Hva er det du frykter mest at skal skje under fødselen?

BlackPearl85

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
...for meg så er største frykt såklart at noe skal gå galt med barnet eller meg.
Revne hele veien f.eks.

Hva frykter dere mest?
 
Jeg skal ha KS og er redd for at det skal bli komplikasjoner for meg el barnet. Men har god erfaring fra før.
 
Er livredd for to ting..
1 - For å ikke komme tidsnok til sykehuset.. Grunnen til det er at forrige gang gikk det 45 min fra 3cm til åpning til hun var ute.. sinnsykt fort med andre ord, og jeg har minimum 1 time reisevei til sykehuset..
2 - Jeg er minst like redd for å «måtte» få epidural.. Pga for ca et år siden måtte jeg ta spinalpunksjon og da var jeg mer som en forsøkskanin.. De brukte 2timer og over 12(!) stikk med mye roting inn i ryggen før de tilkalte overlegen som traff med en gang. Det var de sykeste smertene jeg har hatt og da har jeg født to barn! De traff så mange nerver å jeg så ikke ut etterpå..
 
Jeg er redd for å ikke være god nok,redd for å gjøre feil, redd for at noe jeg gjør skader babyen.
 
Redd for:
- å ikke vite hva jeg skal gjøre
- å gjøre feil
- at det skjer noe med babyen
- at alt ikke er ok når han kommer ut. Med andre ord: fødselsangst
 
Har prøvd å ikke tenke på det. Men er redd hun setter seg fast underveis og man må oppi og rote rundt oppi der!
 
Jeg er redd for å dø under fødsel fra de 3 andre barna mine.
 
Gruer meg til to ting
1. Ikke rekke frem til sykehuset, pga rask fødsel sist og nå lang kjørevei. Eller at vi skal kjøre ute siden det er i mars.
2. Begynne å amme, husker jeg synes det var så vondt. [emoji28]
 
Redd for å ikke takle å miste kontrollen. Jeg veit jo at jeg ikke kommer til å ha kontroll. Når jeg mister den så blir jeg ofte frustrert og sint, så må vel jobbe litt med det [emoji14]

Redd for at noe skal skje med bebis regner jeg med sier seg selv :)

Dessuten hater jeg å være ukomfortabel og blir distré når jeg er det, så er redd for å ikke få det magiske øyeblikket når vi får møte han for første gang fordi jeg føler meg ekkel [emoji14]
Så tenkt litt på vannfødsel egentlig, dersom det er ledig

Også er jeg redd for å dusje/vaske meg etterpå [emoji14] litt sånn som når man har trukket en tann, livredd for at tunga skal sneie bortom ...ja, hullet [emoji23]

Fin tråd forresten, hadde egentlig ikke tenk over dette :)
 
Frykter hastekeisersnitt, da det endte sånn med nr 1, og like før det ble det med nr 2 også - selvom det gikk fint til slutt med han. Ellers gleder jeg meg til en ny fødselsopplevelse! Det finnes ikke noe mer spesielt i hele verden, det er jeg overbevist om [emoji177]
 
Redd for å bli sent hjem i aktiv fødsel igjen(fikk beskjed denne gangen av jm og si fra når jeg ringer at jeg snakket gjennom riene sist og at jeg derfor ikke skal sendes hjem)..så det tror jeg nok går fint..ellers så venter jeg i bilen så jeg slipper kjøretur på 1 time en vei til sykehuset!

Litt redd for at det går veldig fort...men tok 25 timer sist...så da går det kanskje ikke så fort selv om det er 2.gang?!:p

Er fortsatt redd for å bli klippet,revne mye eller at de bruker vakum/tang(dette skriver jeg i fødebrevet igjen)..
Og....ellers bekymrer jeg meg en del om storebror på 2 som skal ha pass av bestemor for første gang på natten.(spørs når ting skjer,da vi blir sendt hjem 4 timer etter fødsel i dk..)Det i seg selv er jeg litt spent på hvordan skal gå å sitte en time i bil etter så kort tid..men,men!
 
Jeg er livredd for at noe skal skje med babyen. At personell på jobb gjør feilvurderinger som ender med at han dør eller blir hjerneskadet. Eller at han setter seg fast på vei ut, kveler seg med navlesnor en osv.
 
Tvilling nr 2 holdt på å dø under forrige fødsel som endte opp med katastrofesnitt.. det var på hengende håret at hun overlevde.. det er min desidert største frykt at noe lignende skal skje igjen.. hva enn som skjer med meg bryr jeg meg ikke om:)

I tillegg så gikk det 35 min fra 4 cm til tvilling 1 var ute, så jeg er selvsagt redd for at jeg ikke rekker sykehuset!
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.
Huff. Det ville skremt vettet av meg også. Håper alt står bra til med babyen.

Betyr det at morkaken har løsnet/ begynt å løsne??
 
Går ikke rundt å frykter for noe annet en å få samme jm som sist. Da hadde jeg blitt tullerusk.

Men har jo selfølgelig ikke lyst til at noe skal gå galt med babyen, på noe tidspunkt. Og håper å unngå KS. Litt nerver for å ikke rekke frem til sykehuset, da det tar 2 timer å kjøre på normalt føre. Sist var jeg allerede på sykehuset når fødselen startet. Men sambo rakk akkurat frem før pressriene startet. Om det f.eks skjer på natten denne gangen også. Må jo barnevakt på plass.
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.

Huff, håper du får gå så lenge som mulig :(
 
Er innlagt på KK med blødninger av forskjellig grad. Har fått beskjed om å forberede oss på prematur baby, og det skremmer vettet av meg. Er 27+3 idag. Randløsning morkake er diagnosen så langt.

Huff og huff, så skremmende[emoji24][emoji173]️ Krysser virkelig alt for at lille holder seg inne i hvertfall noen uker til..
 
Back
Topp