Hva er det du frykter mest at skal skje under fødselen?

Huff. Det ville skremt vettet av meg også. Håper alt står bra til med babyen.

Betyr det at morkaken har løsnet/ begynt å løsne??

Det er det de frykter skal skje. Er åttende gang jeg begynner å blø nå. Men de har ikke helt visst årsaken før nå.
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.

Krysser fingrene for at den lille får holde seg der inne litt til :Heartbigred
 
Går ikke rundt og er direkte livredd for noe, men jeg håper å slippe komplikasjonene jeg hadde med førstemann igjen (stort blodtap og operasjon).

Lykke til Ektevanilje, håper baby får være inne en liten stund til [emoji173]️
 
Jeg skal ha KS og er redd for at det skal bli komplikasjoner for meg el barnet. Men har god erfaring fra før.

Ser den. Satser på at det vil gå helt fint for dere ❤️
 
Er livredd for to ting..
1 - For å ikke komme tidsnok til sykehuset.. Grunnen til det er at forrige gang gikk det 45 min fra 3cm til åpning til hun var ute.. sinnsykt fort med andre ord, og jeg har minimum 1 time reisevei til sykehuset..
2 - Jeg er minst like redd for å «måtte» få epidural.. Pga for ca et år siden måtte jeg ta spinalpunksjon og da var jeg mer som en forsøkskanin.. De brukte 2timer og over 12(!) stikk med mye roting inn i ryggen før de tilkalte overlegen som traff med en gang. Det var de sykeste smertene jeg har hatt og da har jeg født to barn! De traff så mange nerver å jeg så ikke ut etterpå..
Uff, jeg håper virkelig at du slipper å oppleve det en gang til :(
 
Redd for:
- å ikke vite hva jeg skal gjøre
- å gjøre feil
- at det skjer noe med babyen
- at alt ikke er ok når han kommer ut. Med andre ord: fødselsangst
Sliter litt med sånne tanker selv :(
Men vet at kroppen stort sett forteller meg hva jeg skal gjøre, og jeg må fokusere på å slappe av og la kroppen gjøre sitt.
 
Håper at nurket får være i magehuset litt lenger, Ektevanilje. ❤️


Da jeg ble sendt hjem med 4 cm åpning sist så bekymrer jeg meg jo litt for det igjen. På en annen side, så var det godt å være hos svigers til vannet gikk også, da jeg er redd sykehus. Klarte ikke å slappe av på KK. Og når jeg kom dit tilslutt, så hadde jeg 10 cm åpning og var good to go på en måte.

Litt redd for å ikke bli tatt alvorlig fordi jeg er rolig selv med smerter.


Er redd for å ikke få føde naturlig.

Er redd for keisersnitt.
 
Sliter litt med sånne tanker selv :(
Men vet at kroppen stort sett forteller meg hva jeg skal gjøre, og jeg må fokusere på å slappe av og la kroppen gjøre sitt.
Ja, må prøve å overbevise meg selv at kroppen vet hva den skal gjøre... Men er så vanskelig når jeg aldri har kjent på hva rier er, hva pressrier er og hva det å føde kjennes ut som.. Lett for å bli redd når man ikke har kontroll.
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.
Det var ikke noe særlig å høre.. Håper lille spira holder seg i magen en stund til.
Åssen er ståa nå?[emoji173]
 
Frykter ingenting egentlig... orker ikke bruke krefter på å bekymre meg... vet jeg er i gode hender om noe ikke skulle gå som normalt, og så langt er det ingenting som tyder på at noe ikke er som det skal. Har født alle mine uten komplikasjoner. Skulle det oppstå noe, så får vi ta det da, lar ikke bekymringer ødelegge ventetiden[emoji5]
 
Ja, må prøve å overbevise meg selv at kroppen vet hva den skal gjøre... Men er så vanskelig når jeg aldri har kjent på hva rier er, hva pressrier er og hva det å føde kjennes ut som.. Lett for å bli redd når man ikke har kontroll.

Vet ikke med deg, men jeg har alltid hatt ganske heftige menstruasjoner med store blødninger og så sterke smerter at jeg ikke kunne stå og gå.

Når jeg fødte sist gang, så fant jeg ut at min menstruasjon må ha forberedt meg en god del på fødsel og rier. Pga av at jeg var vandt til de sterke smertene, så følte jeg at fødselsriene gikk lettere.


Denne gangen blir kanskje verre, da jeg kun har hatt en menstruasjon på de siste 6 årene, og den var uten smerter.
 
Vet ikke med deg, men jeg har alltid hatt ganske heftige menstruasjoner med store blødninger og så sterke smerter at jeg ikke kunne stå og gå.

Når jeg fødte sist gang, så fant jeg ut at min menstruasjon må ha forberedt meg en god del på fødsel og rier. Pga av at jeg var vandt til de sterke smertene, så følte jeg at fødselsriene gikk lettere.


Denne gangen blir kanskje verre, da jeg kun har hatt en menstruasjon på de siste 6 årene, og den var uten smerter.

Jeg har også alltid hatt sterke menssmerter og blødninger. Er det samme type smerter når riene kommer? Noen sier det er det, mens andre sier det sitter mer i ryggen. Sterke ryggsmerter har jeg også hatt når jeg hadde mensen.
 
Vet ikke med deg, men jeg har alltid hatt ganske heftige menstruasjoner med store blødninger og så sterke smerter at jeg ikke kunne stå og gå.

Når jeg fødte sist gang, så fant jeg ut at min menstruasjon må ha forberedt meg en god del på fødsel og rier. Pga av at jeg var vandt til de sterke smertene, så følte jeg at fødselsriene gikk lettere.


Denne gangen blir kanskje verre, da jeg kun har hatt en menstruasjon på de siste 6 årene, og den var uten smerter.
Det har jeg ikke tenkt på. Kanskje det er derfor mine rier er knapt merkbar. Jeg har ingen smerter ved mensen.
 
Jeg er redd for den emosjonelle påkjenningen. Er i risikogruppen for fødselsdepresjon og får derfor tett oppfølging fra sykehus og jordmor, men er likevel redd for at noe skal skjære seg og komme i veien for tilknytningen mellom meg og bebis.
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.

Uffda! Føler veldig med deg.

Hvis det er noen trøst fødte søsteren min ca uke 29, og det har gått veldig fint. Man får utrolig god oppfølging og babyer er helt utrolig sterke og henter seg godt inn. Tøffe tak, helt klart, men her i Norge er det heldigvis knallgode odds - selv ved veldig premature fødsler. [emoji173]️

Håper alt går rette veien for dere!
 
Jeg har også alltid hatt sterke menssmerter og blødninger. Er det samme type smerter når riene kommer? Noen sier det er det, mens andre sier det sitter mer i ryggen. Sterke ryggsmerter har jeg også hatt når jeg hadde mensen.

Hos meg startet fødselsriene som milde mensen smerter, og ble gradvis som sterkere og sterkere menssmerter. Kjente dem i rygg og mage mener jeg å huske. Var kun når vannet hadde gått at smertene gikk over mensen smerte nivået mitt, og når jeg sku presse han ut og hodet var født og jeg fikk beskjed om å puste istedet for å presse.
 
Redd for å møte helsepersonell som ikke forstår og tar tilstrekkelig hensyn.
Sliter med traumatiske hendelser fra fortiden som gjør at situasjonen med nakenhet, fødsel og mangel på kontroll blir veldig vanskelig.
Forrige fødsel fikk jeg panikk under pressriene og klarte ikke forholde meg til min nyfødte datter på flere timer. Veldig redd for å oppleve det igjen.
 
Redd for å møte helsepersonell som ikke forstår og tar tilstrekkelig hensyn.
Sliter med traumatiske hendelser fra fortiden som gjør at situasjonen med nakenhet, fødsel og mangel på kontroll blir veldig vanskelig.
Forrige fødsel fikk jeg panikk under pressriene og klarte ikke forholde meg til min nyfødte datter på flere timer. Veldig redd for å oppleve det igjen.

Kjenner meg igjen i redselen din. Har selv opplevd traumatiske ting i livet og trives dårlig med nakenhet foran andre samt sykehus ting og annet.

Håper at det blir en bedre opplevelse for deg denne gangen.
 
Back
Topp