Hva er det mest irriterende du hører om dagen?

Sane

Glad i forumet
Ja, hva er det mest irriterende du hører om dagen?

Jeg kjenner selv at jeg blir mektig irritert over kommentarer på hvordan vi skal legge opp svangerskapsperioden. At jeg er SÅ typisk førstegangsfødene som planlegger alt, du vet jo tross alt ikke hva du går til, bare vent å se. Amper? Litt :P

Flere irritasjoner?

Jeg kjenner også at hormonene koker innimellom :p

Vi har hele tiden sagt at dette blir vår siste, siden vi får 3 stk på 4 år og føler det er passe for oss, og da hører vi hele tiden: "Men dere er enda unge og har god tid på å få flere om noen år" :) Kjenner jeg blir en smule irritert når folk ikke forstår at vi føler oss forøyd med 3 små :)

Jeg går fortsatt på timer på treningssenter og HVER eneste time jeg kommer på så er det: Jøss, kommer du i dag også, du er jammen sprek som trener enda og diverse kommentarer. Det er nesten sånn at jeg snart slutter pga alle kommentarene og ikke fordi magen er i veien... Idioter!!!!

- "Du som er gravid skal jo ikke gjøre dette,gå og gjør noe annet du."
-"Når babyen kommer må dere ha det ryddig hele tiden og ikke så støvete,det er jo ikke bra for babyen å ha det rotete rundt seg."
-"Nå kan du holde orden og gjøre det strøkent nede,så tar jeg meg av oppussingen oppe."

Er noen av de kommentarene jeg koker over av. Jeg er så lei av alle disse sikkert velmenende kommentarene som blir slengt rundt meg,jeg vet selv hva jeg kan og ikke kan gjøre!

Jeg har ikke vært spesielt hormonell, men hvis jeg mot formodning skulle reagere på no, så er det " åå er du litt hormonell kanskje?" Neiii for faen, jeg hadde reagert på samme måte om jeg ikke var gravid. Har man ikke lov til å reagere på NOE uten å bli beskyldt for å være hormonell!!

Det mest iriterende jeg har fått høre, fikk jeg høre to ganger på samme dag. Nemmeli "skal du ikke til å dra på sykehuset snart" Dette er da av folk som ikke vet terminen min og bare synes jeg er svær! Kjenner det koker i meg når jeg får et slik spørsmål! Fikk det i uke 24 med førstemann også.

Jeg blir ganske irritert på svigermor når hun skal bestemme hva jeg skal spise, gjøre og drikke. Jeg vet da innmari godt hva som er best for meg og barnet mitt, hva som gravide bør og ikke bør gjøre. Hun klarer aldri å la vær å blande seg i andres saker!!

2010guttog2013baby skrev:
Det mest iriterende jeg har fått høre, fikk jeg høre to ganger på samme dag. Nemmeli "skal du ikke til å dra på sykehuset snart" Dette er da av folk som ikke vet terminen min og bare synes jeg er svær! Kjenner det koker i meg når jeg får et slik spørsmål! Fikk det i uke 24 med førstemann også.

Signerar på det sterkaste!! Trur folk gløymer kor stor du faktisk blir på slutten! Argh!!!!

Ikke så mye i grunn... Kanskje når sambo sier: "tar det i morgen" også skjer det aldri...

-Exotic- skrev:
Ikke så mye i grunn... Kanskje når sambo sier: "tar det i morgen" også skjer det aldri...

Åhhh det er iriterende!  Du er ikke alene om den :P

tja.. er vel en del egentlig:P
bl.a når mor og søster skal kommandere meg til hvilket utstyr jeg trenger og ikke trenger, når jeg selv har brukt mye tid på å lese meg til enhver ting! 

eller når jeg titt og stadig får kommentarer til at jeg er hjemmeværende og har vært det siden uke 12; " er det ikke kjeeeedelig å bare gå hjemme da???".. 
hvorfor skal det være kjedelig? jeg har jo mye å gjøre, som husarbeid, planlegging, gravidyoga, jm og lege timer, besøk og kafeturer med venninder jeg ikke hadde tid til før pga overarbeid !osvosv ... 

at jeg må passe på hva jeg spiser... hvor f.eks mannen min kommenterer at jeg ikke må spise så mye av det der..blablabla.. 
jeg har jo vel kontroll over mitt eget kosthold i forhold til meg selv og babyen!!! er jo ikke invalid heller ! 
eller at han sier: "så utrolig hårsår du eeer! "...
det er vel mye mer, men kommer ikke på for øyeblikket!

tja.. er vel en del egentlig:P
bl.a når mor og søster skal kommandere meg til hvilket utstyr jeg trenger og ikke trenger, når jeg selv har brukt mye tid på å lese meg til enhver ting! 

eller når jeg titt og stadig får kommentarer til at jeg er hjemmeværende og har vært det siden uke 12; " er det ikke kjeeeedelig å bare gå hjemme da???".. 
hvorfor skal det være kjedelig? jeg har jo mye å gjøre, som husarbeid, planlegging, gravidyoga, jm og lege timer, besøk og kafeturer med venninder jeg ikke hadde tid til før pga overarbeid !osvosv ... 

at jeg må passe på hva jeg spiser... hvor f.eks mannen min kommenterer at jeg ikke må spise så mye av det der..blablabla.. 
jeg har jo vel kontroll over mitt eget kosthold i forhold til meg selv og babyen!!! er jo ikke invalid heller ! 
eller at han sier: "så utrolig hårsår du eeer! "...
det er vel mye mer, men kommer ikke på for øyeblikket!

Det som irriterer meg mest er når folk sier: " dere må bare hive dere på å lage nestemann md en gang" HALLO!!!! Må no få ut han som er i magan før noen får pipe om det.....blir rett og slett forbanna når folk sier sånn! Mitt fokus er på lille gullet som er i magen nå :)

Oh! må slenge på, vi venter gutt nr 2. Så noe som iriterer meg grenseløst er når jeg forteller folk at det er en gutt <3 så sier de " jenta kommer neste gang da" Hallooo! Jeg er oppi skyene lykkelig for at jeg skal få to gutter! Akkurat som det ikke er bra nok når man ikke får en av hver(?)

Kommentarer om at jeg er hormonell, da blir jeg sint.. Og at vi skal vel ha en til, da, siden dette blir gutt nr to av to barn. Nei, jeg er veldig fornøyd med guttene mine, jeg driter faktisk i hvilket kjønn de har. 
Jeg blir litt paff når fremmede tar på magen min, men blir egentlig ikke irritert. Mer fascinert over at de ikke har sosiale grenser..

Blir mektig irritert når familie og venner alltid skal kommentere: "hæ? Kan du ikkje spise ditt og datt, voldsomt til hysteri!" Hallo? Jeg hører da mye heller på tips helsedirektoratet enn folk ikke vet et kvekk om graviditet sjøl! 

Og så irriterer jeg meg grønn over broren til samboer som skal kommentere hver minste ting vi har planlagt (han vet jo alt så godt selv siden han har hatt to små selv, for sånn 10 år siden)!! Konen hans sier heldigvis ALDRI noe, tipper hun fikk nok fra svigermor når hun gikk gravid selv! :p 

Jeg får også mange kommentarer av typen"Åååå... ble det gutt igjen,jaja neste gang vet du DA kommer jenta"... irriterer meg grenseløst. Jeg er strålende fornøyd med å få en gutt til!:D

hensja skrev:
Jeg er møkk lei av at ALLE føler at de må kommentere hvor "bleik" jeg er og hvor "dårlig" jeg ser ut. Er det ingen som kan fatte at det ikke er hyggelig å høre HVER ENESTE GANG jeg treffer dem???!!!????? Jeg har et skikkelig tøft svangerskap, og gjør alt jeg orker for å se rimelig ok ut - det får være bra nok!!!!!

Enig med deg i dette! Enten kommenterer hvor bleik jeg er eller hvor stor jeg har blitt.. Holder at de sier det en gang, trenger ikke å høre det hver gang vi ses! 

Irriterer meg sykt hvis eg sier at det er ubehagelig å sitte med matbordet over lang tid eller eg er trøtt og folk som ikke har peiling på å være gravid sier: herlighet du kan ikke klage enda, du har jo laaangt igjen.. Hvordan tror du det blir seinere då? Eg har en unge fra før og har vært igjenom fra før av. Så trenger ikke folk som "vet" bedre enn meg..

Back
Topp