Hva er det som bestemmer innsett i styrt vs. naturlig syklus?

Swoop!

Andre møte med forumet
Alle disse spørsmålene! Jeg lurer på hva som bestemmer valget mellom innsett i styrt versus naturlig syklus. Under cystekontrollen ble det avgjort at jeg skulle ha innsett i naturlig syklus neste gang jeg har menstruasjon. Men da jeg meldte mens, sa de at innsett blir i styrt syklus med Progynova ved neste syklus. På kontrollen nå var det bestemt naturlig innsett ved neste syklus. Hele syklusen min virker som en jojotur, og jeg forstår ikke helt hvorfor de endrer mening jmf. innsettet. To gynekologer avbrøt forsøk pga. cyste, mens siste gynekologen sa at det ikke hadde noe å si og ville gjort innsett uansett om det var større cyste tilstede.

Hva er det Progynova gjør som ikke kroppen fikser selv? Gir den mer cystedannelse? :confused005

Jeg lurer egentlig på hva er det som påvirker beslutningen, og hvorfor er de delt på denne måten? Jeg har også lite lyst til å "kaste bort" de fryste eggene mine. Jeg fikk dessverre ikke noen klare svar på hvorfor meningen var endret heller. Blir ikke klok på denne IVF-prosessen.
 
I mitt tilfelle ble det bestemt styrt fordi vi bodde langt unna og jeg hadde ustabile sykluser da vi prøvde på første.
Mens vi har prøvd på andre har jeg hatt både styrt og "naturlig" med letrozol og jeg har faktisk hatt noe bestemmelsesrett selv ift medisiner så sist de vikle ha meg på styrt så sa jeg tvert nei og fikk beskjed om letrozol istedenfor.

Vet desverre lite om dette med cyster ift bestemmelse.... men du har rett til å medvirke selv om det sjelden føles sånn.
 
Gynekologen sa at det er en bitteliten større sjanse for å lykkes i naturlig syklus enn styrt hvis man har regelmessige sykluser.
 
Takk dere!
Jeg har (hatt) veldig ustabile sykluser. 8 mnd før egguttak var gjennomsnittlig sykluslengde ca. 19 dager. Etter egguttak ca. 32 dager. Gynekolog sa at 30 dager i gjennomsnitt lykkes bedre med naturlig syklus. Men usikker på hva det vil si ift. det som var før egguttak. o_O Så journalen min nå hvor det ble nevnt at man kunne bruke Ovitrelle for å tvinge frem enn eggløsning, siden Estradot er mangelvare. Ellers naturlig syklus, tror at det kanskje er større sannsynlighet for funksjonelle cyster på Progynova?
 
Back
Topp