Hva er det han holder hemmelig???

oi....
jeg holder masse hemmelig for kjæresten min jeg...
ikke slike hemmelige ting som angår han eller forholdet vårt,
men jeg har kjempebehov for å være bare meg og ha bare mine tanker,...
jeg ville ikke likt om han hadde sett mailene mine, sidene mine her på BV eller generelt skribleriene mine i word...
faktisk er jeg kjemperedd for at han snoker til tider men jeg har ikke passord på pc'n...
(det var faktisk en god idè..hehe)

en av de største grunnene til at det ble slutt mellom oss for en stund tilbake  (er sammen nå),
var rett og slett at jeg mista meg selv og han mista seg selv..
vi oppførte oss slik man konvensjonelt skulle i et forhold, resultatet var at han levde mitt liv og jeg turte ikke leve mitt/forandre meg/vokse/utvikle meg..(litt vanskelig å forklare)...samme gjalt han....

nå som vi bor hver for oss kjenner jeg at vi faktisk er to individ med to forskjellige personligheter, som liker oss sammen, vi er ikke sammensmelta til en kjærlighetsklump som bare MÅ vite alt om hverandre......faktisk syntes jeg det var dødskjedelig å vite alt om han...og det har vært veldig spennende og se hvordan han har utvikla seg til å bli et eget individ med egen personlighet og meninger, om min egen oppfattelse av å ikke vite hvem jeg er, er så godt som borte...

DET jeg skulle fram til er at han kanskje ikke er helt enig i din oppfattelse av at alt i et forhold må deles, men en smart mann sier ikke dèt til sin gravide kjæreste hvis han tror at  hun ikke kommer til å være 100 %enig.. kanskje han liker litt å ha makt over sin egen side, og ha et privat lite rom inne på pc'n...lite opprør fra hans sin side kanskje? hvis du har litt tendens til å være sjalu og mistenksom?

her synes jeg du bør ta tak i dine egne sjalusiproblemer, de er kanskje det største problemet dere i mellom, at din forlovede har passom på pc'n er IKKE deres største problem slik jeg ser det da...

ORIGINAL: lona

forstår deg godt at du reagerer....he he han gjør det kansje for at han skal bli mer inntresann, slik at du skal reagere med sjalusi eller noe sånt?? tøft at du har fått kode du også da

Hehe! Ja, noe måtte jeg gjøre da jeg ble argsint her. Da passet det veldigg odt å lage passord selv, og gjøre alle filene mine utilgjengelig for han.[;)]
Men om han gjør det for å gjøre meg sjalu, så ber han om bråk altså! Man terger ikke en person som er sjalu fra før av på den måten! (Ikke sykelig sjalu da..[:)])

Å være sjalu er dumt/bortkastet tid og selvprofeterende imo, men å aktivt provosere frem sjalusi med hensikt hos en partner slik det virker som om mannen til tullmusa gjør er enda hakket dummere. Det finnes da tusenvis av andre positive måter å både vise at man bryr seg på og tusenvis av andre ting man kan gjøre for å få partneren til å bry seg på andre måter en sjalusi også.

du er ikke gal[;)] jeg er så glad for at jeg og min kjære ikke har sånne hemeligheter for hverandre,tror ikke det hadde gått her vertfall.

Er jo bra man har delte meninger da MariannemariannE. Ja, jeg er sjalu, men ikke sykelig og vil ikke si at det er det største problemet. HAR vært sykelig sjalu, men har lært meg å takle det og lært meg å stole på min kjære.

Problemet er hvordan han viser at han overhode ikke vil at jeg skal se noe som helst på brukerkontoen hans. Det er ikke det at jeg kommer til å snoke i filene hans. Det interesserer meg ikke. For meg blir det bare et prinsipp. Hvorfor skal han holde passordet hemmelig for meg, når han tidligere har sagt at det er kun for sikkerhets skyld?

Du har mange tanker du vil skrive ned og sånt, og det skjønner jeg at du vil holde hemmelig.. Det blir jo som en dagbok på en måte. Men sånn er ikke min kjære..

Her er det ikke noe passord på pc'ene lenger, men det var det tidligere. Jeg tenkte aldri på at det skulle være noe mystisk der jeg, bare fordi han hadde passord på den, og når jeg fikk vite hva passordet var passet jeg i alle fall på at jeg ikke skulle snoke der jeg ikke hadde noe å gjøre. For å skape tillit må man vise seg verdig det også.. synes jeg da.

Synes selvsagt ikke at han skal gjemme ting for deg, men jeg synes samtidig at du ødela litt av den tilliten du ber om, nettopp gjennom å gå og sjekke loggen hans når du var på pc'n. Hvordan er det med mobilene deres da - sjekker dere meldingene til hverandre også?

hei!
jeg og samboern hadde det slik før, han hadde passord på alt. jeg fikk ikke passordet. når han skulle inn på data'n skjulte han pasordet for meg så jeg ikke skulle se hva han trykket inn. jeg ble så trist å lei meg, var overbevist om att han skjulte noe for meg, slik var det med mobilen også, den drev han å gjemte så jeg ikke skulle få se. det ble så mye krangling og misstenksomhet ut av dette att det gikk helt på nervene lås. ble til slutt så lei meg og redd for å miste han, att jeg brast ut i tårer og snør, han ble lei seg og hviste ikke att dette hadde plaget meg så mye. han hadde jo ikke noe å sjule sa han, så i dag har vi samme bruker konto på data'n. vi titter på hverandres mobil når vi har lyst, uten att vi har noen sure miner.
også har vi det mye mye bedre med hverandre.[:)]
håper dere blir enige om en løsning som kan funker dere å
det tære så på humøret å være misstenksom å redd.

Jeg kunne aldri ha levd med en som skulle ha ting hemmelig for meg.
Kan su dele seng og div kan man da dele alt.
Her i hus har vi felles mail om han går inn på min mobil gjør meg ingen ting.
Jeg går ikke inn p hans mobil men det er for jeg stoler sånn på han og han pleier å bruke min etter jobb. Bruker bare sinn til jobb sånn jeg kan få tak i han hvis det er noe.
Forstår deg godt hadde og begynt å lurt.

ORIGINAL: tullmusa

Er jo bra man har delte meninger da MariannemariannE. Ja, jeg er sjalu, men ikke sykelig og vil ikke si at det er det største problemet. HAR vært sykelig sjalu, men har lært meg å takle det og lært meg å stole på min kjære.

Problemet er hvordan han viser at han overhode ikke vil at jeg skal se noe som helst på brukerkontoen hans. Det er ikke det at jeg kommer til å snoke i filene hans. Det interesserer meg ikke. For meg blir det bare et prinsipp. Hvorfor skal han holde passordet hemmelig for meg, når han tidligere har sagt at det er kun for sikkerhets skyld?

Du har mange tanker du vil skrive ned og sånt, og det skjønner jeg at du vil holde hemmelig.. Det blir jo som en dagbok på en måte. Men sånn er ikke min kjære..

men synes du ikke det er et større problem enn hvorvidt han har passord på pc'n eller ikke?

hva er det verste du kan finne der inne?

det spiller ingen rolle om han ikke er noen "dagboksskriver", han må jo få lov til å ha sitt eget privatliv også (SELV om du er/var sjalu)?

og forskjellige meninger er spennende, synes man kan lære mye av en diskusjon jeg, så jeg liker det godt, håper du ikke ser på min "motreplikk" på en negativ måte, det er ikke et angrep på deg som person. OG jeg vil også si at OM han virkelig gjør dette i eneste ærend å gjøre deg sjalu, så er han virkelig en dust.....

Nei, vi leser ikke på mobilene til hverandre. Men der er ikke noe å holde hemmelig på den, så om han finner ut han vil utforske telefonen min en dag så skal han bare gjøre det. Er mye spennende på den ja![;)]

Jeg tror at bare det å vite passordet og la meg få tilgang vil gjøre meg mindre mistenksom. Vil ikke bety at jeg kommer til å ta meg en tur innom kontoen hans i hytt og pine. Vil bare være betryggende..

At jeg sjekket loggen hans var stygt ja, men der har du igjen det med at man blir ekstra mistenksom på at han driver med noe han ikke vil jeg skal se når han er så redd for at jeg skal komme inn på profilen. (puh, lang setning!)
Altså, jeg ville blitt mindre mistenksom..

Synes det er greit vi alle ikke er like.
At noen vil ha det sån og noen sånn.
Men når det gjelder data verden er det mangen som treffer folk der i dag og hvis man da har ting hemmelig så kan man begynne å lure.
Men man bør stole på den man lever sammen med [:D]

ORIGINAL: MariannemariannE

men synes du ikke det er et større problem enn hvorvidt han har passord på pc'n eller ikke?

hva er det verste du kan finne der inne?

det spiller ingen rolle om han ikke er noen "dagboksskriver", han må jo få lov til å ha sitt eget privatliv også (SELV om du er/var sjalu)?

og forskjellige meninger er spennende, synes man kan lære mye av en diskusjon jeg, så jeg liker det godt,[:D] håper du ikke ser på min "motreplikk" på en negativ måte, det er ikke et angrep på deg som person. OG jeg vil også si at OM han virkelig gjør dette i eneste ærend å gjøre deg sjalu, så er han virkelig en dust.....[;)]

Har ikke noe imot en diskusjon jeg. Syntes bare det er bra du kommer med din mening også.[:)]

Men det er ikke sjalusien som teller her, mener jeg. Det er bare fryktelig irriterende at han skal holde noe hemmelig for meg på den måten. Han viser så tydelig at han ikke vil jeg skal gå på profilen hans. Syntes det er helt feil jeg.
Sikkert mange som er uenig, men der er mange som er enig, delte meninger.

Jeg vil ikke prøve å lete etter noe. Er bare en prinsippsak for meg.

ORIGINAL: tullmusa

Det syntes jeg er dårlig gjort da. Så leser han kun det som han syntes virker mistenkelig. Jeg har full tilgang til et forum min kjære er på, han har automatisk innlogging på det. Men det betyr jo ikke at jeg vil snoke der..

Er liksom andre grunner for meg. Er ikke sånn at jeg har en sykelig trang til å lese e-posten hans og vite hva han skriver på forumet...

Æsj.. Blir bare helt oppgitt!

jeg sjønner deg veldig godt jeg,hadde også blitt misstenksom hadde minn mann oppført seg slik,dere er jo et par tross alt.nå blir vi jo litt merer sjalu å misstenksomme av å være gravide også da men ta det opp med ham!

her i huset må han vel lese e-post,post og hva jeg skriver på forumet....men det gjør han ikke.lurer han på noe så spør han.men hadde han gjort det hadde han nok blitt skuffa[:D]jeg går jo ikke inn på forum han er på for å lese hva han skriver??[>:]

spør han rett ut tullmusa.han har sikkert ingenting å sjule,men da får du ro i kroppen iallefall[:)]

hm..ta det oppmed han..eg har full tilgang itl min manns passord og tydlegvis har han ingengting å skjule,men så respekterer eg han og da ved å ikkje snoke i hans ting!

Ja, skal snakke med han om det. Er sikkert ikke noe å lure på. Jeg overreagerer sikkert.

Har ikke lyst å snoke i sakene hans, men det er jo klart man blir mere mistenksom når det holdes hemmelig på den måten. Jeg er sikker på at jeg ikke ville ofret en kalori for å se på noe som helst hos han om jeg hadde hatt mulighet og "tillatelse"..

Vil bare takke dere jenter, og gutt, for støtte og mange gode råd og tankevekkere.

Nå skal jeg stikke på jobb, så får jeg noe annet å tenke på i noen timer. [:)]
Ha en fin ettermiddag. Tastes seinere![;)]

Klem fra meg![:)]

Back
Topp