Hva er det som er vondt?

*p!nk smile*

Forumet er livet
Stemmer det at det er riene som er vonde og ikke det å presse babyen ut av hufsa? (det at hodet kommer ut)[:)]

Kan noen forklare meg kort om de forskjellige riene??[;)] Er det pressriene som er vondest?

Takker frøkner[:D][:D]

Jeg syntes riene er sykt vonde, og akuratt når hodet står i åpningen så gjør det vondt.
Press riene syntes jeg ikke er vonde, bare "gode" på en måte.

De riene som er før pressriene synes jeg var verst., samt noen innimellom underveis(vet ikke om det var de som åpnet det gradvis jeg).
Når jeg fikk lov til å presse, ble alt mye bedre[:D]

ORIGINAL: *p!nk smile*

Stemmer det at det er riene som er vonde og ikke det å presse babyen ut av hufsa? (det at hodet kommer ut)[:)]

Kan noen forklare meg kort om de forskjellige riene??[;)] Er det pressriene som er vondest?

Takker frøkner[:D][:D]

Riene er det jeg syntes er mest vondt, men når hodet til babyen skal ut av fannyen så gjør det ganske bra vondt det også. Men det varer ikke så lenge som rier liksom. Men hva som er vondt og ikke må man finne ut av selv under fødselen, kommer helt ann på din egen smerteterskel. [:D]

ORIGINAL: Thothamon..

Jeg syntes riene er sykt vonde, og akuratt når hodet står i åpningen så gjør det vondt.

Når hodet er mellom beina så er det vell bare å presse som bare pokker???[:)] Eller kan man ikke bestemme dette selv?

De siste åpningsriene før pressriene var desisert verst! [:o]
Pressriene var som en frihetsfølelse, men det var vondt når hodet stod i åpningen. Da var det også tungt å presse.

Må legge til at jeg var ekstremt sliten, for jeg hadde ikke sovet hele natta før det startet.

ORIGINAL: K@ro

De riene som er før pressriene synes jeg var verst., samt noen innimellom underveis(vet ikke om det var de som åpnet det gradvis jeg).

Noen som sier når jeg har de forskjellige riene?? Er det 3 typer rier??[:)]

Når hodet er mellom beina så er det vell bare å presse som bare pokker???[:)] Eller kan man ikke bestemme dette selv?

Første gangen jeg fødte så lå hodet lenge i åpningen, og jeg stresset med å få henne ut, men andre gangen så lukket jeg øynene og holdt meg for ørene[8|][:-] og presset alt jeg kunne og fikk henne ut på ett press.
Så tror det varierer endel [:)]

Hos meg var åpningsriene mest vonde. Jeg hadde bare 2 svake pressrier med Maja, så det gikk ganske fort, så jeg hadde ikke tid til å tenke på smerten [:)]

Første gangen jeg fødte så lå hodet lenge i åpningen, og jeg stresset med å få henne ut, men andre gangen så lukket jeg øynene og holdt meg for ørene[8|][:-] og presset alt jeg kunne og fikk henne ut på ett press.
Så tror det varierer endel [:)]

Okey...takker for svar[;)]

Riene var ingenting iforhold til når han sto i åpninga[&:]

Hos meg var det riene før pressriene som var værst.
Syns det var godt å få bruke kroppen litt da pressriene starta, ikke bare ligge å kjenne etter liksom[:)]

Gleder meg til neste fødsel, helt magisk opplevelse!![:)][:)]

ORIGINAL: *LiLLa*

syns hele fødselen var ubeskrivelig vond....40 timer med smertehelvete...[&o]

Uffda[&:]

Hei

For meg var vel riiene vondast. For meg var det dette som var mest ubehagligt og kjente at jeg ikke kunne kontrollere dette selv, og det varte over lengre tid. Jeg skalv og magen jobba hardt.

Pressriene for meg var som om jeg måtte bæsje gange 5 og litt mer. det kjennes virkelig ut som då må DRITE NÅ, og det er umulig å holde igjen eller å presse med. Synes ikke dem var vonde, men jeg ville presse.

Det som var verst var sviingen si skrittet når hode krona, da er det bare en vei og det er ut.  Sviingen der nede var om noen tar ett stearinlys og brenne deg rundt kjønnsleppene. Jeg trudde at alt skulle hver så MYE verre!

Slik var det for meg [:D]

Nei, men det blir jo verre og verre etterhvert som åpningen blir større (ble ihvertfall det hos meg). Innimellom, underveis, kom det noen skikkelig "jævlige", og jeg innbiller meg at det var disse som virkelig hjalp til å forstørre åpningen.
De mellom 6-10 cm synes jeg var verst.

De vanlige riene var slisomme og litt vonde ja[8D]

Pressriene var ikke så mye værre egentlig.....[8|]

Men fy f å vond det var akkurat idet babyen kom seg ut[&:] Jeg tenkte: "skjønner ikke hvorfor folk vil ha en unge hvis de ikke er sammen med faren" [8|](jaja.... det var det jeg tenkte[8D])

Hadde ikke smertestillende da[;)]

Nei, men det blir jo verre og verre etterhvert som åpningen blir større (ble ihvertfall det hos meg). Innimellom, underveis, kom det noen skikkelig "jævlige", og jeg innbiller meg at det var disse som virkelig hjalp til å forstørre åpningen.
De mellom 6-10 cm synes jeg var verst.

På disse cm og riiene så svevde jeg i min egen lille verden av adrealin og trøtthet. Dette var mest intenst jah!!

Men sån helt ærlig så må jeg si at det vondeste av det vondeste var etterriene som jeg hadde i noen dager etter fødsel, og sviingen i stingene når jeg tisset. Det var det verste syntes jeg, sån alt i alt[:D]

Back
Topp