Hva er din erfaring med omgangssyken ?

Snartmamma25

Flørter med forumet
Hva er din erfaring med omgangangssyken hos barnet ditt? Hvor ofte kaster de opp, og hvor lenge ?

God påske liksom ‍♀️
 
Hva er din erfaring med omgangangssyken hos barnet ditt? Hvor ofte kaster de opp, og hvor lenge ?

God påske liksom ‍♀️

Takk d samme du! Oppkast 8 ganger siden kl 19 i går kveld, nå kl 05.15 våknet han til og ville ha kjeks og saft....... så får se hvordan d går da!
 
Alt fra en gang hvert 10. Minutt mellom kl 02 og 04 til en gang hver natt i en uke. Fra å kaste opp en gang, men smitte noen som fikk det heftig.

God bedring til de syke. Er nok frisk til påske, men palmehelga blir i karantene
 
Takk d samme du! Oppkast 8 ganger siden kl 19 i går kveld, nå kl 05.15 våknet han til og ville ha kjeks og saft....... så får se hvordan d går da!

Kjedelig at vi er flere ... Har diareen komt ? Den venter vi på Min spydde en gang, og etter det spydde han to ganger (slim) etter at han hostet. Han er skikkelig forkjølet, men jeg har aldri opplevd at han kastet opp selv om. Tror det må vere omgangssjuken. Rekner med at jeg får det over helgen, og då holder vi det gående .....
 
Min hadde det da han var 11 mnd. Kastet opp 2 ganger etter hverandre og det var vel nesten ALT han hadde i magen, og hn kastet ikke opp mer etter det. Hadde feber og tydelig vondt i kroppen dagen etter, men fikk ikke diaré. Faren ble derimot mye dårligere, spydde av og på i 4-5 timer og måtte være hjemme fra jobb flere dager.

Han har forresten spydd av hoste/forkjølelse også men det har vært annerledes.
 
Veldig variert her! Minste kastet opp én gang i går ettermiddag, og har vært helt fin siden. Han sliter med magen og refluks, så det er mulig det ikke er omgangssyke, men vi holder ham hjemme nå uansett selvfølgelig.

I fjor hadde vi tre runder over to mnd. Den ene gangen var det konstant oppkast i ett døgn, rolig oppkast døgn nr to og uggen mage et par dager til. De andre gangene var det hhv. oppkast én gang og bare diaré i litt under ett døgn.

God bedring!
 
Min hadde det da han var 11 mnd. Kastet opp 2 ganger etter hverandre og det var vel nesten ALT han hadde i magen, og hn kastet ikke opp mer etter det. Hadde feber og tydelig vondt i kroppen dagen etter, men fikk ikke diaré. Faren ble derimot mye dårligere, spydde av og på i 4-5 timer og måtte være hjemme fra jobb flere dager.

Han har forresten spydd av hoste/forkjølelse også men det har vært annerledes.

Venter på diareen. Ingenting som han spiser eller drikker, kommer i retur. Er skikkelig forkjøla. Oppkastene kom etter hosteøkter, og han kastet opp mye slim. Tror det e omgangssyken, siden han aldri har kaster opp ved forkjølelse før.
 
Vi har vel ca aldri hatt diaré som følge av at de kaster opp av omgangssyke. Det er slett ingen nødvendighet at den kommer.
 
Vi har vel ca aldri hatt diaré som følge av at de kaster opp av omgangssyke. Det er slett ingen nødvendighet at den kommer.
Sist kom det begge veier, hos både liten og stor. Sikkert et annet type virus. OUL på tirsdag.. Då roper nok jeg etter elgen.
 
Sist kom det begge veier, hos både liten og stor. Sikkert et annet type virus. OUL på tirsdag.. Då roper nok jeg etter elgen.
Håper du slipper. Må utsette oul dersom du får omgangssyke.

Men det er altså ikke sånn at det alltid går begge veier heldigvis og etter snart 11 år som mamma har jeg endelig opparbeidet såpass immunforsvar at jeg ikke får det hver gang ungene har det
 
Venter på diareen. Ingenting som han spiser eller drikker, kommer i retur. Er skikkelig forkjøla. Oppkastene kom etter hosteøkter, og han kastet opp mye slim. Tror det e omgangssyken, siden han aldri har kaster opp ved forkjølelse før.

Hvor gammel er han?
De kan ha omgangssyken uten diare også, så kan hende han slipper. Vi har hatt en runde magesjau som bare var mild diaré og ikke oppkast også forsåvidt, men da var matlyst og humør nesten som vanlig.
 
Vi har holdt på denne uken alle mann.
Vi hadde likt forløp alle sammen: startet med oppkast i underkant av et døgn etterfulgt av feber og så diaré.
Lille ble hardest rammet her og kastet opp ca hvert 15 min mellom 18-23 og så en gang i timen ca frem til 13 dagen etter. Hadde er par timer opphold på natten.
Nå er hun på dag to med feber og diareen startet i dag.
 
Hvor gammel er han?
De kan ha omgangssyken uten diare også, så kan hende han slipper. Vi har hatt en runde magesjau som bare var mild diaré og ikke oppkast også forsåvidt, men da var matlyst og humør nesten som vanlig.

Han er 4 år! Ingenting kommer i retur. Er relativt forkjøla, og det begynte med falsk krypp for en uke siden. Ingen avføring enda. 17 timer siden oppkast
 
Han er 4 år! Ingenting kommer i retur. Er relativt forkjøla, og det begynte med falsk krypp for en uke siden. Ingen avføring enda. 17 timer siden oppkast

Okei, kaaan jo høre slim og hoste som fører til oppkast, men det er vel enda vanligere med de minste. Satser på at det isåfall var en mild runde med omgangssyka og at jeg ikke blir sykere. :)
 
Okei, kaaan jo høre slim og hoste som fører til oppkast, men det er vel enda vanligere med de minste. Satser på at det isåfall var en mild runde med omgangssyka og at jeg ikke blir sykere. :)
Samme her Han hadde en mild variant sist og. Kastet opp noen få ganger på et døgn, men alt han spiste/drakk kom rett i retur
 
Kjedelig at vi er flere ... Har diareen komt ? Den venter vi på Min spydde en gang, og etter det spydde han to ganger (slim) etter at han hostet. Han er skikkelig forkjølet, men jeg har aldri opplevd at han kastet opp selv om. Tror det må vere omgangssjuken. Rekner med at jeg får det over helgen, og då holder vi det gående .....

Ingen diaré, og ikke oppkast på 14 timer! Nå øyner jeg et pittelite håp!
 
Her har vi hatt to runder. Den ene gangen kastet hun opp to ganger i barnehagen, vi hentet henne og hun var fin etter det (holdt henne selvfølgelig hjemme 48 timer etter). Den andre gangen hadde hun diare og i tre dager.
 
Back
Topp