Hva er best? Eneforsørger eller delt omsorg med dårlig samarbeid?

BabyBelle

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Se for deg at du kan velge mellom å være 100% alene. Ingen å måtte forholde deg til, full frihet til å flytte hvor som helst, ingen uenigheter, men mindre avlastning og mindre familie for ungen.

Eller å måtte dele ungen 50/50, men med en sta og vanskelig far. Dårlig samarbeid. Dårlig holdning. Lite empati. Måtte være alene i halvparten av høytidene. Men med avlastning og familie for ungen.

Hva ville du valgt? Ser du andre fordeler/ulemper?
 
Jeg har 100% og er egentlig utrolig glad for at det er sånn. Avlastning har jeg ikke, men en dag eller to i mnd hadde kanskje vært greit[emoji12] Selv om jeg har 100%, er der en del dritt å forholde seg til. Med tanke på hvor mye akkurat det sliter meg ut, så hadde jeg vært helt ferdig med 50/50. Og da er det ikke dritt fra barn det er snakk om... Jeg har lyst på et barn til, men tanken på å kanskje måtte gjennom alt jeg har gått gjennom til nå med en annen holder meg fra å gå inn i nytt forhold. Så, kan vel egentlig si at jeg vil absolutt ikke endre fra 100% til 50/50, men så kommer det aldri til å bli et alternativ for oss heller.
 
Jeg har 100% og er egentlig utrolig glad for at det er sånn. Avlastning har jeg ikke, men en dag eller to i mnd hadde kanskje vært greit[emoji12] Selv om jeg har 100%, er der en del dritt å forholde seg til. Med tanke på hvor mye akkurat det sliter meg ut, så hadde jeg vært helt ferdig med 50/50. Og da er det ikke dritt fra barn det er snakk om... Jeg har lyst på et barn til, men tanken på å kanskje måtte gjennom alt jeg har gått gjennom til nå med en annen holder meg fra å gå inn i nytt forhold. Så, kan vel egentlig si at jeg vil absolutt ikke endre fra 100% til 50/50, men så kommer det aldri til å bli et alternativ for oss heller.

Ja, det sliter på når samarbeidet er dårlig. Jeg vurderer å ta abort siden faren er svært krevende å forholde seg til, og krever 50/50 fra så tidlig han kan. 2-3 år. Dette barnet er veldig etterlengtet og det å skulle ta abort er forferdelig vanskelig for meg. Men jeg ser så mørkt på samarbeidet i fremtiden. At det blir utrolig tungt og slitsomt. Har tenkt på at det er dårlig gjort for ungen sin del å bli født inn i et slikt liv. Og at jeg heller burde få et barn helt alene i stedet for. Det begynner å bli sent å vente på at mister right skal dukke opp.
 
Ja, det sliter på når samarbeidet er dårlig. Jeg vurderer å ta abort siden faren er svært krevende å forholde seg til, og krever 50/50 fra så tidlig han kan. 2-3 år. Dette barnet er veldig etterlengtet og det å skulle ta abort er forferdelig vanskelig for meg. Men jeg ser så mørkt på samarbeidet i fremtiden. At det blir utrolig tungt og slitsomt. Har tenkt på at det er dårlig gjort for ungen sin del å bli født inn i et slikt liv. Og at jeg heller burde få et barn helt alene i stedet for. Det begynner å bli sent å vente på at mister right skal dukke opp.

Huff!!! Begynner nesten å grine på dine vegne. Jeg tror nok for min del at jeg hadde beholdt. Der er veldig mye hjelp å få av familievernkontoret i tilfeller med dårlig samarbeid. Jeg har selv gått til samtaler der og føler meg veldig beroliget. Du kan sende meg pm om du vil for jeg vil ikke brette alt ut her. Sender deg en klem[emoji173]️
 
100% alene - glatt!

Sitter nå å venter på svar om bf ønsker samvær med ungen, noe jeg tviler meget sterkt på, og det ville evt blitt over mitt lik. For dårlig samarbeid går kun utover ungen, 100% aleneansvar er lik 100% kjærlighet fra den som er der for barnet.
 
100% alene - glatt!

Sitter nå å venter på svar om bf ønsker samvær med ungen, noe jeg tviler meget sterkt på, og det ville evt blitt over mitt lik. For dårlig samarbeid går kun utover ungen, 100% aleneansvar er lik 100% kjærlighet fra den som er der for barnet.

Men hva med når man ikke kan tilby besteforeldre på sin side, men barnefar kan det? Får jeg et barn helt alene kan jeg ikke gi et barn det.
 
Men hva med når man ikke kan tilby besteforeldre på sin side, men barnefar kan det? Får jeg et barn helt alene kan jeg ikke gi et barn det.

Er ikke alle barn som har besteforeldre[emoji4] Det går helt fint uten. Men, det kan jo være samarbeidet blir bedre om 3 år? Om samarbeidet ikke er godt så blir det ikke 50/50 uansett. Her er det ikke samvær, men jeg har kontakt med bestemor på bf sin side. Dog ikke truffet enda, men det er grunnet stor avstand.
 
Eneforsørger uten tvil! Var helt alene med barna mine før jeg møtte min nåværende mann. Velger heller det igjen, både for barnas og ikke minst at jeg ikke liker å krangle sin del!
 
Som sagt her før, ikke alle som har besteforeldre.

Nei, men det er en fordel. Barnet jeg har fra før er jeg helt alene med, men har kontakt med besteforeldre og annen familie på fars side. Det er gull.

Jeg vil så gjerne at så gjerne barnet skal få et søsken. Men tanken på at det skal være borte 6 av 12 mnd i løpet av et år er vanskelig å takke. Ikke minst når jeg er usikker på hvordan samarbeidet blir. Kan hende det blir helt fint, men kan hende det også bare blir masse uenigheter. Får jeg et barn alene vet jeg nøyaktig hva jeg har å forholde meg til...
 
Back
Topp