Hva er det tidligste du har sett hjerteslag?

Phis

Gift med forumet
Februarlykke 2022❄️
Junibollene 2023
Hei, kloke damer:)

Er gravid med nr.2 og har booket time til tidlig ultralyd neste uke. Ideelt ville eg ha ventet til uke 6/7, men pga at vi skal dra til svigers(de bor et stykke unna) vil vi ta en kjapp sjekk før vi reiser så vi kan si det til dem(for de kommer til å skjønne det uansett). Tenker det er greit å vite at ting er riktig plassert, hvor mange og at det er liv. MEN, problemet er at jeg bare er 5+6 på den timen(i verste fall tilogmed to/tre dager kortere). Er det da vits? Hvis tanken er for å bekrefte graviditet med liv? Hvis det er for tidlig å se liv? Hvis dere skjønner
Så; hva er det tidligste du har vært på ultralyd og sett hjerteslag? Og der du var rimelig sikker på hvor langt du var kommet.

6+0 med begge

Vi vet eksakt gestasjon, IVF

Er gravid med nr.2 og har booket time til tidlig ultralyd neste uke. Ideelt ville eg ha ventet til uke 6/7, men pga at vi skal dra til svigers(de bor et stykke unna) vil vi ta en kjapp sjekk før vi reiser så vi kan si det til dem(for de kommer til å skjønne det uansett). Tenker det er greit å vite at ting er riktig plassert, hvor mange og at det er liv. MEN, problemet er at jeg bare er 5+6 på den timen(i verste fall tilogmed to/tre dager kortere). Er det da vits? Hvis tanken er for å bekrefte graviditet med liv? Hvis det er for tidlig å se liv? Hvis dere skjønner
Så; hva er det tidligste du har vært på ultralyd og sett hjerteslag? Og der du var rimelig sikker på hvor langt du var kommet.
7 uker. Var på UL da etter prøverørsbehandling.

Så blinkende hjerte 5+6 på innvendig UL :)

Uke 5. utvendig ul hos fastlege. Så at det «blinket». Ikke mer enn det, men det betyr liv så mer er ikke nødvendig på det tidspunktet.

7+1. jeg var på ultralyd en uke tidligere, uke 6, og da så vi abre såvidt fosteranlegg og ikke tydelige hjerteslag. Så basert på min egen erfaring anbefaler jeg ikke det stresset som det kn medføre dersom man ikke ser hjerterytme bare fordi det er for tidlig

Jeg var inne med noen dagers mellomrom. Med eksakt befruktning (ivf): 5+5, fant fostersekk: og SÅVIDT fosteranlegg (hun var nesten på vei til å si at den var tom). 6+4 var jeg inne på nytt pga ny blødning; da fant vi hjerteslag.
Etter 7+0 uker er man omtrentlig "garantert" å finne hjerteslag (så fremt befruktningsdato er rett) dersom det er liv.
Skal sies at dette var på sykehus, og hun dama på 5+5 hadde problemer med å finne livmoren min i utgangspunktet :p men vil si at det egentlig ikke er vits før 6+x uker, med mindre du bare vil utelukke exu.

Gratulerer så mye med ny spire :Heartred Jeg fikk se blinkende hjerteslag 5+5, men hun ble nok målt til å være 6+2 ca hvis jeg husker riktig. Og ca 6,6 mm lang. Fikk bilde med meg hjem, ligner på en cashew-nøtt hi hi

Gratulerer så mye med ny spire :Heartred Jeg fikk se blinkende hjerteslag 5+5, men hun ble nok målt til å være 6+2 ca hvis jeg husker riktig. Og ca 6,6 mm lang. Fikk bilde med meg hjem, ligner på en cashew-nøtt hi hi

Åååå, der er du!<3 så kjekt å se at det klaffet!

Åååå, der er du!<3 så kjekt å se at det klaffet!

Ja, til slutt gjorde det det <3 Hun er 11 uker denne uken :-D Masse lykke til med spiren din <3

Uke 7

Takk for alle svar! Har besluttet å flytte timen fra i morgen til onsdag. Da vil jeg etter menstermin være 6+5 og i aller verste fall bli satt tilbake til rundt 5+6/6+0:)

Så u 8+3 hos JM , har ikke hatt tidligere UL

Back
Topp