Hva er dette?

sussna91

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Jeg har fått noe som minnet om en kvise rett under brystvorten! Gjorde veldig vondt så stakk hull på kulen og det kom ut puss fra den! Er dette bare en vanlig kvise eller kan det være noe annet? Hva bør jeg gjøre?
Gjør fortsatt vondt og nå kommer det sårvæske ut! Bør jeg amme fra den puppen i dag?

Ja, har lest det. Så da bør jeg vel kontakte legen i morgen?
Typisk at det blir noe mer nå som jeg akkurat har kommet meg etter ks og infeksjon pluss forkjølelse! :(

Prøv, som det står der, å tømme brystene hver 2 time på dagen og hver 3 om natta (pump om lille ikke vil amme), og se om den blir mindre.. Det kan være en tilstoppet melkegang. Om den ikke blir mindre innen et par dager bør du oppsøke lege. Gjør det du føler deg trygg på. Ønsker du å heller kontakte lege først, gjør du det :)

For min del var det helt tilfeldig at jeg fant ut av det. Var hos legen med storesøster som hadde øyekatarr ca 3-4 uker gammel. Da spurte jeg kjapt hva det kunne være iom at den var vond. Da så han forbauset på meg og sa at det var flaks jeg spurte, for den var veeeldig betent. Da fikk jeg med meg antibiotika og kulen ble borte ila noen dager :)

Jeg hadde en sånn sak sist. Jeg skvisa hull på dritten, og så rensa jeg. Vet ikke om det var slik jeg burde gjøre det, men det gikk bra i alle fall :)

Jeg hadde en sånn sak sist. Jeg skvisa hull på dritten, og så rensa jeg. Vet ikke om det var slik jeg burde gjøre det, men det gikk bra i alle fall :)
Hihi. Samme gjorde jeg. Var borte dagen etter.
Bare hos meg var det ikke vondt da, som beskrevet i første innlegg.

Hva renset du med da? Vurderte å smøre på litt bacimycin, kan jeg gjøre det?

Back
Topp