Hva er deres symptomer nå?

Hedvik

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marsboerne 2023
Hvilke symptomer har dere nå og hvor langt er dere på vei? Merker dere noe endringer psykisk?

Jeg er 16+5 uker på vei.
Har halsbrann, svimler ved raske bevegelser, ligament smerter, blir fort sliten både fysisk og psykisk, merker jeg trenger mer søvn,men er mindre trøtt på dagen enn jeg var for noen uker siden. Har også fått endel kviser.

Psykisk merker jeg at jeg er blitt mer forsiktig og beskytter instinktivt magen om det skjer brå bevegelser rundt den.

17+3.
Enda en del kvalme.
Konstant tørst.
Halsbrann.
Kjempesulten ene øyeblikket og plutselig kjempemett etter bare litt mat.
Fysen på noe godt hele tiden(spiser epler soden jeg prøver å unngå søtsaker)
Bekkenet er grusomt vondt.
Ligamentsmerter. Har våknet flere ganger pga det.
Hormonell.
Brystene har doblet i størrelse og er kjempevonde.
Kviser.
Utrolig trett hele tiden.
Får lett vondt i hodet.
Tåler ikke lukter.
Alt smaker feil.

Puppene i dette svangerskapet er et mareritt. Store og skikkelig vonde.:arghh:
Ellers har jeg bekkenløsning, voksende mage, kjenner babybevegelse, trøtt, sulten, sær på hva jeg vil spise og drikke.
16+6.

Jeg er 16+4. Har mye svakere symptomer nå enn tidligere, særlig med tanke på kvalme og slitenhet. Men jeg har behov for mer søvn og har mer halsbrann. Puppene har vokst betraktelig, men de er ikke spesielt vonde. Jeg merker godt til hormonforandringene, som sliter litt på psyken. Til tross for en begynnende kul på magen og disse symptomene glemmer jeg av og til at jeg er gravid, så jeg må vel konkludere med at jeg er ganske heldig slik det er nå :)

15 uker i dag.
Mye kvalme og oppkast.
Konstant sulten
Halsbrann
Trøtt og sliten
Fort tom for energi
Hissig

Jeg er 18+6.
Jeg må tisse 24/7, og tisser også på meg hvis jeg nyser o.l. Jeg er svimmel, og det svartner om jeg reiser meg for fort. Er en del plaget med halsbrann, og sure oppstøt. Jeg er veldig emosjonell, og gråter lett. Er fremdeles kvalm, og brekker meg masse. Luktesansen er helt ekstrem, og alt lukter vondt eller rart. Har fått total avsmak på alt som er søtt, og selv rundstykker smaker sukker. Puppene stikker og strekker, og lekker i mengder. Kan ikke sove på siden uten at det blir vått.

Jeg er 16+4.
Halsbrann.
Blir ofte svimmel når jeg reiser meg opp.
Får hjertebank når jeg står lenge oppreist.
Hormonell.
Emosjonell.
Kviser.
Treg mage.
Trøtt på kveldene.
Større og ømme bryst.
Magen vokser.
Litt nedpress følelse når jeg har gått mye.

Men har ingen store plager heldigvis.
Kvalmen har gitt seg og har ikke vondt noe sted [emoji4]

Last edited:
Har veldig lite symptomer! 18+0.
Fortsatt litt sliten og trenger mer søvn.
Svimler/blodtrykksfall.
Fort andpusten.
Litt smerter i bekken.
Treg mage.
Mage som vokser i rekordfart[emoji1]

Psykisk merker jeg at jeg har blitt veldig redd for å falle på glatta og mer skeptisk til unghestene.

Jeg er 18+6.
Jeg må tisse 24/7, og tisser også på meg hvis jeg nyser o.l. Jeg er svimmel, og det svartner om jeg reiser meg for fort. Er en del plaget med halsbrann, og sure oppstøt. Jeg er veldig emosjonell, og gråter lett. Er fremdeles kvalm, og brekker meg masse. Luktesansen er helt ekstrem, og alt lukter vondt eller rart. Har fått total avsmak på alt som er søtt, og selv rundstykker smaker sukker. Puppene stikker og strekker, og lekker i mengder. Kan ikke sove på siden uten at det blir vått.
Jeg krysser beina konsekvent når jeg må nyse eller hoste. Går med truseinnlegg bare for å være sikker.

16+5

Bekkensmerter og svangerskapsdepresjon..
Ellers ikke opplevd noe kvalme o.l.

18+5. Fortsatt litt kvalm til tider, brekker meg hver morgen, og kaster opp noen morgener i uka. Lavt blodtrykk og høy puls. Mye slapp. Puppene klør litt fortsatt og er litt ømme fortsatt men mye mindre nå enn sånn det var. Jeg har begynt å få litt halsbrann, men det er ikke så ille ennå. Søvnen er det så som så med, og jeg er mye hormonell om dagen :P

Etter hyperemesis i hele november og desember og uti januar der jeg gikk ned masse kilo og ikke hadde noe matlyst har jeg endelig fått tilbake matlysten, det er kjempedeilig! Dessuten er jeg mye mindre kvalm nå, nå er det bare litt innimellom :)
M

Så alt i alt mye bedre nå.

Glemte å legg ved voksende mage, kjekner liv, tett nese, blør lettere fra tannkjøttet og økt utflod.

Glemte å legg ved voksende mage, kjekner liv, tett nese, blør lettere fra tannkjøttet og økt utflod.
Jeg og blør fra tannkjøttet, gruer meg til å pusse tennene hver gang for synes det er så ekkelt [emoji28]

17+6.
Har egentlig veldig lite symptomer, men er veldig trøtt/sliten. Lite energi og merker det fysisk og psykisk.. Har mye smerter i lysken (ikke ligamentbåndene), treg mage og veldig sentimental.

16+2 i dag. :rolleyes:

* Bekkenløsning med smerter både i symfyseleddet og korsrygg. Skal lite fysisk aktivitet til før smertene melder seg. Har delvis begynt å avlaste bekkenet med krykker på dager det er som verst. :wtf:

* Lite energi og fortsatt stort søvnbehov. Sover lenge på morgenen og gjerne en gang på ettermiddagen. :dead:

* Skikkelig hjertebank selv ved lett fysisk anstrengelse. Er en ubehagelig følelse, da det kjenner ut som at hjertet prøver å trenge seg ut av brystet. Blir også da fort andpusten og svimmel. Har hatt ganske høy puls hele svangerskapet. :schocked028

* Dårlig matlyst, men sulten hele tiden. Også veldig treg mage. :oops:

* Konstant tette slimhinner. Er totalt avhengig av nesespray da saltvannsspray ikke fungerer i det hele tatt. Særlig plagsomt om natten da det ødelegger nattesøvnen. :confused:

* Brekninger og oppkast av mye slim. Brekker meg hver morgen pga. mye slim i halsen etter forsøk å hoste opp slimet, men ender alltid med at jeg blir kvalm og kaster opp. Et skikkelig latteranfall kan også fremkalle oppkast. :sour:

* Hodepine. :meh:

* Hormonell deluxe. Veldig humørsvingninger hele dagen, så stakkars samboeren. :wacky:

* Ekstrem kløe, særlig på ryggen og under armene. :shifty:

18+6

-Puppene er større, men ikke like vonde som de var for noen uker siden
-Tåler ikke å gå/stå lenge av gangen, må sette meg ned oftere pga hoftene/bekkenet
-Blir dårlig bare jeg tenker på vanlig svart kaffe (det MÅ bare gå over :eek:)
- Mye blod i nese og tannkjøtt
- Kjenner spark fra fosteret, det gjorde samboer i går også.
- Sulten HELE tiden. Men klarer ikke så mye mat av gangen.
-Opphovnet/åreknute i underlivet..hadde samme forrige svangerskap. Vet det går over momentant etter fødsel,gudskjelov:happy:
-Strekker seg i magen, ligamentsmerter?
-Legger på meg mer nå enn sist.

Ikke så mye da!
Men trøttere på kvelden!

Begynt å bli ubehagelig å ligge på mage

Tretthetsfølelse i ryggen

Spark

16+ 2
Fortsatt kvalm til tider, men sjelden oppkast nå. Lite matlyst, noe hodepine og blir fort sliten av små anstrengelser. Rask høy puls og andpusten. Mer sliten enn trøtt, i motsetning til før.
En del menssmerter i perioder... Mulig det er kynnere?

Psykisk ganske likt som før, men kanskje litt mer var for følelser som sorg og irritasjon. Gruer meg dog sykt til fødsel og tenker en del på det :/

Back
Topp