Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Nesing
Mitt er nå 100/65, har tidligere slitt med hypertensjon og gått på masse blodtrykksmedisiner! Så dette er fantastisk, selv om det er i laveste laget ettersom jeg selvsagt plages med litt svimmelhet innimellom.... Godt du følges opp, håper trykket ditt stabiliserer seg (eller helst går litt ned)! Det er jo overtrykket ditt som er litt forhøyet, og det er ikke så farlig. Dette går helt sikkert fint! [:)][;)]
ORIGINAL: ainakor79
Mitt er nå 100/65, har tidligere slitt med hypertensjon og gått på masse blodtrykksmedisiner! Så dette er fantastisk, selv om det er i laveste laget ettersom jeg selvsagt plages med litt svimmelhet innimellom.... Godt du følges opp, håper trykket ditt stabiliserer seg (eller helst går litt ned)! Det er jo overtrykket ditt som er litt forhøyet, og det er ikke så farlig. Dette går helt sikkert fint! [:)][;)]
Fikk forbud av legen om å spise salt... vet ikke om det har noe med blodtrykket å gjøre...
Har også gått opp litt mye synest legen og jeg også (4,6kg på 5 uker), å begynner å få vann i kroppen, + at forrige uke hadde jeg 3+ på blod i urinen
Salt øker blodtrykket, det binder nemlig vann i kroppen, derfor har du fått "forbud" mot bruk av dette! Jeg anbefaler Seltin, det inneholder mye mindre Nitrat enn vanlig salt. Smaker tilnærmet det samme (men litt mindre saltsmak, derfor bør du ikke øke mengden Seltin for å få samme saltsmaken...). Bruker bare dette selv! Ja, 4.6 kg opp i vekt på 5 uker er litt mye, og det sammen med vann i kroppen, økende blodtrykk og blod i urinen er gode grunner til å følge deg tettere opp fremover. Håper virkelig alt roer seg hos deg og at det går bra fremover! Lykke til! Ta godt vare på deg selv! [:)][;)]

Mitt har gått opp fra 120/70 til 140/70... skal tilbake til kontroll igjen om 2 uker
ORIGINAL: Grippa
Mitt har gått opp fra 120/70 til 140/70... skal tilbake til kontroll igjen om 2 uker
hm, jeg har lest gjennom svarene du har fått på innlegget her,og føler jeg sprenger litt grenser her:
har vært oppi 160/80 på det høyeste, og er nå på 148/81[:@][:@]
skal til legen igjen om 2 dager, og krysser fingra for at trykket har gått ned[:)]
ORIGINAL: Toyah
Blodtrykket mitt er ikke spesielt bra. Ikke er det stabilt heller. men jeg blir følgt godt opp. Sist jeg var på kontroll var det 145/100. 2 på ødem og 1+ på proteiner.
bør vel ta livet med ro fremover og det skal jeg, bare jeg blir ferdig med denne skole uka[:)]
Har holdt meg unna salt, sukker og lakris under hele svangerskapet.