Hva er DIN favoritt julesang?

KAYN

Februar14 <3
Februar 2014 - Skjult forum
Hos meg får jeg skikkelig julestemning av "En stjerne skinner i natt".

Og jeg MÅ ha Hans Rotmo - vårres jul for at det skal bli skikkelig jul. Spiller den alltid når jeg pynter til advent og lager julemiddagen.

En stjerne skinner i natt :)

Vanskelig å velge en altså! :-) Det er jo mange fine! Vi tenner våre lykter er veldig koslig synes jeg :-)

Fairytale of New York kanskje? Og deilig er jorden:)

Fairytale of new york tror jeg ikke jeg har hørt.
Deilig er jorden er jo veldig stemningsfull. :)
Har du ikke hørt den?? Den er jo kjempekjent. Du har sikkert hørt den uten at du husker navnet:)

Liker også Happy X mas(war is over)

Kommer i skikkelig god julestemning av Mariah Carey sin All I want for Christmas is you! Og Wham sin Last Christmas :D over til de litt finere julesangene så liker jeg veldig godt Tenn Lys (begynner ALLTID å gråte av teksten) og Stjernesludd. I fjor ble jeg litt hekta på julealbumet "i den kalde vinter" av Christel Alsos - hun synger såå fint!!

O helga natt med jussi bjørling og deilig er jorden med sølvguttene.

Mange andre jeg liker godt også. En stjerne skinner i natt, nordnorsk julesalme og mitt hjertet alltid vanker.

Luciasangen fra Jul i Svingen, nært forhold til den etter at oldemor døde på Luciadagen for noen år tilbake

Også elsker jeg The Season' Upon Us av Dropkick Murphys, blir i så godt humør av den og tenker det ikke bare er min (sviger)familie som er gæærn :P

Også må jeg høre Deilig er jorden , (finner ikke den versjonen jeg liker best, det er DDE sin fra Frelsesarmeens juleplate, liker generelt begge DDE sine juleplater (trønder sa du? :P ), Verdens fineste stjernegut f.eks, herremin, den er så nydelig! )
og etter Deilig er jorden er det O Helga Natt (Må være med Jussi Björling, helst på bestemors gamle platespiller med LP) de to gjør som regel at jeg må gråte litt :P

Back
Topp