Hva er din guilty pleasure?

Førstings

Elsker forumet
VIP
Novemberbarna 19
Hva jobber du med å kutte ut fra kostholdet/livet nå som du har fått positiv test?

Hvordan går det? Er det vanskelig? :whacky011 :Heartpink

Selv har jeg sluttet å snuse, og det går foreløpig overraskende bra. :D Har ingen sug, har bare lyst på innimellom. Har også kuttet ut energidrikker (Red bull) og kutta kraftig ned på brus.

Kaffe drikker jeg enda da, og spiser litt mer, men, summen av laster er nok konstant :p

Selv har jeg sluttet å snuse, og det går foreløpig overraskende bra. :D Har ingen sug, har bare lyst på innimellom. Har også kuttet ut energidrikker (Red bull) og kutta kraftig ned på brus.

Kaffe drikker jeg enda da, og spiser litt mer, men, summen av laster er nok konstant :p

signerer denne, helt det samme her :-)

Pepsi max, tar pittelitt i helgene. Og kjenner på det at jeg ikke kan spise spekeskinke, salami:sorry: men det er jo verdt det om spiren klamrer seg fast og vi får verdens fineste premie :love7:love7

Pepsi Max er nok min guilty pleasure som jeg bør kutte ut i svangeskapet. Tok likevel ett glass i går, men det holdt med det ene [emoji4] Må finne en god erstatter [emoji13] Foreløpig er det bare zero saft med lime og sitron, og det kan fort bli kjedelig.

Pepsi Max er nok min guilty pleasure som jeg bør kutte ut i svangeskapet. Tok likevel ett glass i går, men det holdt med det ene [emoji4] Må finne en god erstatter [emoji13] Foreløpig er det bare zero saft med lime og sitron, og det kan fort bli kjedelig.

Men sukkerfrie drikker skal man vel unngå også eller har jeg missforstått? Pga aspartam og søtstoffer... ?

Men sukkerfrie drikker skal man vel unngå også eller har jeg missforstått? Pga aspartam og søtstoffer... ?

Hmm, da må jeg nok slutte å drikke det også. Hva kan man egentlig drikke da? Vann og melk? [emoji28]

Jeg er glad jeg begynte og drikke vann for lenge siden , drikker nesten aldri brus.. som oftes bare vist vi en og annen gang spiser ute.
Og no etter jeg ble gravid tørr jeg ikke drikke brus eller drikke kaffe med koffein :hilarious:
Men jeg burde prøve og kansje spise litt sunnere mat og middager etter vært, skal ikke si vi har vært så flink der i det siste :bored:
Og er glad jeg sluttet for ca 8år siden og røyke/snuse ..

Kuttet ut snus rett før eggløsning, og har klart å holde meg unna. Men det er ikke lett, og må si jeg har store problemer selvom det har gått 6 uker nå. Går en del tyggis for å si det sånn :P Ellers har jeg kuttet ned til max 2 kopper kaffe daglig.

Kaffe og spekeskinke er nok det som er vanskeligst å holde seg unna for min del! Kaffen litt enklere nå når kvalmen har meldt sin ankomst.

Snus og vossafår. Ingen problem, been there done that 2 ganger tidligere [emoji28]

Sukkerfritt, mann skal vel drikke 400 liter daglig før det begynner å bli farlig? Eller er jeg ikke helt oppdatert? [emoji848]

Drikker vertfall pepsimax med god samvittighet, solo og! Matmessig spiser jeg det samme som før, bare mer[emoji28] går som regel opp 20 kilo i mine svangerskap. Men heldigvis forsvinner det igjen og [emoji5]

Spekemat, myke oster og koffeinholdig te prøver jeg å holde unna selv om det er vanskelig! Jeg har kuttet ut kaffe for lenge siden...kun pulver kaffe 2 måneder før forsøket. Men te har jeg hatt vanskeligheter med å kutte ned på da drikker det hver morgen med min frokost! Drikke nå Roobos og Honeybush te nå :-) De er Ok...

Last edited:
Jeg drakk mye Pepsi Max og battery, men har sluttet nå, men kjenner det når Jeg er i butikken xp

Men er det ikke koffein som kan være skadelig i store mengder? Mente jeg leste at det var forsket på aspartam ikke var skadelig?

Det er like mye koffein i pepsi max som cola. Du kan drikke en liter om dagen i følge matportalen, men det forutsetter at du ikke drikker annen koffeinholdig drikke.

Jeg ville dog vært litt forsiktig med aspartam uansett! Vanskelig, er pepsi max avhengig!

Jordmor sa forresten at sukkerfrie drikker r heeeelt trygt så lenge man holder seg unnder 4-5 liter per dag :p

Sukkerfrie drikker er helt greit, du skal drikke ekstremt mengder før der blir skadelig.

Her har jeg ikke kuttet ut noen ting utenom spekemat.

Kaffe drikker jeg ikke til vanlig og jeg verken røyker eller snuser.

Sjokolade og chips spiser jeg med goooood samvittighet :happy::happy:

Helt trygt å drikke sukkerfri brus. Sjekk matportalen og Mattilsynet hva gjelder mengder. Du må opp i 5-6L om dagen for at det skal ha noe å si.

Back
Topp