En av de må være lukta fra Mack her i Tromsø. Som spys ut når de brygger øl, FY SATAN, der får man faktisk ikke pusta den inn før man brekker seg. Samme gjelder hårfargen samboeren min bruker når han farger håret. Man klarer ikke trekke inn pusten normalt, for det er så stram og fæl lukt at nesen og lungene svikter før du får fylt lungene, altså blir man kortpustet...
Varm søppel med fisk eller skalldyrrester er også høyt på lista.
(Bodde i en bygård for en del år siden, og en sommer på de varmeste dagene kjentes en stank ute i trapperommet, den ble verre og verre og vi hadde gjennomtrekk gjennom hele bygningen, alle dørene ut ble åpnet, taklukene, ALT var åpent, men stanken ble bare verre. Det var faktisk en lettelse å komme inn i søppelrommet... Og etter ca 3-4 dager var stanken så vanvittig at vi trodde det lå et råtnet lik innenfor ei dør til ei leilighet. Vi ringte politiet så de måtte komme å åpne døren til leiligheten lukta kom fra. Det var en lettelse at det kun var søppel med skalldyr som sto i solsteiken, eierne hadde dradd på ferie uten å kaste søpla. Men den lukta glemmer jeg ALDRI dessverre, den unner jeg ingen å snøse inn med sine nesebor!)