Hva drikker dere til maten?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Ja det begynte jeg å tenke på nå :-P

Vann, brus, eller noe annet?
Hvilke vaner vil dere gi barna deres med tanke på brusdrikking og sånn?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vann. Brus drikkes når Maria sover ;-) kanskje hu får saft (svak) når hun er dårlig..

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Her går det i vann :) Haakon har aldri smalt brus.

Drikker vann. De får litt brus om vi har det. Har jo sluttet med brus annet enn litt i helgen jeg.

Vi er av den oppfatning at litt gjør ingenting, så lenge det ikke er hver dag.

I uken drikker vi vann! Og gjerne melk til frokost/kvelds! I helgen kan jeg godt ta meg litt brus til maten. Han bryr seg ikke noe særlig om brus enda, han har vel smakt en eller to ganger men rynker da på nesa :p
Tenker det er greit at barna ser at det går an å drikke litt brus som helgekos uten at man blir hysterisk eller drikker flere liter.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

I ukedagene drikker vi vann utenom noen spes måltider som taco og indisk.

Hun bryr seg ikke om vi tar brus. Hun har alltid vann i drikkeflaska si.

Hun får smake litt innimellom hvis vi feks er på besøk eller er ute. Nå i går var vi ute å spiste og i dag feiret vi bursdag så fikk hun en kuli istedenfor brus.

Drikker alltid vann/melk til måltidene.

Men merker hun er tredjemann, hun har allerede fått smaken på brus:rolleyes:

Vann eller melk.. Har hendt hun har smakt brus fra glasset mitt om vi er borte på besøk

Prøver å få innført vann/saft til middagen, har blitt en stygg uvane at vi alltid drikker brus til middag. Jeg drikker ikke melk, men de andre drikker det til frokost/kveldsmat. Tristan får kun brus en sjelden gang til middag, men han er avhening av å ha smak på vannet sitt. Blir mye saft eller utvanna eplejuice til han, men gir vi rent vann nekter han å drikke i dagesvis.

Vann:) Hender vi har litt juice til frokosten i helga, men Alvin får ikke. Ingen av barna liker brus.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her drikker vi vann, både frokost, lunsj og middag. Melk til de som vil ha det. Eller biola.
Juice en sjelden gang som frøkna får vann i.
De får litt saft til barnetv lørdager.

Brus drikker vi aldri til mat, var evt julaften. Har ikke brus i hus i uka.

Storebror liker ikke brus, men han ble ikke introdusert for det før han var godt over to år heller.
Heldigvis liker han det ikke selv om han har smakt en.del ganger. ;-)

Frøkna har ikke fått smake det enda. Synes ikke det er noen vits, det blir tidsnok brusdrikking.

Men enig med alt med måte når den tid kommer.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Prøver å få innført vann/saft til middagen, har blitt en stygg uvane at vi alltid drikker brus til middag. Jeg drikker ikke melk, men de andre drikker det til frokost/kveldsmat. Tristan får kun brus en sjelden gang til middag, men han er avhening av å ha smak på vannet sitt. Blir mye saft eller utvanna eplejuice til han, men gir vi rent vann nekter han å drikke i dagesvis.
Det med å drikke utvanna juice utenom måltider bør man være forsiktig med. Har ei jente i.bhg som ikke drikker noe annet enn det, og tannlegen hadde vært klar på det at det ikke er bra for tenna. Ikke med tanke på hull, men syreskader. Til måltider er det greit, men ikke ellers.

Men.hva skal man.gjøre..
Kunne det vært bedre å ha i appelsinskiver/epleskiver i drikkeflaska for å få smak på vannet?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Vi drikker vann:) det hender om vi er ute blandt andre som drikker saft o.l at hun får, men hjemme er det vann og melk:)
Brus drikker jeg og samboer i helgene når snuppa er lagt:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det med å drikke utvanna juice utenom måltider bør man være forsiktig med. Har ei jente i.bhg som ikke drikker noe annet enn det, og tannlegen hadde vært klar på det at det ikke er bra for tenna. Ikke med tanke på hull, men syreskader. Til måltider er det greit, men ikke ellers.

Men.hva skal man.gjøre..
Kunne det vært bedre å ha i appelsinskiver/epleskiver i drikkeflaska for å få smak på vannet?

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Får ikke så mye av eplejuice, nettopp pga det med syreskader. Er utrolig vanskelig når de ikke vil drikke vann, for søstra er jo overhode ikke sånn... Håper det bedrer seg etterhvert, kanskje han lærer av kommende lillesøster, er lov å håpe ;)

I uken drikker vi vann! Og gjerne melk til frokost/kvelds! I helgen kan jeg godt ta meg litt brus til maten. Han bryr seg ikke noe særlig om brus enda, han har vel smakt en eller to ganger men rynker da på nesa :p
Tenker det er greit at barna ser at det går an å drikke litt brus som helgekos uten at man blir hysterisk eller drikker flere liter.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

absolutt enig :) og vi gjør det på samme måten :)

Får ikke så mye av eplejuice, nettopp pga det med syreskader. Er utrolig vanskelig når de ikke vil drikke vann, for søstra er jo overhode ikke sånn... Håper det bedrer seg etterhvert, kanskje han lærer av kommende lillesøster, er lov å håpe ;)
Nei det er ikke lett. Jeg er glad frøkna elsker vann. Var og er verre med storebror...

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

vi drikker vann til maten i hverdagene, men har brus til middagen i helga. mini vil heldigvis ikke ha brus, han har fått smake fra oss noen ganger når vi har vært borte, men da lager han bare grimaser, går til vasken og sier "vann" :) Håper det fortsetter sånn lenge :)

Drikker stort sett kun vann. Av og til vi har juice til frokosten i helgene. Og så har vi saft om vi spiser grøt. Hender en sjelden gang at vi har brus til middag, maks en gang i måneden. Storesøster liker ikke brus. Men minstemann vil gjerne ha, så hun har fått bittelitt et par ganger.

Samboer drikker aldri vann. Jeg drikker mye vann, melk og litt saft i hverdagene. På helga drikker vi brus men det er etter lillegutt har lagt seg.
Saft har han smakt, og hver gang vi drikker det skal han ha. Det får han ikke men har måttet gi han det til middag noen ganger da han ser at samboer har det i sitt glass :rolleyes: Jeg drikker alltid vann til middag.
Ellers får han slik eple-pæredrikk fra nestle noen ganger, samt biola...

Sent from my iPhone using Tapatalk -

vann :)
dessverre har amina smakt brus! var ikke så glad da! '
men går mest i vann her, liker å passe på at amina drikker sundt

Back
Topp