Hva er best å tørke bæsj med?

mellowallo

Første møte med forumet
Jeg tror det finnes mange forskjellige metoder og rutiner for å tørke og vaske og fjerne bæsj når babyen ligger på stellebordet og bleia tas av. Har du dopapir klart? Engangskluter? Kluter som må kokes? Hva er mest praktisk å legge babyen på, hva er det beste å tørke og vaske med? Del deres rutiner og erfaringer med meg!
 
de første mnd brukte vi klut og vann,men nå som han er litt større bruker vi våtservietter.på stellebordet ligger han på et håndkle...
 
vi bruker våtservietter for å ta vekk bæsjen men så vasker vi godt med vann etter på. hun ligger oxo på håndkle på stelle puta
 
Jeg bruker vann og klut jeg, og pleier gjerne å bare tørke en del av bæsjen hvis det er mye av med papir først...
Nå er det ikke noe lett å ha han liggende i det hele tatt lenger så typen må gjerne holde han opptatt mens jeg forter meg. Ligger nå på guvet på et stelleunderlag.
 
Vi la han på et håndkle, og brukte vanlig kluter som kokvaskes! Men når han ble større og fikk fastere bæsj bruker vi engangskluter! Libero sine er greie, og det finnes noen som er mykere som fås kjøpt i sverige! :)
 
jeg bruker bleien (der det ikke er drit) til å få bort bæsjen. Det jeg ikke får bort med bleien tar jeg bort med engangsservitetter. Til slutt når all bæsjen er borte bruker jeg en bomullsklut og rent vann (uten såpe). Når gutten er ren og pen tørker jeg rumpa helt tørr (i alle kriker og avkroker også), slik at det ikke ligger igjen noe fukt noe sted. Min erfaring er at jo mer nøye man er med å tørke rompa helt tørr etter bleieskift, jo mindre sår blir den.

Jeg har en håndduk som dekker til stellematta, og en mindre håndduk under rompa/rygg ( i tilfellet det kommer noe når bleia ikke er på) som jeg bruker til å tørka rompa tørr med. Dersom uhellet skulle være ut er det bare å kaste den lille håndduken til vask, så slipper man å vaske den store håndduken hele tiden.
 
Engangstørrserviettene fra libero er ganske greie,du væter de selv og kaster etterpå!
Synes de fungerer veldig greit de første mnd'ene,og har brukt "vanlige" våtservietter" senere...
 
er også veldig fornøyd med engangs tørrserviettene fra libero... men har han gjordt seg skikkelig ut tørker jeg det jeg klarer å vsaker rumpa hans under vasken med vann,av og til litt såpe(lactasyd)... funker kjempe bra [:)] har alltid med meg en pakke våtservietter når vi er ute å bruker de da....
 
Jeg kjøper en pakke bomull som jeg deler opp i små totter og legger i en skål ved siden av stellebordet. Bomullen er kjemikaliefri og skånsom mot huden, og så synes jeg det er supereffektivt til å få bæsjen vekk med.
 
ORIGINAL: monicola

bruker Mesoft (engangs)gaskluter jeg og vann ...


Vi bruker også det, gjerne med vaskekrem fra apoteket.
 
Vi bruker våtservietter fra coop og vasker godt med klut og vann før vi tørker. Har på talkum fra babyline tilslutt så det ikke skal bli fukt.
Klem
 
Bebisen ligger på håndduk, mesoft med vann og for det som ikke går vekk - mesoft med jordnøttolje. Funker kjempe bra!
 
Jeg bruker kun våtservietter til mine barn. Hvis det er mye bæsj tørker jeg først bort med papir, og vasker med våtservietter etterpå.

Bruker aldri noe annet enn våtservietter til mine barn, men de er heller aldri såre på rompa. Madeleine har vært sår på rompa en gang da hun hadde bæsjet midt om natta og det ikke ble oppdaget før på morran. Smurte da litt babysalve på og det var bra ved neste bleieskift!
 
ORIGINAL: lena83

vi bruker libero sine engangs kluter til å tørke bort bæsj med synes dei er veldig greie ellers bruker jeg gas kluter...

men hvor får dere tak i sann en gangs gas kluter???+

Apoteket!
 
nå bruker vi bare våtservietter,synes dem er bra å tørke bæsj av.
 
På stellematta bruker vi et håndkle. Vasker rompa med engangskluter fra euroshopper og vann. Engangsklutene fra euroshopper er mykere enn libero sine, og så er de billigere.
 
vi har ikke mulighet til å ha stellplass ved noe vask, så jeg sverger til våtservietter!! brukte det på forrigemann også... har aldri hatt noe problem  med sår stump!!! hvis det skulle være litt størka eller veldig mye bader jeg han i rennende vann i vasken.... han ligge på 2 håndklær på stelleputa!!!
 
ORIGINAL: Bekka84

jeg bruker vann og liberos engangskluter.. også ligger han på handkle på stelleputen..

vet ikke om det er det beste men...

 
SAMME HER[:)]
 
Går nok stort sett i libero, pampers, coop eller hva som måtte være nærmest når jeg er på butikken å handler! Eller blir hun vasket med babysåpe når hun bader å dusjer.. [;)]
 
Aldri vært plaget me noe eksem eller rød stump her nei [:D]
 
Back
Topp