Hva er din historie?

mamma2010!

Glad i forumet
For 5 år tilbake så hadde jeg en spontanabort.. Jeg var da 16 uker på vei. De hadde en utskrapning men fikk ikke bort alt, så det la seg en stor infeksjon i kroppen min. Dette resulterte med at jeg fikk tette eggstokker og det var veldig liten sannsynlighet for at jeg noen gang skulle kunne bli gravid. Legene sa rett og slett at jeg var steril. Men for å holde mens smertene og holde den regelmessig så fortsatte jeg på p-piller også.. Rundt den 1 juni 2009 var jeg hos legen min, vi snakket om fremtiden og om jeg i det hele tatt kunne få barn. Jeg sa til han at hvis det ikke er noen mulighet for meg å bære fram et barn så vil jeg vite det slik at jeg kunne planlegge livet mitt etter dette, å ikke bli skuffet gang, på gang for at det står ikke gravid på pinnen... Det tok fram til midten av juli 2009 så fikk jeg brev fra fredrikstad sykehus, jeg skulle ta kontakt første dag med mens så jeg kunne få time 8-12 dager etterpå for å få en sånn kontrast væske opp i "høna" for å se om de greide å åpne eller om det var helt tett. Det vil si at den 1 august så skulle jeg ha mens.. Jeg ventet, ventet og ventet.. Men den kom jo aldri!! 23 august tok jeg en test. Der sto det GRAVID!!! Jeg kunne ikke tro det og tok MANGE tester! hehe... Men men :) Kom som et sjokk på oss begge siden vi bare hadde vært kjærester 1 ca 4 uker[8D] Men vi har det utrolig bra sammen og gleder oss masse nå [:)] Men det som bekymrer meg nå er at etter mens termin min er det 12 april, men etter UL så er det 10 mai... Så blir spennende å se :) Dette var min historie med mitt lille mirakel som vokser i mammas mage <3[:)]

Så koselig å finne ut at du er gravid når du egentlig ikke kan bli det! [:D] Virkelig et mirakel-barn ja! [:D]
Jeg har egentlig ingen spesiell historie. Ble gravid på første forsøk i mai i fjor, men mista tidlig. Jeg fikk ingen sorgreaksjon, og det hadde jeg egentlig ventet meg. Ble gravid på neste forsøk igjen, og hun ligger enda i magen min [;)]

Vi begynte å prøve i desember 2007. Jeg ville egentlig vente til mars med å prøve slik at vi kunne få en unge som er født etter nyttår det neste året. Men jeg sluttet på pillene fordi det kan jo ta tid før de er ute av kroppen. Hver måned tok jeg en test, men alltid negativ. Ustabil mens og ofte trodde jeg at den var negativ. I november 2008 gikk jeg til legen og sa at vi hadde problemer med å bli gravid. Legen sendte meg til en privat klinikk for han visste at akkurat denne legen kunne sitt fag. Vi fikk brev 2 uker etterpå og i januar 2009 fikk vi komme inn. Fant ingenting som var problem. Tok en sånn test som skulle blåse opp livmora og sjekke om det var gjennomstrømning med kontrastvæske. Det var kjempevondt, men fin gjennomstrømning. Legen ville vi skulle prøve litt mer. I slutten av juli 2009 da jeg fikk mensen på nytt ringte jeg tilbake til klinikken. Fikk time en uke senere. Tok en ny ul og legen sa at jeg skulle ha eggløsning 4 dager senere. Legen ville egentlig at vi skulle begynne med egguttak for å sjekke om eggene mine var befruktningsdyktige for de visste at sambos celler var gode. Jeg spurte om det ikke var noe annet vi kunne prøve først. Har nemlig hørt at det skal være vondt. Legen var nesten litt motvillig til å gi meg hormoner, men jeg fikk det. Eggløsningen skulle være den 8. august og jeg skulle begynne med medisiner den 9. august. Grunnen til at jeg fikk hormonene var fordi min lutealfase er for kort så legen sa det var greit at jeg fikk medisinen.
23. august testet jeg for første gang positivt på en graviditetstest. Og nå sitter jeg her da, 40 dager igjen til terminen[:D]

jeg har egentlig ikke noen spennende historie..
men jeg maste litt på samboer`n om at jeg vil prøve, men han var ikke klar sa han..
men jeg forsatte å spørre... men han ville ikke.. så jeg fortsatte jo på pilla..
de 4-5 mnd før jeg ble gravid hadde jeg noe utsatt mens.. ca 1 uke over hver gang..
men i september skulle jeg egentlig fått den den 13.. men den uteble som de forje mnd..
men når det hadde gått 2 uker over og puppa var så ømme at jeg skreik bare jeg kom borti tok jeg en test..
og den var POSITIV!! jeg ble jo kjempeglad.. mens samboer`n er fortsatt sikker på at jeg har "lurt" han og ikke tatt pilla mi..
han er glad nå da.. men det tok litt tid før han viste det!![:)]

ORIGINAL: Heidi10

men jeg maste litt på samboer`n om at jeg vil prøve, men han var ikke klar sa han..
men jeg forsatte å spørre... men han ville ikke.. så jeg fortsatte jo på pilla..
de 4-5 mnd før jeg ble gravid hadde jeg noe utsatt mens.. ca 1 uke over hver gang..
men i september skulle jeg egentlig fått den den 13.. men den uteble som de forje mnd..
men når det hadde gått 2 uker over og puppa var så ømme at jeg skreik bare jeg kom borti tok jeg en test..
og den var POSITIV!! jeg ble jo kjempeglad.. mens samboer`n er fortsatt sikker på at jeg har "lurt" han og ikke tatt pilla mi..

Gjorde du det da??? Eller ble du gravid på pilla???[&:]

ORIGINAL: jente05

ORIGINAL: Heidi10

Gjorde du det da??? Eller ble du gravid på pilla???[&:]

jepp..brukte pilla
men legen trudde kansje jeg hadde blitt "imun" mot den siden jeg hadde så uregelmessig mens i forkant.. så pilla virka likksom ikke på meg..
blir spennende å se om den virker igjen frammover da..[8D]

Har ingen spennende historie denne gangen. Vi har en sønn på nå 2 år og ønsket at han skulle få søsken tidlig da det er 4 og 8 år mellom meg om mine to søstre (jeg er i midten..). Vi ville at de skulle få muligheten til tettere søskenbånd. Siden storebror ikke var planlagt, sluttet jeg på p-pilla i den tro av at dette fort kunne ta litt tid. Første mnd uten pilla ville jeg ikke prøve i det hele tatt, for jeg ville ha den helt ut av kroppen først. Andre mnd satt skuddet! [:D] Og lillebror er ventet 9.mai. 2 år og 3 mnd etter førstemann [:)]

Ja det kaller jeg mirakelbaby!

Tja, hva skal jeg si om min historie. Må nesten begynne fra begynnelsen (så dette blir nok litt langt): Jeg begynte på sykepleien i august i fjor. Helt grønn, og veldig spent. Kommer inn i kantinen på skolen på mandagen, første dagen på skolen, og sitter meg ved et bord helt alene. Angrer selvfølgelig med en gang for ingen sitter seg ved samme bord, og jeg som håpte på å få noen nye venner. I mens fylles de andre bordene og jeg sitter fortsatt alene. Så kommer E og sitter seg på tvers av meg. Vi snakker litt, men ikke sånn særlig. Allikevel var der noe der som jeg ikke helt kunne sette fingeren på, en gnist kanskje?

Førsteårsstudentene har jo som kjent fadderuke. Den tirsdagen skulle det være kle-deg-ut-som-din-egen-bokstav kveld og jeg hev meg på. Ble jo egentlig ikke kjent med noen på mandagen. I ekte overdreven stil gikk jeg for å være sukkertøy og kledde meg i en rosa minikjole dandert med masse snop. På forhånd hadde jeg bestemt meg for å være flink jente, og ikke rote med noen - bortsett i fra hvis E skulle melde seg, for han var jo så skjønn!
Det ble selvfølgelig en ordentlig fyllekveld, og en øl ble til tre og en drikke lek ble til flere. Man ble tilslutt svært godt brisen. Utover på kvelden satt jeg meg i sofaen for å slappe av og to tre andre satt seg rundt for å snakke. En av dem var E. Etterhvert gikk de andre - vi var alene... Hånden hans sniker seg inn i min, vi småkjeler med hverandre også kysser vi. Det ble svært mange kyss den kvelden.
Vi bestemmer oss tilslutt for å dra, det var litt for folksomt der vi var, og det viser seg at han skal samme vei. Sånn halvveis sier det klikk i hodet mitt. Jeg kan ikke fortsette. Vi kan ikke gjøre det. Jeg vil ikke bare ha en one nighter med denne fyren... Så jeg drar hjem - alene - og angrer - for jeg ville jo. Men jeg sa til ham at han skulle få meg når vi begge var edru - hvis han fortsatt ville ha meg.

Onsdag kommer og jeg føler meg så så dårlig. Det koselige var at han sitter seg ved siden av meg i auditoriet og kjeler med skulderen min. Ganske mye mer uskyldig enn kvelden før, og det forble med det, for det ble bare meg og Tven den kvelden.

Så på torsdagen tok E mot til seg og spurte om jeg ville bli med ham hjem og jeg takket ja. En ting ledet til en annen og etter en økt var vi der. I det samme kom jeg på at jeg ikke hadde beskyttelse og ikke han heller. OBS! Men vi tenkte ikke noe mer over det der og da...

Den uken var jeg omtrent bare hos han og på søndagen var vi offisielt sammen. Siden dro jeg omtrent ikke hem og bodde der omtrent fra den torsdagen, selv om jeg ikke offisielt flyttet inn før i oktober.

I første uken i september begynte jeg å lure på hvor det ble av mensen. Vi reiste vekk den helgen for å treffe familien hans og jeg ble mer og mer urolig når mensen ikke kom. Vi kom hem den søndagen og mandag gikk jeg for å kjøpe en test. Tirsdagen var det opp tidlig for å teste meg. Jeg regnet med at den skulle være negativ så da den var positiv fikk jeg sjokk. Jeg viste den til E og jeg tror også han fikk sjokk. Klokken var også 6 om morgenen så det var ikke akkurat tiden for å fordøye saken.

Litt etter litt har det nok sunket inn. Jeg og E blir bare mer og mer forelsket for hver dag som går (selv hvor klisjeaktig det høres ut) og nå er vi gift også. Og om ikke så alt for lenge er vi foreldre... Jeg kunne aldri drømt at dette skulle skje, den dagen i august, men gu hvor takknemlig jeg er. [:)]

Dette ble skrekkelig langt [8|]

Har alltid vært "stor", det meste jeg har veid inn hos en lege er 141 kg.....
Fikk aldri mensen i normal alder, ble utredet rundt 18 års alderen og gitt en hormonkur for å sette ting i gang, fikk mensen 1 gang etter dobbel dose og så var det slutt igjen.
Da jeg var rundt 30 krevde jeg å få et svar og ble send til gynekolog og konstaterte PCOS, poly cystisk ovarie syndrom.
Dette gir symptomer som overvekt, uregelmessig eller uteblitt mens, mer mannlige kjønnshormoner osv.

Spurte legen om sjangsen for å bli gravid, fikk til svar at uten hjelp, ca 0%

Det gikk ennå noen år og jeg slanket meg ned over 50 kg med trening og smart kosthold. Mensen kom og gikk i hytt og pine. Hehe, husker første gangen, var som om noen stakk rødglødende kniver i magen, ble mega kvalm. Den biten har roet seg og får omtrent ikke varsel om at det kommer og bare gode murringer i magen underveis.
Hadde kanskje 2 på rad, opphold i 4 mnd osv osv.

Fikk innvilget bukplastikk 1. juli 2009, de fjernet over 3 kg fra magen nede. Var på slutten av mensen da jeg var på sykehuset dagene etter op. Fikk infeksjon og måte reåpnes 14 dager senere for utspyling og hadde feber neste morgen, fikk 4 dobble doser antibiotika og penecilin på toppen for å ta knekken på bla. e-colie inne i såret.
Var sykemeldt 7 uker etter op.

Var rett før op, borte i england og besøkte en kar jeg hadde chattet med på nett, han spurte til og med seriøst om jeg ville gifte meg, men så ikke den store framtiden der, etterhvert viste han seg fra "alle sider"
Hadde i ett års tid chattet av og på med en lokal kar på nett, han gikk litt lei av hu som ikke ville være med ut å ta en kopp kaffe, så han forsvant av nettet en tid pga flytting.
Men dukket opp igjen mens jeg gikk sykemeldt og satt med feber og lå på sykehuset osv osv. Ville vi skulle treffes som venner, hadde lenge forstått at det kom til å bli mer enn venner hvis vi møttes [:)] og sa det går ikke, har en fra før.

Det ble slutt med engelskmannen og han lokale karen ville komme på besøk og trøste meg. Sa, vi får heller gå en tur i morgen rundt mosvannet, trenger frisk luft.
Så vi møttes på ettermiddagen, gikk en runde, gikk hjem til ham og ehhhemm, jeg reiste hvisst aldri hjem igjen......
Under en mnd senere burde mensen ha kommet.....
Hadde jo nettop vært gjennom op og sykdom + beskjeden med ca 0% sjangse i bakhodet, så var vi nok litt for uforsiktig....
Så i teorien ble nurket unfanget ca 10 dager etter vi møttes første gang.

Så vitt jeg har lest meg til har også de med pcos øket risiko for abort og det var en nervepirrende tid fram til uke 12.
Rundt uke 8 hadde jeg en del småblødninger og en dag da jeg tørket meg etter dobesøk, var det en kjøttklump på papiret.
Ble jo til at jeg undersøkte denne litt nærmere. For fast i fisken til å være blod som i en mens.....
Og den hadde en slags hale, dobbelsnodd.
Det hele ble kastet i do, men fikk aldri helt roen og ble liggende flere netter og undre på om det var en abort eller om det var liv inni der ennå.
Orket ikke gå å gruble sånn og vi gikk til legen. Han tok en vanlig gravidtest og den var fortsatt positiv. Fikk lov til å reise til sykehuset og foreta en ultralyd for å sjekke. ( kom opp på ettermiddagen med brev i hånden, satt der i ett par timer og ble oppropt, de hadde vurdert saken og siden jeg ikke hadde blødning akkurat nå, så måtte jeg komme igjen i morgen og sitte og vente til de hadde tid. Kom klokken 12, det er allerede folk forran dere i køen. Kom klokken halv tolv og satt til godt over 3 før vi slapp inn [8|] )

Ble spurt en del spørsmål og så var det invendig ultralyd, og der, der lå det en liten peanøtt med bankende hjerte. Tror jeg omtrent flirte helt rundt resten av dagen [:D]
Så mest sannsynlig var det 2 stk inni der....

Nå sitter jeg her og er 32+1 dag i dag, vi bor sammen i min leilighet og har det utrolig godt sammen [:D]
Gleder oss til nurket kommer.

Fikk beskjed da jeg var 12 år allerede at med mitt "kvinnelige utstyr" + en uregelmessig mens (alt fra 1 gang i året til 5 ganger i året) ville det være usannsynlig at jeg kunne bli gravid.

Har prestert å blitt gravid 4 ganger på tross av alle gynekologers meninger og diagnoser[:D] 

Har mista 2 og født en liten gutt.

Historia med denne graviditeten:
Jeg tok ut spiralen mandag den 31 august 2009 ca kl 1330
Hadde sex 1 gang den dagen
Mandag den 14 september tok jeg en test som viste klart at jeg var gravid[:D]

Så jeg vet ikke, sambo mener at det er hans fortjeneste.. Vidundersæd som han sier[8D]
Legene skjønner ingenting, men er glad for at det fungerer på tross av mine skavanker..

så mange hyggelige, og triste historier med hyggelig slutter her :)

min historie er kjempe kjedelig... Jeg og sambo hadde vært sammen i ca to år, og når jeg skulle møte ham i byen etter jobb, fikk jeg skikkelig mageknip.. løp inn på do og der kom det en blodig stor slimklump (s ut som om det var blodårer i den), og jeg begynte og blø.. tenkte med engang at det var en SA selv om det ikke var i mine fjerneste tanker at jeg kunne være gravid, så kjøpte en test, og den var jo da positiv, så skjønte vi hadde mista..[&:]
Vi hadde jo ikke tanker om baby i det hele tatt, så overraskelsen var stor over hvor tungt vi tok det begge to, noe vi ikke viste om en gang liksom[8|][:-] Så begynte vi og snakke litt om dette her og fant da ut at begge to faktisk ønsket seg og var klare for barn...så bestemte oss for og begynne og prøve :) det gikk fort , og datteren vår satt på første pp...[:D] Etterat vi fikk henne har livene våre forandret seg utrolig masse, men i positiv forstand, og vi fant ut at vi ville ha nummer 2 med ca 2,5 års mellomrom, da vi synes det er en fin aldersforskjell, så tok ut spiralen og begynte og prøve i august, og testen var positiv med en gang igjen, så nå kommer da lillegutt 25 MAI , AKKURAT 2,5 år etter søsteren [:D][:D]

ORIGINAL: mamma2010!

For 5 år tilbake så hadde jeg en spontanabort.. Jeg var da 16 uker på vei. De hadde en utskrapning men fikk ikke bort alt, så det la seg en stor infeksjon i kroppen min. Dette resulterte med at jeg fikk tette eggstokker og det var veldig liten sannsynlighet for at jeg noen gang skulle kunne bli gravid. Legene sa rett og slett at jeg var steril. Men for å holde mens smertene og holde den regelmessig så fortsatte jeg på p-piller også.. Rundt den 1 juni 2009 var jeg hos legen min, vi snakket om fremtiden og om jeg i det hele tatt kunne få barn. Jeg sa til han at hvis det ikke er noen mulighet for meg å bære fram et barn så vil jeg vite det slik at jeg kunne planlegge livet mitt etter dette, å ikke bli skuffet gang, på gang for at det står ikke gravid på pinnen... Det tok fram til midten av juli 2009 så fikk jeg brev fra fredrikstad sykehus, jeg skulle ta kontakt første dag med mens så jeg kunne få time 8-12 dager etterpå for å få en sånn kontrast væske opp i "høna" for å se om de greide å åpne eller om det var helt tett. Det vil si at den 1 august så skulle jeg ha mens.. Jeg ventet, ventet og ventet.. Men den kom jo aldri!! 23 august tok jeg en test. Der sto det GRAVID!!! Jeg kunne ikke tro det og tok MANGE tester! hehe... Men men :) Kom som et sjokk på oss begge siden vi bare hadde vært kjærester 1 ca 4 uker[8D] Men vi har det utrolig bra sammen og gleder oss masse nå [:)] Men det som bekymrer meg nå er at etter mens termin min er det 12 april, men etter UL så er det 10 mai... Så blir spennende å se :) Dette var min historie med mitt lille mirakel som vokser i mammas mage <3[:)]

så utrolig koselig at du får barn med den historien.

Min historie:
Jeg har alltid visst at jeg ville bli mor. Da jeg var 5 år spute jeg mamma hvordan man lærte babyer å snakke, det bekymret meg litt at jeg ikke visste dette[8D]
Fra jeg var 14år ønsket jeg meg virkelig barn, men visste veldig godt at jeg ikke var verken fysisk eller psykisk klar, men jeg syntes tiden fram mot 20årene gikk sakte. Jeg husker jeg leste om infertilitet og var bekymret for at dette skulle gjelde meg.
Da jeg var 16år var jeg dum nok til å få en klamydiainfeksjon, den var såkalt "stille" (symptomfri) og da er det visst "bare" ca 10% sjanse for å bli steril. Jeg dyttet den tanken bort, men hadde alltid en følelse av at jeg var steril, det var bare så typisk om det skulle skje meg så...

Både jeg og samboern min er i vår mest fertile alder så det er ganske stor sannsynlighet for å bli gravid hver gang man har sex rundt eggløsning. Da det var gått over et år med prøving, begynte vi begge å tenke at vi kanskje aldri ville få barn. Vi var ikke klare til å virkelig innse dette og bli sjekket av lege så vi fortsatte bare å prøve og ganske nøyaktig to år etter at vi begynte var mensen noen dager forsinket (dette har skjedd flere ganger før uten at jeg har vært gravid,) etter en uke var jeg småkvalm og vi kjøpte en tast.

Det står at man skal vente i to min før resultatet kommer, og at det ikke gjelds etter 10 min, men med en gang tasten var tatt lyste det en pluss mot meg. Jeg sjekket igjen hvert 5 min og plussen fosvant ikke, selv ikke etter flere timer i søpla[8D]

Vi var begge i sjokk, tok oss over en uke å forstå det. Nå er vi så lykkelige som vi kan få blitt, endelig bor vi sammen og skal ha en datter. Om dette blir mitt eneste barn så har jeg ihvertfall henne

Så utrolig mange flotte historier![:)] Og tenk at mot alle odds og problemer så sitter vi nå her [:)] Alle med hvert sitt/sine mirakler som vokser seg store oh sterke i magene våres[:)] Vi er heldige vi![:)]

Så utrolig mange flotte historier![:)] Og tenk at mot alle odds og problemer så sitter vi nå her [:)] Alle med hvert sitt/sine mirakler som vokser seg store oh sterke i magene våres[:)] Vi er heldige vi![:)]

ORIGINAL: mamma2010!

sign

Så koselig tråd[:)]

Min historie er ikke så spesiell akkurat - men dere får nå lese om dere vil[;)]

I 2005 giftet jeg meg med min kjære, og sluttet på pillen[8D] 10 mnd senere kom en liten gutt til verden, og jeg ble mamma. Jeg som egentlig aldri har vært noen "baby-person" BLE det nå, og da Trygve Andreas var 3mnd gammel begynte jeg å drømme om en til. Ville være gravid igjen, føde igjen og holde mitt nyfødte barn i armene igjen - til tross for at min førstefødte hadde kolikk og gråt myyye, jeg var blitt MAMMA - og hadde fått førstehånds kjennskap til hva som er størst i livet <3

Så i 2008 kom lillesøster Tuva Helene - og familien var fullkommen. Vi skulle ikke ha flere barn......eller?? Joda, tok vel ikke så mange mnd før vi hadde ombestemt oss, så jeg begynte aldri på prevensjon igjen etter fødselen, denne gangen heller[8D] I januar 2009 ble jeg gravid igjen, og vi var kjempeglade! Pga div jobb-prosjekter ble vi nødt til å offentliggjøre graviditeten rundt uke 10, så hele bygda visste det... Derfor føltes det ekstra tøfft da MA ble konstatert et par uker senere. Påskeferien ble "innledet" med sykehusbesøk og utskrapning[:(]

Sommeren kom, og jeg oppdaget jeg var gravid igjen - det var travle tider, med mye besøk - så vi gikk bare å var glade i smug, fikk nesten ikke snakket sammen om det - før det plutselig vaar over igjen. SA denne gangen, ca uke 8.

Men - vi er nok et VELDIG heldig par, for neste spire festet seg allerede et par uker etterpå - og snart får vi vårt 3. barn på 4 år. Gleder oss sånn til baby igjen!! Men denne gangen er det siste[;)]

Dette blir LANGT!!!:

Jeg sluttet på p-pilla i januar 2008 for jeg ville gjerne ha alle hormonene ute av kroppen og regnet med det ville ta lang tid siden jeg hadde gått på pilla i 7,5 år. Det var mye styr den våren der med bachelor oppgave på høgskolen, ferdighets-eksamner og bryllupsplanlegging. Våren og sommer kom fort og eksamner gikk strålene. Vi hadde et fantastisk bryllup i juli, men noen baby-klaff på bryllupsnatten ble det ikke... Vi prøvde og prøvde, men ingen klaff. Begynte å bli litt fortvilet og tenkte det værste siden jeg har tilfeller av barnløshet i familien. Saken ble ikke bedre da det næreste venneparet vårt kom hjem og fortalte at de var gravide. Hun var 5 uker på vei og de ville vi skulle få vite det først. Vi ble kjempeglade på dems vegen, men jeg ble også kjempelei meg... Hvorfor dem som bare hadde vært sammen i litt over et år?? Hva med oss som hadde vært sammen i over 6 år og var nygift?!! Frustrasjonen var stor ja...og jeg var veldig sårbar og hennes voksende mage gjorde ikke saken bedre. Men det var samtidig veldig koselig å få følge henne hele veien i svangerskapet.

Tiden gikk, og i januar 2009 følte jeg at noe var på gang. Puppene var helt sinnsykt ømme og vonde, og jeg bare måtte ta en test selv om mensen bare var to dager for sent. Testen lyste +!! Gjett om gleden stod i taket!!! Det var noe i bakhode mitt som surret og ga meg negative "vibber", men jeg skjøv det bort. Vi fortalte det til de nærmeste vennene og familien. Alle gledet seg! Ukene gikk og jeg følte meg i fin form. Ingen kvalme eller noe. Så, i uke 7 begynte jeg å blø og de negative "vibbene" kom tilbake... Jeg tenkte at nå mister jeg. Legen min hadde selvfølgelig ferie den uka, så for å slippe å vente på at smertene skulle komme dro vi på legevakta. Der møtte vi verdens sureste megge i luka. Jeg fortalte hva som var og om bekymringene mine. Ho var sikker på at jeg holdt på å miste og at det ikke var noe de kunne gjøre. Jeg sa jeg ville bli undersøkt. Det var dessverre ingen lege der i det øyeblikket pga. øyeblikkelig tilkalling et annet sted. Jeg forlangt å få time til en annen lege. "Hvorfor det? Det er jo uansett ikke noe vi evt. kan gjøre?" fikk jeg til svar... Jeg kokte!!! Fikk kranglet meg til en time og ble sendt til et legekontor 30 min unna... Kom inn til (en veldig kjekk) lege, og tenkte "kjære...jeg vil ikke ta av meg buksene her...."!! Hehe....mye man tenker!
Han tok meg heldigvis på alvor og ringte rett til GYN. avd. på Fredrikstad sykehus. Der snakket han litt med en lege og snakket litt i gåter. Fikk time der dagen etter, og denne legen ville derfor ikke undersøke meg. Veldig glad for det. (han ville ikke utsette meg for det ubehaget). De mistenkte svangerskap utenfor livmoren, men var veldig usikre siden jeg ikke hadde smerter.

Dagen etter ble det undersøkelse. Som vi trodde ble det ikke funnet et bankende hjerte, men jeg var i grunn inneforstått med det. Ble sendt til blodprøvetaking etterpå, og også henvisning til dagen etter. To dager etter undersøkelsen ringte legen fra sykehuset meg opp. Jeg MÅTTE komme inn på sykehuset FØR kl 14!! Jeg var gravid utenfor livmoren (i høyre eggstokk) og måtte opereres! Jeg hadde i tillegg hele buken full av blod og var veldig nær blodforgitning. Det værste av alt var at spiren levde!! Hcg steg veldig på to dager...
Jeg ble innlagt og hasteoperert. Det var visst godt det ble oppdaget da! Det var visst veldig alvorlig for meg...noe jeg ikke var klar over.

Etter dette la jeg hele baby-styret på is. Jeg fikk litt sjokk og ble veldig redd. Men jeg visste i det minste jeg kunne bli gravid, og fortsatt kunne det selv med bare èn eggstokk. (bare 30% mindre sjangse). Jeg lukket meg litt i denne perioden og ting gikk ikke så bra mellom  mannen min og meg... Vi jobbet hele sommeren 2009 med forholdet vårt. Og jeg var ikke hjemme da lille snuppa til vennene våre ble født... Vi fikk jobbet oss igjennom det - heldigvis! I august var det utdrikningslag for ei venninne av meg. Fredag 14 august var første gang på mange uker at mannen og jeg hadde sex. Og igjen natt til søndag 16 august.
I slutten av august skulle jeg og ei venninne på jentetur og måtte jo ha med litt drikke. Jeg begynte å få ømme pupper igjen, men trodde ikke jeg var gravid. Jeg tok likevel en test før vi skulle på polet. Jeg tok testen og skulle stille klokka på 2 min. Orket ikke å stå og se på om den var positiv eller negativ. Mannen derimot - han var nysgjerrig og lurte på hva jeg drev med på tlf. "Setter på alarmen" svarte jeg. "Du trenger ikke det" svarte han. Det lyste igjen positivt!! 10 dager før IKM. Denne gangen var gleden like stor, men veldig nervøs... Men idag sitter jeg her da - forsatt med mannen jeg elsker, stoooor mage og en liten gutt som skal komme i mai![:D]

Alt ordner seg for snille jenter sier jeg bare!

Det var faktisk sambo som var mest gira på å få barn. Vi ble sammen nyttårsafta 06/07 og vi planla etterhvert å få barn i 2009.
Så da slutta jeg på pilla i august 2008. Det gjorde også 2 av mine venninner. Det var veldig spennende å følge hverandre i syklusene. I desember ble hun første gravid, i januar hun andre. Jeg hadde lange og ustabile sykluser og ble ikke gravid. Prøvde både akupunktur og healing + diverse kjerringråd uten at det hadde noe som helst virkning. Deprimerende....

I juni 2009 fikk jeg time hos gyn til utredning. Alt så fint ut, men siden jeg hadde så lange sykluser var nok ikke eggløsningene mine gode nok. Fikk derfor Pergotime (hormonbehandling) som skulle stimulere til eggløsning.

Tok meg en skikkelig ferie med spennende utenlandsreiser før jeg begynte på kuren i juli. Dag 12 i syklusen var jeg på innvendig UL hos gyn som dessverre ikke kunne se noen modne egg. Jaja, funka ikke den kuren da tenkte jeg. 2 uker senere fikk jeg skikkelig vonde menssmerter, men mensen kom ikke så jeg tok en test. Ble supersjokka da den var positiv!!! Lykkligste dagen i mitt liv!!! [:)] Det tok altså et år å bli gravid, men er veldig gla for at jeg er gravid nettopp nå [:)]

Kjærster i 4 uker? Ha, tror vel nesten vi slår den[8D] Jeg hadde termin på 10 mnd dagen vår med Emil[:)] hehe.
Vi hadde styret en stund og kjent hverandre lenge da... Bare så det er sagt. Emil er faktisk på en måte planlagt, litt spontant planlagt,men....
Jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde ganske kraftige celleforandringer, og var veldig bekymret for at jeg ikke ville kunne få barn. (kanskje litt hysterisk, men tankene settes i sving av en sånn beskjed) Så vi bestemte oss for å slutte på pilla. Og vips: der satt spiren egentlig før vi rakk å tenke oss om[:-] Jeg hadde akkurat fylt 22, men visste jo at jeg ville ha barn.[:)]
Disse celleforandringene stagnerte mens jeg gikk gravid, men bare 4 mnd etter fødsel var jeg inne og ble konisert. Men det har jo gått helt fint å bli gravid igjen[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Febbis

Kjærster i 4 uker? Ha, tror vel nesten vi slår den[8D] Jeg hadde termin på 10 mnd dagen vår med Emil[:)] hehe.
Vi hadde styret en stund og kjent hverandre lenge da... Bare så det er sagt. Emil er faktisk på en måte planlagt, litt spontant planlagt,men....
Jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde ganske kraftige celleforandringer, og var veldig bekymret for at jeg ikke ville kunne få barn. (kanskje litt hysterisk, men tankene settes i sving av en sånn beskjed) Så vi bestemte oss for å slutte på pilla. Og vips: der satt spiren egentlig før vi rakk å tenke oss om[:-] Jeg hadde akkurat fylt 22, men visste jo at jeg ville ha barn.[:)]
Disse celleforandringene stagnerte mens jeg gikk gravid, men bare 4 mnd etter fødsel var jeg inne og ble konisert. Men det har jo gått helt fint å bli gravid igjen[:D][:D][:D]

Hehe.. Slår oss med et par uker på den der [;)] Hehe.. Då bra[:D]

Back
Topp