Hva er dette?

Brune egg kommer fra brune høner. Hvite egg fra hvite høner. (Hadde høns da jeg vokste opp). Helt ufarlig å spise:-)

Helt ufarlig å spise. :) er bare skallet som er en annen farge. Når jeg var yngre hadde vi høner som la egg som var lysegrønne. :)

Hvite egg og brune egg er akkurat det samme, bare fargen på skallet som er forskjellig.

Brune egg kommer fra brune høner. Hvite egg fra hvite høner. (Hadde høns da jeg vokste opp). Helt ufarlig å spise:-)
Det stemmer ikke :-) i noen tilfeller ja, men min hvite sussex-høne legger brune egg mens alle mine brune jærhøns legger hvite egg :-) man kan se på kinnlappen hvilken farge de har på eggene, lys=hvite egg, mørk=brune :-) men du har rett i at de er ufarlige å spise :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Brune egg er ikke farlige nei, får kjøpt pakker med brune egg i butikken :)

Brune egg kommer fra brune høner. Hvite egg fra hvite høner. (Hadde høns da jeg vokste opp). Helt ufarlig å spise:)

Så enkelt er det ikke, hehe. Vi hadde brune høns da jeg var liten, de la hvite egg. :)

er ikke noe farlig å spise de i det helle tatt
Vi får både hvite og brune egg. Og vi har et par som verper egg som er prikkete.

Jeg må da si jeg synnes det er rart at personer ikke har hørt at egg kan komme i forskjelige farger. Det finnes også i forskjelige str ut fra hvilken rase høner en har

He he he. Ikke lett å vite hvis man kun har sett hvite i butikken. ^^ Ikke så hyggelig å latterliggjøre TS av den grunn...

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Trygt å spise ja,ikke no problem ;)
Jeg ble mer skeptisk da jeg fant 3 egg i samme pakke med dobbel plomme.. er jo ikke farlig det heller,men begynte å lure på om de var veldig genmanipulert eller noe :p
Mener jeg leste i ettertid at det ofte er unge høner (eller heter det kylling da?) som ikke har "lært" det ordentlig ennå.
Heldigvis skulle jeg ikke bake med de så det var ikke noe krise,bare litt artig ;)

Brune og hvite kan man få! Men den siste kartongen jeg kjøpte var full av fjær. Fant bare et egg som ikke hadde fjær klistret på seg, litt ekkelt :-)

- husker vi sa da jeg var liten at brune egg var best, så jeg kjøper alltid brune når jeg finner det. - Selv om de sikkert smaker det samme!

Det stemmer ikke :) i noen tilfeller ja, men min hvite sussex-høne legger brune egg mens alle mine brune jærhøns legger hvite egg :) man kan se på kinnlappen hvilken farge de har på eggene, lys=hvite egg, mørk=brune :) men du har rett i at de er ufarlige å spise :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Da har jeg også lært noe nytt i dag ^^

Mine høner var sånn, så da regnet jeg med at det var en slags "regel" ;)

Back
Topp