Hva er deres tanker rundt sommerbarn?

Mammy

Betatt av forumet
Jeg tenker at det er litt pes med denne varmen og at man akkurat har født. Ikke kan man bade pga renselse. Ikke føler man for å gå i bikini heller. Varmt for mor,varmt for baby. Og for oss med flere barn, går nyfødtperioden med på 8 uker ferie med storesøsken som maser om at det må skje noe og at de vil ha besøk/ikke være med på det du har tenkt(trille tur for eks)
Hva tenker dere? Håper på mange positive tanker så jeg kanskje kan vende om synet mitt på sommerbarn :p Vil gjerne begynne å prøve nå. Vanskelig å vente i 3 mnd for å få unna sommeren først.
 
Nå har jeg to sommer barn, en født helt i slutten av mai og en i starten av juni. (Med nesten 2 års mellomrom) og det har vært helt topp. Deilig og avslutte graviditeten med med lite klær og sommersko. Mann og familien har sommerferie og kan være mere tilstede. Kan ut å trille med en gang ikke bekymre seg for minusgrader og masse klær for liten og stor. Bade kan du, så lenge det er i sjøen. :-D Så jeg har et håp om å kunne få komme inn i denne termingruppa igjen :-D
 
Absolutt Rosie :) Blir ikke så lett å bade med de to eldste hver dag etter skole/bhg men får investere i et stort badebasseng her ute i hagen
 
Drømmen her er en vår/sommerbaby, vi bor i nord og det er mye mer styr med en nyfødt midt på vinteren må jeg si. Vår første er født 29 august og da er det jo så å si høst og minsten er født 26 mars og det var så mye klær å tepper/poser som skulle på når vi skulle ut, å mange ganger var det for kaldt å trille tur over -10 er ikke noe serlig å trille tur med en liten en.
Så drømmen er mai-juni neste gang, man kan ta den lille med seg ut bare i body om det er varmt nok å alle har ferie og tid til å hjelpe til å bli kjent med det nye familie medlemmet :)
 
Absolutt Rosie :) Blir ikke så lett å bade med de to eldste hver dag etter skole/bhg men får investere i et stort badebasseng her ute i hagen

Et badebasseng er jo topp, og får mann et barn som i starten sover mye kan man jo legge opp til strandtur når den minste sover. Eller reise ned med flare andre som kan hjelpe til. Var ikke noe problem når jeg fikk nr 2 , så går nok fint igjen. Tenker man må ta de utfordringer/problemer når de oppstår og så finne sine løsninger. Og de finnes det alltid flere av :) Lykke til med prøving :)
 
Jeg tenker at fordelene med baby i juni er at man slipper å gå gravid i juli/august, som var veldig varme måneder i år. i tillegg er det jo en fordel i forhold til barnehageplass, hvis man skal tenke praktisk:)

Da er også ungen litt større når kulda setter inn på høsten/vinteren. Det er jo et pluss:)

I tillegg så er det bra å slippe å styre med vintersko og vinterjakker som blir for trange når man er høygravid;)



<3 starter prøving på nr 2 høsten 2015 <3
 
Tenker at det er en fordel med tanke på:
- barnehageplass
- trenger ikke å tenke på at det skal bli minusgrader
- babyen vokser ut av sommerklærne og INN i vinterklærne, så slipper å bytte ut dyre dresser og annet vintertøy
- trilleturer
- mye familietid, da de fleste har ferie på sommeren
- man trenger ikke å tenke på at man må se så himla bra ut i bikini (siden vi nettopp har født så skal ingen kunne forvente det) og da kan man heller tenke på "bikini-formen" til juni 2016 ;) har et heeelt år på oss, hehe
 
Jeg er sykepleier på barneavdeling, og du har en stoooor fordel med å få barn på sommeren:) De har blitt eldre innen kulden setter inn, slik at en evt sykdom tåler de mye bedre enn dd nyfødte:) Det er en fordel:)

Selv fikk jeg i juli 2013, og syntes det var mye bedre å være mamma i varmen enn å gå høygravid i sommervarmen!:)


Prinsen ble født 07.07.13❤️
 
Back
Topp