Hva er det med mitt øye??!

Ilona85

Glad i forumet
Siden i går har det runnet tårer. Jeg har vært sånn halvfølsom. hehe! neida!
Men det renner av det hele tiden også er det helt blodsprengt og betydelig mye mindre enn det andre øyet mitt
Det er vel ikke øyekatar eller noe sånt??
Jeg er litt uggen i halsen også[8|]

Ingen som vet?

Hmm høres ikke godt ut. Du har ikke fått trekk på øye da?

øyebetennelse?

ORIGINAL: Tixxxy

Hmm høres ikke godt ut. Du har ikke fått trekk på øye da?

hæ? vind?? ja jeg er blond!

ORIGINAL: Thothamon

øyebetennelse?

ja er det det???
nå har jo ikke jeg hatt øyebetennelse siden jeg var jentunge.. menjeg syntes jeg husker det klødde konstant i øye.. dette klør ikke... bare renner og er bldsprengt og litt opphovna

Det kan hende du har fått sti på øyet. (betennelse i en øyevipp) Utrolig vondt...Det går bort av seg selv, men det kan hjelpe å skylle øye i kaldt vann daglig..

ORIGINAL: Hanna C

Det kan hende du har fått sti på øyet. (betennelse i en øyevipp) Utrolig vondt...Det går bort av seg selv, men det kan hjelpe å skylle øye i kaldt vann daglig..

nnnnei. det har jeg hatt før.
jeg har ikke vondt i øyet mitt nå.

hmmm, da hadde jeg tatt en tur til legen hvis ikke det gir seg tror jeg....

Jeg kommer meg ikke dit Sitter hjemme med knekt fot og en 2 åring mens samboern er på fauske å jobber til langt utpå kvelden... jeg får sprute litt saltvann i øyet å håpe det gir seg

Du har sikkert fått san rennesti.Vet ikke andre ord for det. Men jeg har hatt det slik noen ganger. At det bare renner og renner.

Høres ut som øyekatarr syns jeg!
Da må du ha øyedråper av legen.
God bedring!

ORIGINAL: Ilona85

Jeg kommer meg ikke dit Sitter hjemme med knekt fot og en 2 åring mens samboern er på fauske å jobber til langt utpå kvelden... jeg får sprute litt saltvann i øyet å håpe det gir seg

Kok opp vann som du kjøler ned igjen og skyll med det. Ikke bruk saltvann.

Du burde koke opp vann ja, hvis du ikke har øyebadevann liggende. Du må nok ha øyedråper fra legen din [:)]

Kan være du har fått noe rusk på øyet. Det hadde jeg en gang da rann tårene kostant på meg. elles e det nok øye katar.

symptomene på øyekatarr er stikking og kløing inne på øyet..vondt om du har det åpent og vondt om du har det lukket..i tillegg får du masse gugge der inne,slik at det ser ut som du ser uklart/skygger fremfor deg..og hvis du sover,er øyet ditt klistert igjen når du våkner..anbefaler deg å rense øyene med kaldt rent vann noen ganger per dag..og se hvordan det går..funker ikke det,ring lege.

ORIGINAL: *Solstråle*

Kok opp vann som du kjøler ned igjen og skyll med det. Ikke bruk saltvann.

da jeg begynte på en katarr,fikk jeg beskjed om å rense øyene med rent vann eller øyevann,og det er det som regel litt salt i,så det er ingen fare..hadde øyevann i en førstehjelp koffert,brukte det,og ble fin

fikk symptomer på øyekatarr på en fredag en gang..da er det helg og umulig å få komme til legevakt her hvor jeg bor,så jeg ringte legen,og da sa han at jeg skulle skylle øyene med rent vann eller øyevann om jeg hadde..og på søndag var jeg helt bra igjen,så man trenger ikke nødvendigvis denne salven man skal sprute inn i øyet..hvis du begynner å rense det tidlig i prosessen,går det som regel over av seg selv..lykke til og god bedring[;)]

ORIGINAL: airam83

symptomene på øyekatarr er stikking og kløing inne på øyet..vondt om du har det åpent og vondt om du har det lukket..i tillegg får du masse gugge der inne,slik at det ser ut som du ser uklart/skygger fremfor deg..og hvis du sover,er øyet ditt klistert igjen når du våkner..anbefaler deg å rense øyene med kaldt rent vann noen ganger per dag..og se hvordan det går..funker ikke det,ring lege.

Jeg har ingen av de symtomene.. det er bare tårene som renner.. ingen kløing eller ubehag sånnsett.

Back
Topp