Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Anbefaler deg og gå inn på www.matportalen.no. Der står kostholdsrådene for gravide. Jeg forholder meg til de, dvs salami fra nyåpnede pakker er også nei-mat her i hus. Samt myke oster, alt av spekekjøtt, alkohol osv.
Nei tror det er kun den apetina feta som er pasteurisertNoen som vet om fetaost er ok?![]()
Nei tror det er kun den apetina feta som er pasteurisert
Feta av pasteurisert melk skal være greit, men det kan være lurt å sjekke produksjonsdato. Mener Arla oppgir det på pakkene sine, i hvert fall. Jo eldre ost, jo større fare for Listeria.Noen som vet om fetaost er ok?![]()
Sånn seriøst?Noen som vet noe om mais?
Da er i så fall alt fra hermetikk fy fyJa, sånn seriøst.. Ble minnet på igår at jeg ikke spiste mais i mitt første svangerskap. Var noe om et stoff i hermetikken eller noe som kunne være skadelig for barnet. Tror allikevel etter litt undersøkelser at mais i små mengder ikke er feil. Matportalen sier for eksempel ingenting om det
Stekt, ja, men frysing tar ikke knekken på Listeria.Spekemat som er fryst eller stekt er vel OK, eller? Og mykoster som er stekt?
What she said!Stekt, ja, men frysing tar ikke knekken på Listeria.
What she said!Vet det er flere som sier det er nok å fryse, men med et kjapt Googlesøk finner du masse forskning som viser at frysing ikke er nok.
Hermetikkbokser inneholder et stoff som en skadelig for sædceller, men tror det er helt trygt for oss. Finnes mye god hermetikk i kartongformatJa, sånn seriøst.. Ble minnet på igår at jeg ikke spiste mais i mitt første svangerskap. Var noe om et stoff i hermetikken eller noe som kunne være skadelig for barnet. Tror allikevel etter litt undersøkelser at mais i små mengder ikke er feil. Matportalen sier for eksempel ingenting om det