Hva er det rareste barnet ditt har lurt på?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Hvorfor man har påskeegg inni foten :) Ankelen
 
Hvordan vi sexser om vi gjør det som elefanter
 
Min gutt og en jente i barnehagen rottet seg sammen mot meg og spurte om alt.
"Hvor kommer melk fra?"
Svarte på det
"Hva er vann?"
Begynte å slite litt her, men fablet i vei om grunnstoffer, ferskvann, saltvann og alt mulig, tenkte at nå sjokkerte jeg dem med all min kunnskap. Og når jeg var ferdig og håpte de var fornøyd sier de bare:
"Men hva ER vann?"
Vann er vann svarte jeg...
"Hva er lys?"
Da var det nok for meg, når to fireåringer satte meg fast, "nå må dere spise", sa jeg :p

Jeg kom ikke på en måte å forklare det rett på, som var enkel nok for dem, det var helt håpløst.
 
Vi sang "når trollmor har lagt sine 11 små troll" her en kveld.
Da vi var ferdige, spurte 4-åringen min meg: Hvis trollene har hale, hvordan bæsjer de da? :D
 
Får veldig mange spørsmål om ting og tang, men kommer selvfølgelig ikke på nå hvilke han satte meg fast på.
Ett av spørsmålene måtte jeg spørre mannen om og han ble også satt fast på det. Endte opp med at vi prøvde å google det, men det hjalp ikke. Fant ikke noe svar på spørsmålet.

I går spurte han meg om hvorfor Donald Duck er slem med fuglene, for det måtte jeg vite siden det er jeg som har laget Donald :p
 
Sønnen min på 4 og et halvt år kom hjem her en dag og lurte på hvorfor han heter det han heter. Etterpå spurte han om han kunne skifte etternavn, for han ville heller hete det samme som kompisen i barnehagen. Da jeg sa at han dessverre ikke kunne skifte etternavn, så ble det en stk veldig lei seg og fornærma gutt resten av kvelden :Heartred
 
"Er det noe mer enn et fengsel på st Helena? Hvor stor er øya?" En lang tankerekke med tusen spørsmål førte 5-åringen fram til det etter å ha lært en 17.mai sang i barnehagen. Siden "det spiller vel ingen rolle" er et uhøflig svar, googlet vi oss fram til at det er en bitteliten by der.:p (Hvorfor, hvorfor kan han ikke stille alle de rare spørsmålene i barnehage og nå skolen heller? :p)
 
"Mamma åssen kan du tisse uten tiss"? da var det å forklare om jente og gutte tiss. Også mistet han bestefaren sin rett før han fylte 3 år. Og nå 3 år etterpå lurte han på hvorfor bestefar døde. Og da var det å prøve å forklare hjerneblødning til en snart 6 åring. Også lurte han på en gang når jeg akkurat hadde dusja og kledde på meg og han kom inn og lurte på hvorfor jeg hadde en trå mellom beina :p altså OB.... haha :p
 
Back
Topp