Hva er det rareste du har hørt fra HS?

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Overskriften sier seg selv;)

Her klarte hs å si til meg på 12 måneders kontrollen at nå kunne jeg bare slutte å amme for det var ikke til nytte for barnet lengre og bare for min egen glede!.. Heldigvis er jeg litt kjapp i replikkene så jeg sa hva jeg mente om saken og foreslo at hun burde oppdatere seg litt på ting og tang.

Har du sjekket om det kommer melk?!? Babyen hadde lagt på seg men ikke like mye som "ønskelig"....Hvor skulle de 120g kommet fra da?? Og strengt talt ville vel ikke babyen levd om det ikke hadde kommet melk og hun kun får mm..jada..

Overskriften sier seg selv;)

Her klarte hs å si til meg på 12 måneders kontrollen at nå kunne jeg bare slutte å amme for det var ikke til nytte for barnet lengre og bare for min egen glede!.. Heldigvis er jeg litt kjapp i replikkene så jeg sa hva jeg mente om saken og foreslo at hun burde oppdatere seg litt på ting og tang.
:eek:

"Hvordan skal hun få i seg nok jern da, siden hun ikke kan få babygrøt"?

Dette var HS bekymring da jeg sa at jenta vår hadde melkeallergi og ikke fikk fabrikkprodusert grøt. Hun trodde tydeligvis at eneste kilde til jern kommer fra Nestlé ferdiggrøt :p

"Hva skal du gi henne å spise da?"

...HS om hvordan vi skulle leve på et melkefritt kosthold :p

Helt vilt at hun i sine 20 år aldri hadde hatt inne en baby med melkeallergi før!

Legg babyen (3 mnd) i sengen på rommet sitt, lukk døra, legg deg i sengen på ditt rom med døra lukket og sov!

HS sin løsning på en mor med svært lite søvn og en baby som gråt mye.

Flott!

Du burde kanskje tenke på å slanke han litt? Han ligger litt over gjennomsnittet i vekt.

HS om ca 7 mnd gammel gutt. Slanke en baby?!!

Nå er han snart 4 og er liten og tynn som en strek. Og jeg har ALDRI slanket han!

På 6-ukerskontrollen fikk vi beskjed om å begynne å søvntrene babyen. Jeg håper HS blandet med 6-mndkontrollen, men samtidig blir jeg litt redd hvis hun ikke ser forskjell på en 6 uker og en 6 mnd gammel baby?

På 3-mndkontrollen fikk jeg beskjed om at babyen strengt tatt ikke hadde vondt av å gråte seg i søvn.
Selv Ferber presiserer at hans metode ikke skal utføres før 6 mnd.

At jeg burde vente med brødskive til hun fikk tenner. (Jada for ALLE babyer tygger jo med de to fremtennene de har:D)Idag er hun snart 10mnd og har fortsatt ingen tenner:p måtte ventet lenge hvis jeg skulle hørt på hennes råd:p

På første kontrollen etter at vi kom hjem fra sykehuset med vår premature baby ble vi møtt av en eldre helsesøster. Overlegen på nyfødtposten og kontaktsykepleieren vår mente jeg hadde en fødselsdepresjon og sa jeg skulle ta det opp med hs for hjelp videre og jeg tok det opp, ca sånn her ble det;
Meg: "bla,bla,bla -så sa legen at jeg mest sannsynlig har en fødselsepresjon og ba meg snakke med deg om hva jeg gjør videre"
Hs: "vel, barnet er stelt og virker fornøyd og du ser ikke ukomfortabel ut med barnet, så derpresjon er det nok ikke"
Meg: ".............." *prøver å ymte frampå at det kanskje ikke er heelt sånn det fungerer selv om det selvfølgelig finnes slike tilfeller også*
Hs: *er helt ferdig med den saken -takk og farvell velkommen igjen-

Vi så aldri noe mer til denne helsesøstra (heldigvis :p ), det viste seg at hun var vikar for vår egentlige hs som tok meg mye mer seriøst og kanskje er en smule mer oppdatert ;)
Nå i ettertid syns jeg episoden er morsom, men da det skjedde var det ikke fullt så gøy ;)

At vi skulle gi gutten vår på 6 uker vann i stedet for mme, siden han la på seg fort og mye.

På første kontrollen etter at vi kom hjem fra sykehuset med vår premature baby ble vi møtt av en eldre helsesøster. Overlegen på nyfødtposten og kontaktsykepleieren vår mente jeg hadde en fødselsdepresjon og sa jeg skulle ta det opp med hs for hjelp videre og jeg tok det opp, ca sånn her ble det;
Meg: "bla,bla,bla -så sa legen at jeg mest sannsynlig har en fødselsepresjon og ba meg snakke med deg om hva jeg gjør videre"
Hs: "vel, barnet er stelt og virker fornøyd og du ser ikke ukomfortabel ut med barnet, så derpresjon er det nok ikke"
Meg: ".............." *prøver å ymte frampå at det kanskje ikke er heelt sånn det fungerer selv om det selvfølgelig finnes slike tilfeller også*
Hs: *er helt ferdig med den saken -takk og farvell velkommen igjen-

Vi så aldri noe mer til denne helsesøstra (heldigvis :p ), det viste seg at hun var vikar for vår egentlige hs som tok meg mye mer seriøst og kanskje er en smule mer oppdatert ;)
Nå i ettertid syns jeg episoden er morsom, men da det skjedde var det ikke fullt så gøy ;)
OMG!!!!:o hårreisende!!!

Jeg hadde også en rar episode. Var inne til vanlig 6ukers kontroll. Hun sa hun skulle snakke med meg om depresjon da dette var rutine. Så da hun"ja jeg ser nå at jeg ikke får tid til dette, men du har vel ikke depresjon, har du heller?" Hahahah såå glad for at jeg faktisk ikke var nedfor!

Ja! Hadde jeg ikke blitt så sinnsykt sjokka og satt ut hadde jeg holdt et lite foredrag om fødselsdepresjon for henne -håper hun har blitt kursa i ettertid, eller blitt pensjonist :p
Ja får håpe hun ikke er der lenger nå:o

Jeg blir helt sjokkert av å lese dette! :O Helt utrolig at dette kommer fra fagpersonell! Og tenk på de uerfarne førstegangsmødrene som går ut ifra at helsesøster vet hva hun prater om... Jøje meg...

Mye sjokkerende lesing her ja, tenk så mange som ikke "veit bedre" og handler etter det som blir sagt. Har foreløpig vært heldig med mine :-) hørtes ut som hs til minste mente det var på tide med barnepike snart på hjemmebesøket, men hu tenkte nok bare på avlastning siden sambo jobber på sjøen

Jenta min kastet opp av tran. Da svarte hun at jeg ikke trengte å gi henne tran så lenge jeg passet på at hun fikk nok naturlig sollys pga D-vitamin. Dette var i januar og det var 2 måneder siden sola sist var innom bygden :P

Last edited:
Fikk beskjed om og slanke babyen min på 3 mnd! Hun lå litt over kurven:p glad jeg har en annen HS nå:)

Vi har heldigvis ikke fått så mange hårreisende beskjeder/ anbefalinger av vår HS, men jeg har hørt om endel i samme gaten som de som er nevnt her :p

Back
Topp