Hva er best?

Lille_i_M@gen

Glad i forumet
jeg er så usikker på hvilken type vogn vi skal kjøper oss.
d står mellom dett:
duo eller kompivogn?
hva ville dere velge og hva er best?

vi har kombi og jeg er veldig fornøyd med det [:)] eneste negative er at baggen er mindre enn på duovognene siden du har baggen oppå sportsdelen.
En ting som vi har på vår vogn som jeg ikke har sett på mange vogner er at i stede for å måtte løfta av sportsdelen for å snu den så kan vi bare bøye hele håndtaket over vogna og feste på andre siden. Så er det enkelt for vesla å sitte både mot og fra oss på samme turen uten at hun må ut av vognen. [:)]

kombi likte jeg best.

jeg har duo

men vil vel si at kombi er bedre.. Småen her er 6 mnd og bruker sportsdelen. .
Så, er jo ikke så lenge man trenger bag'en.. spørs om du har baby på sommeren eller vinteren [:)] mtp vognpose..

ORIGINAL: Jente09Spire11

vi har kombi og jeg er veldig fornøyd med det [:)] eneste negative er at baggen er mindre enn på duovognene siden du har baggen oppå sportsdelen.
En ting som vi har på vår vogn som jeg ikke har sett på mange vogner er at i stede for å måtte løfta av sportsdelen for å snu den så kan vi bare bøye hele håndtaket over vogna og feste på andre siden. Så er det enkelt for vesla å sitte både mot og fra oss på samme turen uten at hun må ut av vognen. [:)]

tenkt å kjøper oss kompi, men er usikker siden jeg har lest at d er tungt og at bagen er liten...
jeg har hatt en duo vogn (quinny) tidligere, og jeg må si at de var trangt og lite plass til snuppa før hun ble 5-6 mnd. og når vi hadde voksippose i, så var d jo sånn at vi greide nesten ikke å feste skjermen på den før den spratt opp igjen...
måtte da bytte over til sportsdel...
men d er kanskje forskjellen på merker...[8|] er helt grønn...

jeg foretrekker kombi, er mindre å ta vare på, også brukte vi den løse bagen mange andre steder enn i vogna også. hadde den i senga, når vi var på besøk etc

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

jeg har duo

men vil vel si at kombi er bedre.. Småen her er 6 mnd og bruker sportsdelen. .
Så, er jo ikke så lenge man trenger bag'en.. spørs om du har baby på sommeren eller vinteren [:)] mtp vognpose..

jeg skal ha nå i mars, så d blir kanskje ikkke så mye voksipose bruking...
også la jeg merker til at prisen er også forskjellige. duo er litt dyrer enn kompi. men også d kommer jo ann på merker...
har tenkt å bestiller noe rimelig i fra denne siden http://no1barnevogn.no/. men må si at de har ikke så mange fine vogner heller [8D]

vi hadde duo combi,emmaljunga. :) kanonfornøyd!!!

ORIGINAL: ohBaby!

vi har den enda, men bruker sportsdelen, har brukt den til begge ungen

det jeg liker best, bortsett fra at man har størr bag del, er at man får litt høyde
[:)]

ORIGINAL: Skravlemor

jeg foretrekker kombi, er mindre å ta vare på, også brukte vi den løse bagen mange andre steder enn i vogna også. hadde den i senga, når vi var på besøk etc

Mhm.. Simo kombi bygger man også ut når man tar ut bagen, og da får man en stor dypvogn som har mye større "bag" enn duovogner. Jeg synes også den er penere.

ORIGINAL: ohBaby!

Ja, Emmaljunga pakker begge begrepene inn i en modell, men det er en duovogn, ikke en kombivogn.

Kommer ann på økonomi[;)] har du god råd er det ok med vanlig, så kan du bytte om ett halvt år,går av og til lei vognen og har lyst på ny[:D] Kombi er praktisk og varer myyye lengre
men begge er like gode[:D]

eg har duo, syntes de ser finest ut [:D]

nei da får jeg tenker litt på dette. vi har bra med økonomi, så d er ikke problemet. men vil liksom ikke kjøper en dyr vogn som man plutselig må bytter ut etc. så et godt kjøp er jo spørs hva man velger kanskje...[8|]
jeg grei bare ikke bestemmer på hvilken vogn vi skal kjøper denne gangen, ettersom jeg har hatt duo før og er ikke så fornøyd med bagen...ellers så er alt greit. hmmmm....?

Jeg har hatt duo til min jente og skal kjøpe det til nr 2 også. pga baggen er mye større og jeg liker å bruke baggen lenge. + att jeg fikk pute - barn så ho blei en god del breiere i beina og jeg takker gud for att jeg kjøpte duo[:D] ellers måtte jeg bruke sportsvogn fra ho var to månder[:'(]

Duovogn!! Uten tivl.
Sjekk ut tfk joggster twist- denne har vi og kommer aldri til å trenge annen vogn til snuppa.
Har unger på 3-4 år i bhg som om vinteren, med pose og det hele har god soveplass id en vognen- dette oppnår du aldri med en kombivogn for de blir for smale[:D]

Hon sov i den med vinterpose frem til 5 mnd alderen (mai) også guikk vi over til dyne.
Byttet til sportsdelen mot slutten av juni for da ville hun opp og se.

Minsten nå kommer i juli, og minsten komemr til å bruke dypbagen til vogna frem til våren igjen.
Det er null stress iom at de er så romslige[:D]

Vi har kombi, og er veldig fornøyde. Det passer iallefall best for oss.

(Vi har Brio-vogn, så i tillegg kan vi ta av "taket" på bagen, og sette det p åfotenden på sittedelen, sånn at vi får en enooooorm "bag")

Back
Topp