Hva er deres beste tips mot treg/hard mage

Magnesium olje hjelper god for de fleste :)

magnesium olje, omega3 og syrnede produkter. Fiber har en tendens til å gjøre ting verre.

her går det i smørning - eggeplommer, smoothie med mye fett(kokosolje er genialt) og magnesium olje som smøres på beina og kroppen :)

Nå ble jeg stressa....legen min sa jeg kunna ta frukt og fiber.... så har tatt det mot treg mage.... ikke at det hjalp særlig heller.....
Det var ikke skadelig sa de, så man skulle ikke bli urolig om man hadde brukt det, men rabarbrarot kunne føre til sammentrekninger i livmoren. Jeg er veldig fan av tryggmammamedisin.no, de er under relis, og legene vet ofte lite om legemidler og graviditet, i alle fall min lege. Så jeg spør de om det meste :) Hadde veldig god effekt av visblin da, til tross for at jeg bare klarte å få i meg en halv pose :)

• Liker
Reactions: TS
Movicol er så mye bedre enn laktulose!! Jeg måtte gå på det i 8 mnd etter forrige fødsel pga treg mage. Var også på rektoskopi pga problemer og da sa overlegen at det var ikke noe problem å bruke. Det kommer i dose-pose og man kan bruke opptil 4 poser daglig. Jeg pleide å drikke 1-2 poser når det var forstoppelse og heller forebygge med en halv pose hver dag etter det. Smaker dritt, men myker opp. Så blir ikke jævli å gå på do etterpå.

ellers er det litervis med vann inn og bruke kroppen som funker for meg (og sikker mange andre). Problemet er jo når man ikke får til det

Eneste som funker for meg er en yoghurt om dagen :joyful: Da blir magen helt fin og normal :D

Back
Topp