Hva er det barnets favoritt matvare?

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Måtte le når jeg laget lunsj i stad.. Vesla ville bare ha gulost med syltagurk.
Så lurte jeg litt på om det var noen andre barn som hadde rare "favoritter".

Vesla ELSKER
sylteagurker og cherrytomater.

Hva liker deres barn?

Han eldste ville ha kaviar og brunost igår. Det er ikke en gjenganger, men han spiste det opp og påsto det var godt :) I tillegg vil han helst ha ketchup på ALT. Vi tuller noen ganger og lurer på om han vil ha litt pølse på ketchupen sin

Yngste spiser alt med lo, bleier, gensere, bamser, ullpledd, tepper, you name it.

Men det beste de begge vet er nok spaghetti med kjøttsaus og pølse og potetmos. Da slikker de bollen ren :)

Jeg er velsignet med barn som er svært glad i mat og de smaker på alt frivillig :)

Eldste her vil gjerne ha kaviar med sylteagurk.

Sent from my iPhone using BV Forum

Eldste er veldig gla i pannekaker, pølser, laks og hamburgere

Lille elsker risengrynsgrøt , havregrøt, smørgrøt (fløielsgrøt)

Han eldste ville ha kaviar og brunost igår. Det er ikke en gjenganger, men han spiste det opp og påsto det var godt :) I tillegg vil han helst ha ketchup på ALT. Vi tuller noen ganger og lurer på om han vil ha litt pølse på ketchupen sin

Yngste spiser alt med lo, bleier, gensere, bamser, ullpledd, tepper, you name it.

Men det beste de begge vet er nok spaghetti med kjøttsaus og pølse og potetmos. Da slikker de bollen ren :)

Jeg er velsignet med barn som er svært glad i mat og de smaker på alt frivillig :)
Kaviar og brunost er jo kjempegodt. Spist det i alle år

Ler litt når jeg leser denne, for 4åring min har sagt ofte i det sist "det er min favoritt". Feks så elsker han pannekaker, pølser, spagetti.. og i dag når jeg hadde laga ovnsbakt laks så kom han tuslende inn på kjøkkene på kjøkkenet for å spørre hva vi skulle ha til middag. Så når jeg sier at det blir laks, så utbryter han "ååå, det er jo min favoritt".. for 14dager siden så ville han ikke ha det til middag :p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Kommer ikke på noe rart de liker.
Yngste - morsmelk.
Eldste - kylling.

min eldste hadde masse rare matkombinasjoner, men husker ikke så mange nå selvfølgelig.. men han spiste leverpostei, makrell i tomat og kaviar på vafler og pannekake ;) 1pålegg om gangen altså. men leverpostei var favoritten hadde det på alt. og paprika

Nå liker han best:agurk,paprika og tortillalomper med diverse fyll :)

2,5åringen min spiser det meste, men kalde pølser er visst veldig godt og kokt egg

Pupp! :D
Han er 2 mnd da.

Hun er vanlig kresen, og liker ikke så mye spesielt, men favoritten er laks. Liker det mye bedre enn pannekaker feks.

Og jo forresten.. Om jeg baker småboller, vil hun som regel ha leverpostei på dem. Det er vel kanskje litt sært :p

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Eldste liler bare pølse, pomfri, ris og sånne tørre ting. Han er ikke glad i sos på. Ketchup og dressing spiser han reint for det skal ikke blandes i den andre maten :p

Yngste spiser alt han får av middager. Veldig glad i varmmat og ikke glad i skiver.

Så mine gutter er stikk motsatt av hverandre i matveien. Håpløst :p

Eldstemann er veldig glad i frukt og grønt, så masse at me av og til må ha middag uten, sånn at han eter litt kjøtt osv og.

Minste syns kjøtt er mat og grønnsaker kan storebror få;)
Dessuten syns han det er supert å sleike golvet for smular;)

Her har de testet ut mange kombinasjoner. Husker en som prøvde seg med brødskive med nugatti og salami :-) Han påsto at det var kjempegodt, men tror ikke han har spist det flere ganger ;-)
En gjenganger er kalde pølser da. Rett fra kjøleskapet, og enda bedre hvis de har vært fryst sånn at det er litt is i dem ;-)

Oliven er gutten min på snart tre helt hekta på! Han handler det selv i butikken, haha:)

Hvitsaus funker for det meste, ellers er hun nok temmelig typisk tror jeg. Liker fiskeboller, fiskekaker, kjøttboller, pølser, potetmos, spagetti, tomatsuppe, risgrøt og smørgrøt. Hun er glad i brokkoli da, spesielt til en god saus.

Er ikke glad i brød da, hjemme spiser hun bare knekkebrød. Makrell og leverpostei er det det går i, begge deler med majones på.

Min er snart 7 mnd så ikke noen rare matkombinasjoner her enda. Men hun super i seg sånne Ellas smoothier på noen få sekunder. Den støvsugeren :D

Mini er kjempe glad i ellas smoothie og han ikke får hjemmelaget smoothie :) Han kan ikke se en slik pose uten å ville ha mat.... (han er 7mnd)

Vår 2-åring vil helst DRIKKE soyasaus :eek:

Favorittmiddagen er agurk og tomat...hvitløksdressing smaker best bar, med skje :p

Back
Topp