enig i det å spise ofte
- ikke spis mat som byr deg imot
- ikke spis deg for mett
- når det er helt ille: legge seg ned i et mørkt rom, lukke øynene

Reisearmbånd fra apoteket. Legger du de rett på håndleddet er det supert.

Spiser nektariner og valnøtter, prøver å få i meg nok vann, starter dagen med en kopp svak te og har rolige morgener.

Tur ut i frisk luft. Spise lite, men kanskje litt oftere. Holde seg unna det man erfaringsmessig spyr av... Og cola - men da begrenset inntak...

Det er godt å høre noen som er i samme båt som meg. Kun salt potetgull og surt godis som hjelper her.
Skulle kjøre på butikken med ungene i dag og hadde ikke potetgull. Jeg måtte stoppe på gabger på en 20 minutters khørrtur. Men nå er skapet fult. Jeg har også kjøpt surt godteri for å se om d kan hjelpe meg også

Hvile og ikke stresse.

Spise jevnt. Lite og ofte. Ta det med ro og prøve å ikke eksponere meg for sterke lukter.

Ritzkjeks!!

Reisearmbånd fra apoteket. Legger du de rett på håndleddet er det supert.

Kan man trygt bruke de? Jeg var på apoteket før helga i rein desperasjon for å finne noe kvalmedampende. Hun bak kassen sa det ikke var noe som kunne brukes trygt av gravide, ikke en gang ingefærkapsler. Kanskje hun ikke kom på båndet..

Kan man trygt bruke de? Jeg var på apoteket før helga i rein desperasjon for å finne noe kvalmedampende. Hun bak kassen sa det ikke var noe som kunne brukes trygt av gravide, ikke en gang ingefærkapsler. Kanskje hun ikke kom på båndet..

Jepp. Det er kun akupunktur.

Postafen kan du også kjøpe. Det er reisesyketabl. Ifølge pakningsvedlegget skal det ikke brukes av gravide, men det er førstevalget til leger for å anbefale. Ifølge legen er det trygt. Leste et sted at det står sånn i pakningsvedlegget fordi det ikke er søkt om for å reklamere til gravide, og det vil være behov for mange flere kontroller for at det skal stå i pakningsvedlegget at det er ok.

Jeg brukte de fra 5+0 til 12+2 (dagen vi skulle til legen å diskutere hvordan jeg skulle få næring i kroppen når jeg kasta opp alt som kom ned.)

Nok søvn tror jeg er det viktigste for meg.
Ble litt sent i går kveld (etter 12 :excited001) og opp med mini før 7, og sov urolig i natt i campingvogna så da kom svangerskapets første oppkast i dag :hungover:
Husker fra forige svangerskap også at om jeg var oppe for seint måtte jeg kanskje kaste opp allerede før jeg la meg..

Back
Topp