Hva er det mest gjerrige du har opplevd?

Martes

Elsker forumet
Jeg har opplevd noen som kommer tilbake til festen dagen etter for å hente drikkevare restene sine. Og da har i tilegg verten stått for en del av alkoholen. Det er gjerrig!
Har også hørt om en som hentet panteflaskene sine. Om det er sant er det utrolig gnient...

hadde fest en gang.. og da vi skulle til byn la ei venninne av meg ca 50kr igjen hos meg.. så da vi kom til byn hadde hun verken penger til taxi eller til å komme seg inn på utestedene.. for da måtte jo noen spandere på henne da... [X(] Ikke det at hun hadde kommet så langt på de 50 kronene.. men hun hadde mer penger, ville bare ikke bruke dem.. [&o]

ORIGINAL: Maryan84

Jeg lånte en tier av en vennine til en handlevogn, hun gikk før meg så jeg fikk ikke gitt henne den tieren tilbake... tror du ikke hun kom å hentet tieren senere da[8D]
Jeg hadde aldri i livet giddet å kjøre de 2 milene for å hente en tier....[8|]

å herregud [8D]

Min store irritasjon er ett vennpar, Samboern min jobber i lag med han og hun jobber vegg i vegg med meg.. Veldig koselig og sånn..

Men hver fest vi har så kommer de og enten så har di ikke med seg noe og forventer og få av oss. eller så er de så gjerrige at dem gjemmer unna sitt så bare dem skal drikke av det.. mens vi andre har alt ståene på borde. Dette er no blitt ett sånn stort irritasjons moment at vi unngår og be dem når vi venner samles..vi er 3 vennepar som bruker og være i lag endel..
Det samme gjelder mat. hvis vi skal grille i lag. så er de veldig påpasselig på hva som er demmers mat. men har aldri med seg tilbehør til kjøtte.. det snylter de på oss andre.

Skal vi noen plass i lag me dem, så kan de aldri kjøre for de skal spare bensin. er jo så dyrt..

Det siste var da hun serverte i konfirmansjonen til sønnen til samboern min og x-en til min samboern hadde kjøpt en flaske vin til alle som serverte... da vi ga hun vinen  ser hun surt på oss og sier at hun ikke drikker rødvin... neivell tenker jeg, det kunne vi ikke vite.. aldri hørt det før..
Da de drar tar ho ikke med seg vinen. Jaja snakk om utaknemelighet tenker jeg, men da har vi en flaske selv..

Men så på fredagen kommer typen hennes innom og henter flasken, han skulle i bursdag og fant ut at han kunne jo gi den flasken til bursdagsbarnet.... HALLO!!!

De irriterer oss sånn uansett hva vi skal gjøre i lag, har sakt i fra og det ble bedre en stund men ikke lenge---

ORIGINAL: Malin!

For ei stund siden skulle de lage mur rundt en del av tomta, og denne skulle han da lage selv... Han leide seg gravemaskin, pga det var jo mye billigere enn å leie inn folk for å gjøre jobben.
Det endte med at han klarte å grave i stykker en strøm- og telefonkabel som lå i bakken, så både deres hus, samt alle de nærmeste nabohusene mista både strøm og telefonlinja[:-]
Etter det ble han fint nødt til å få hjelp til den muren sin....

Og dette er en mann med godt over 1 mill i inntekt, så det er ikke pengene det står på...

Haha, herregud!! Ser det for meg[:D]

Mange artige historier her[:D]

Mannen til ei venninne av meg irriterer meg noe helt grenseløst, han er så jæææævlig gjerrig! Hadde besøk av de sist sommer, og det var bare stress å ut og handle med de. Venninna mi er kjempekoselig, men han prater bare om hvor dyrt alt er, at de må spare osv. På cafe satt han og klaget høylydt over prisene, til slutt snappet jeg og sa at han TRENGTE da ikke kjøpe noe! Og det gjorde han heller ikke, i stedet for å spise en god lunsj sammen med oss gikk han ut og kjøpte seg en pølse[:-]

Hahaha, sannelig glad jeg ikke er gift med han[:D]

Eks-stefaren min skrelte bananene på butikken før han betalte dem i kassen. Var jo ikke skrellet han skulle ha[8|]

ORIGINAL: Angelicka24

Eks-stefaren min skrelte bananene på butikken før han betalte dem i kassen. Var jo ikke skrellet han skulle ha[8|]

tror jeg hadde dødd av latter hvis jeg så noen gjøre det!!

Min svigermor.
Sku kjøpe stellebord til snuppa vår som fødselsgave. ( første barnebarnet til svigermor, og ikke hadde de gitt eller kjøpt noe før)
Jo det var jo greit inntil hun sa at vi sku gå og kjøpe det med våre penger så sku ho bare stryke det av hva mannen min skyldte henne for langt tilbake siden... Snakk om frekk!!!!!

ORIGINAL: Martes

Jeg har opplevd noen som kommer tilbake til festen dagen etter for å hente drikkevare restene sine. Og da har i tilegg verten stått for en del av alkoholen. Det er gjerrig!
Har også hørt om en som hentet panteflaskene sine. Om det er sant er det utrolig gnient...

En såkalt kompis av søstra mi kom tilbake etter en fest for å få tak i panten "sin"[&:] Og det etter å ha forsynt seg av deres drikkevarer også[>:] Det er jo så utrolig gnient[&:] Blir flau av slike folk!

En venninne av meg er besatt av å ikke bruke for mye penger. Måtte betale tilbake 50ører en gang, for et plastikkpose jeg lånte av henne.
Senere en gang skyldet hun meg 50kr. En dag hadde jeg kjøpt en pose med drops (sånne kjempedrops, 1kr stk kostet de da), og spurte om hun ville ha. Hun takket ja, for så å gi meg det tilbake med en gang og si "sånn, nå skylder jeg deg 49kr". Hehe!
Det er også hun som maser mest om å forlate vorspielet senest kl 10, for da koster det ingenting å komme inn på utestedet.. får helt panikk om noen "treiger" seg..
Hvert år bestiller hun julegaver gjennom Sparkjøpkatalogen, er ikke så nøye om str er feil og stilen helt ulik det personene vanligvis går med.. det er jo så billig!

Det mest sjokkerende er at denne jenta har 17 mill på konto, foreldrene over 70 og besteforeldrene myyye mer..

ORIGINAL: Angelicka24

DA er du kjip

ORIGINAL: ~Maddy~

ORIGINAL: Litro

En venninne av meg er besatt av å ikke bruke for mye penger. Måtte betale tilbake 50ører en gang, for et plastikkpose jeg lånte av henne.
Senere en gang skyldet hun meg 50kr. En dag hadde jeg kjøpt en pose med drops (sånne kjempedrops, 1kr stk kostet de da), og spurte om hun ville ha. Hun takket ja, for så å gi meg det tilbake med en gang og si "sånn, nå skylder jeg deg 49kr". Hehe!
Det er også hun som maser mest om å forlate vorspielet senest kl 10, for da koster det ingenting å komme inn på utestedet.. får helt panikk om noen "treiger" seg..
Hvert år bestiller hun julegaver gjennom Sparkjøpkatalogen, er ikke så nøye om str er feil og stilen helt ulik det personene vanligvis går med.. det er jo så billig!

Det mest sjokkerende er at denne jenta har 17 mill på konto, foreldrene over 70 og besteforeldrene myyye mer..
omg...
da stemmer det kanskje som folk sier da,de med mest penger er de mest gjerrige!
onkelen til eksen min har også en del penger,kanskje 2 mill på bok,men han bor i ett falleferdig hus inne på skauen,som ikke har innedo engang[8|][>:]
han jobber for pappa,og han er t.o.m gjerrig på pålegget sier pappa[:D]
men hva fader skal de med penga?? de som har men ikke bruker,ha de med seg i grava??
nei,nedre å bruke de nyttig istedet!

Tror det blir ekstra irriterende når vi vet at de har så mye penger, og så er de sånn likevel..
Nei, det fins ikke lommer på likfrakken, som mamma pleier å si! :) Bruk og spander så lenge en kan (med måte selvfølgelig)!:)

ORIGINAL: Maryan84

Jeg lånte en tier av en vennine til en handlevogn, hun gikk før meg så jeg fikk ikke gitt henne den tieren tilbake... tror du ikke hun kom å hentet tieren senere da[8D]
Jeg hadde aldri i livet giddet å kjøre de 2 milene for å hente en tier....[8|]

Hvis hun kjørte bil til deg, så hadde jo i grunnen allerede tapt den tieren... koster en del peng å kjøre, så det var vel strengt tatt ikke verdt det nei[8D]

når noen setter igjen nesten en full flaske sprit hjemme hos meg etter fest, så ser jeg det som en selvfølge at dem vil ha den igjen om dem ikke gir utrykk for at dem ikke vil ha den tilbake.

Bestefaren min lånte meg 50,- til bussen en gang. Jeg var 12 år den gangen. Så han fikk pengene igjen fra mamman min, å dette har han hengt seg opp i. Jeg er nå 25 år og han nevner det enda.
"Man låner ikke penger om man ikke har råd å betale tilbake!"

Den samme bestefaren min gav meg 500,- i gave til konfirmasjonen min som jeg hadde sammen med søskenbarnet mitt. Søskenbarnet mitt fikk 5000.-! (det bryr meg ikke nå, men da ble jeg svært lei meg!)

Det gjerrigste er deffinitivt :

Når folk ringer å legger på for å få meg til å ringe dem !!

Kjøre 2 mil for 10 kr??? OMG!![&:][:D] Da snakker vi gjerrig[:-]

Når jeg gikk på videregående gikk jeg i klasse med kanskje verdens gjerrigste menneske. En gang hadde hun fått en kartong med røyk hos foreldrene, vi var en gjeng som gikk ut for å røyke og jeg var tom for røyk. Dette var dagen før stipend så jeg spurte om jeg kunne bomme en røyk til dagen etterpå. Men da svarte hun (mens hun åpnet en ny pakke) at nei, det kunne jeg ikke for hun fikk bare så og så mange pakker i uken så hun måtte spare. [8|] 

ORIGINAL: Elimor

ORIGINAL: Martes

En såkalt kompis av søstra mi kom tilbake etter en fest for å få tak i panten "sin"[&:] Og det etter å ha forsynt seg av deres drikkevarer også[>:] Det er jo så utrolig gnient[&:] Blir flau av slike folk!

hehe ang det med pant.. vi var 4 vennepar som var på hyttetur.. samme vennegjengen som jeg skrev om lengre opp + 1 vennepar til... det vennepare som jeg irriterer meg så over hadde alt dem hadde handlet på romme sitt hele helga... mens vi andre la alt på matboden og kjøkkene sånn at folk kunne spise... da vi for hjem hadde de som var så gjerrige med seg nesten alt hjem igjen. jeg og mannen min bar ned alt av tomgods fra fjelle. og dagen etterpå kom de og skulle ha 3 store og 2 små flasker for det var demmers pant..
Legger til at vi andre var ganske irritert for de pakka sine ting og gikk ut og venta mens vi andre vaska og rydda hytta etter helga...

Back
Topp