Hva er dette?

IdaViktoria

Glad i forumet
Testet positiv på lørdag. Og i føle babyverden skulle jeg ha termin 10. Oktober.. Men, de tre siste dagene nå, nå jeg blødd litt. Litt når jeg tisser og litt i "trusa". I går kveld og natt, hadde jeg ekstremt vondt i magen, og jeg blødde mye mer. Men idag er magen bedre men jeg har fått tilbake til å blø litt, jeg føler meg brått ikke like gravid som jeg gjorde tidligere. ( veldig ømme pupper og kjempe trett var jeg forje uke)

Hva kan dette være? Hatt ikke legetime før til onsdag, så tenkte å høre om noen har noen tanker eller har opplevd lignende.
 
Kan være en SA men kan også være en uskyldig blødning. Men siden du sier du har ekstremt vondt så tyder det mer på en sa dessverre
 
Det var også tanken som slo meg. Men det var ikke SÅ masse blod, og det har heller ikke kommet ut noe. Derfor jeg blir litt forvirret.
 
Testet positiv på lørdag. Og i føle babyverden skulle jeg ha termin 10. Oktober.. Men, de tre siste dagene nå, nå jeg blødd litt. Litt når jeg tisser og litt i "trusa". I går kveld og natt, hadde jeg ekstremt vondt i magen, og jeg blødde mye mer. Men idag er magen bedre men jeg har fått tilbake til å blø litt, jeg føler meg brått ikke like gravid som jeg gjorde tidligere. ( veldig ømme pupper og kjempe trett var jeg forje uke)

Hva kan dette være? Hatt ikke legetime før til onsdag, så tenkte å høre om noen har noen tanker eller har opplevd lignende.
Håper det beste... Ikke noe kjekt å være i uvitenhet slik som dette!
 
Det var også tanken som slo meg. Men det var ikke SÅ masse blod, og det har heller ikke kommet ut noe. Derfor jeg blir litt forvirret.
Håper alt er fint med spira. Men du får vel vite når du skal til legen. Bare så kjedelig å vente... trenger ikke være noe galt om du ikke blør mer :)
 
Huff, skjønner godt at du er usikker. Det er klart at store blødninger og sterke smerter ikke er positivt og kan tyde på en SA, men det kan også være ufarlig. Jeg har ved et tilfelle opplevd blødninger og smerter i et svangerskap og det var da jeg mistet den ene tvillingen, men jeg vet det er flere som opplever blødninger uten at det er farlig. Det jeg syntes er litt bekymringsfult i det du skriver er de store smertene. Om du klarer å vente så får du jo svar på onsdag. Om du føler du trenger å vite det nå, så ta deg en tur på legevakten. Dersom det er en SA så er det jo ingenting noen kan gjøre, men du kan iallefall få vite om det er ufarlig, truende abort eller SA. Masse lykke til og hold oss oppdatert om du ønsker :)
 
Det var også tanken som slo meg. Men det var ikke SÅ masse blod, og det har heller ikke kommet ut noe. Derfor jeg blir litt forvirret.
Ikke for å skremme deg enda mer, men siden du spør om noen har opplevd lignende skal jeg være brutalt ærlig. Jeg har, bare minus smertene. Mista nesten i uke 11 i fjor, og hadde ingen smerter. Blødde tre store klumper mens jeg satt på do, og et par tørk på papiret etter klumpene. Ingen blod i bindet og ingen smerter. Men etter det forsvant alle symptomer og det var dessverre en SA. Så man trenger ikke ha mye blod og mye smerter, kroppen kan ordne opp veldig kjapt (og har man først en SA, er jo det veldig bra).. men som de andre sier kan det jo også være en uskyldig blødning. Jeg håper det var uskyldig :) vi vil jo ikke miste flere her nå♡
 
Som sagt så har jeg blødd litt idag også, men bare litt. Helt til nå, hvor det har tatt seg opp igjen(fortsatt ikke det jeg vil kalle mye) Men jeg tenker, bør ikke klumper og selve spiren komme ut? Eller kan det gå mange dager før den faktisk kommer ut?
Har jo nå vært 3 dager med blødninger.. Litt smerter i korsryggen, og magen, minner litt om menssmerter..

Jeg blir ikke skremt av ærlighet, og jeg skjønner selv at faren for SA er her. Men jeg har aldri hatt det før, så derfor jeg lurer litt.
 
Som sagt så har jeg blødd litt idag også, men bare litt. Helt til nå, hvor det har tatt seg opp igjen(fortsatt ikke det jeg vil kalle mye) Men jeg tenker, bør ikke klumper og selve spiren komme ut? Eller kan det gå mange dager før den faktisk kommer ut?
Har jo nå vært 3 dager med blødninger.. Litt smerter i korsryggen, og magen, minner litt om menssmerter..

Jeg blir ikke skremt av ærlighet, og jeg skjønner selv at faren for SA er her. Men jeg har aldri hatt det før, så derfor jeg lurer litt.

Vanligvis vil blødningen ta seg opp etter noen dager ved en SA, men dette er jo også individuelt. Den eneste måten du kan bekrefte/avkrefte en SA er ved hjelp av en tur til legen for UL eller måling av hCG. Men er det friskt blod eller brunt/gammelt blod?
 
Som sagt så har jeg blødd litt idag også, men bare litt. Helt til nå, hvor det har tatt seg opp igjen(fortsatt ikke det jeg vil kalle mye) Men jeg tenker, bør ikke klumper og selve spiren komme ut? Eller kan det gå mange dager før den faktisk kommer ut?
Har jo nå vært 3 dager med blødninger.. Litt smerter i korsryggen, og magen, minner litt om menssmerter..

Jeg blir ikke skremt av ærlighet, og jeg skjønner selv at faren for SA er her. Men jeg har aldri hatt det før, så derfor jeg lurer litt.

De konstaterer jo ofte SA når det er koagulert blod / klumper. Så burde kanskje vært noen klumper jo.. men jeg vet ikke, jeg har bare hatt SA en gang og da var det fort gjort som forklart over. Men har ei venninne som blødde mange dager og hadde smerter i mange dager ved SA, men vet ikke om klumpene kom de første eller de siste dagene.. man kan jo ha både mens og medfølgende smerter når man er gravid, så er jo vanskelig å si. Men hva med å ringe legevakta å høre om du kan komme å få ta en hcg? Det er jo ikke noe gøy om du skal gå å ha småblødninger og ikke vite helt til onsdag.
 
Vanligvis vil blødningen ta seg opp etter noen dager ved en SA, men dette er jo også individuelt. Den eneste måten du kan bekrefte/avkrefte en SA er ved hjelp av en tur til legen for UL eller måling av hCG. Men er det friskt blod eller brunt/gammelt blod?


Det er friskt rosa/lyse rødt blod.

Aventer litt å ser, om det ikke går noen vei så får jeg dra til legevakten
 
Back
Topp