Hva er dette?

Tuppelura92

Glad i forumet
Er det noen som kan hjelpe meg å si hva dette er? Er det varmeutslett? Mistenker dette mtp at han har hatt feber de tre siste dagene ): og er det noe jeg kan gjøre?
ImageUploadedByBV Forum1402497029.789249.jpgImageUploadedByBV Forum1402497052.255862.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Det ligner veldig på det jeg har som legen kalte soleksem (som er det samme som varmeutslett?), men jeg har aldri hatt feber sammen med det så blir usikker på om det da er det samme.. Med soleksem så må man unngå å være i sola til det er borte igjen og jeg har en krem med kortison for å stille kløe (men vet ikke hvordan det er med kortison og barn). For min del er plagene mindre utover sommeren når jeg har blitt litt brunere.

Det ligner veldig på det jeg har som legen kalte soleksem (som er det samme som varmeutslett?), men jeg har aldri hatt feber sammen med det så blir usikker på om det da er det samme.. Med soleksem så må man unngå å være i sola til det er borte igjen og jeg har en krem med kortison for å stille kløe (men vet ikke hvordan det er med kortison og barn). For min del er plagene mindre utover sommeren når jeg har blitt litt brunere.
Hmm, okei, takk. Han har ikke vært I sola, men i skyggen ute i går. Også har han hatt feber dagene før det, så tenkte at det kunne være noe sånt som varmeutslett :/ men håper at det ikke plager han noe :)

Feber og utslett som ligner varmeutslett kan være enten 4. eller 5. barnesjukdommen. Husker ikke hvilken i farta, Google bilder av de og sammenlign. Uansett ikke farlig.

Jeg synes det ligner den fjerde barnesykdommen. Feber først og utslett etterpå.

Tusen takk damer, har ringt legevakta og de var enige med dere, ut ifra hva jeg kunne fortelle :) dere er så gode å ha ! :)

Back
Topp