Hva drikker barna?

x1xSol81

Glad i forumet
Hva gir dere barna å drikke i løpet av dagen?
Sander drikker vann. Har alltid en flaske med vann fremme, sånn at han kan drikke når han er tørst.
Når han spiser mat drikker han også vann, og han drikker faktisk ganske mye.
Han får også mm 2-4 ganger om dagen.
Jeg trenger absolutt ikke være redd for at han ikke får i seg nok veske, og det er deilig.
Har vært nok bekymret tidligere, siden han ikke akkurat har vært så storspist av seg[;)]

ORIGINAL: #Moira#

Her går det også i vann og pupp[:)]

Her også [:)]

Vann og kumelk drikker hun.

ORIGINAL: småsmurf

Melk til frokost og kvelds, vann til middag og lunsj, får kansje juice til lunsj en gang i uken eller så.. Litt usikker på den der juicen, siden det liksom ikke er heldig for tennene, men helsesøster sier att en godt kan gi juice, med tanke på frukt inntaket, som etterhvert liksom skal være "5 om dagen".., da blir juicen en av dem..

Nå drikker min og godt[:D]

Er deilig når de drikker godt[:)] Er jo noen som sliter å få i barna nok veske.

Sarah drikker veldig lite, litt vann (max 150 ml på en dag, ofte bare 50) og kanskje 0,5 dl ekstra lettmelk. Litt redd for at hun skal bli dehydrert, men hun får to grøtmåltider og masse frukt da[:)]

sol drikker helmelk på morgenen og kveld, vann til måltidene og og har kopp med vann stående på bordet, av og til juice eller sukkerfri saft ( sjelden gang)

ORIGINAL: Lykkelig_nr1

Sarah drikker veldig lite, litt vann (max 150 ml på en dag, ofte bare 50) og kanskje 0,5 dl ekstra lettmelk. Litt redd for at hun skal bli dehydrert, men hun får to grøtmåltider og masse frukt da[:)]

Hun bli nok ikke dehydrert, men skjønner at det ikke er noe gøy når de drikker lite.
Har en venninne som slet med å få i dattera si nok veske, og det bekymret hun seg veldig over.
Hun syntes det var verst på sommeren, når det var veldig varmt.

Hun har alltid vann stående
Får melk til brødmaten.
Som regel vann til middagen og i blandt får hun den juicen eple/pære fra Nestle
og pupp da..

ORIGINAL: barehege

vatn og mjølk!! og en iskald øl i helgene..

Heldig jente [;)]

ORIGINAL: barehege

vatn og mjølk!! og en iskald øl i helgene..

Ja øl gadd jeg ikke nevne engang, det er jo en selvfølge att de får litt kos i helgen.

ORIGINAL: Sol81

Hun bli nok ikke dehydrert, men skjønner at det ikke er noe gøy når de drikker lite.
Har en venninne som slet med å få i dattera si nok veske, og det bekymret hun seg veldig over.

Ja, det er varmen jeg og tenker på.. reiser til spania på lørdag. Satser på at det går fint[:)] Hun elsker frukt, så får bare stappe i henne det[8D] Men "godt" å høre at det finnes flere da, for da er det ikke like skummelt[:)]

ORIGINAL: Sol81

Ja, det er varmen jeg og tenker på.. reiser til spania på lørdag. Satser på at det går fint[:)] Hun elsker frukt, så får bare stappe i henne det[8D] Men "godt" å høre at det finnes flere da, for da er det ikke like skummelt[:)]

Ja det finnes flere[:)]
Det er jo veldig bra at hun er så glad i frukt da. Får jo i seg veske og vitaminer i samme slengen[:D]

Vann, lettmelk og eplejuice[:)]

Bruker litt H-melk eg.. han treng å legge på seg litt.
Blander noen skeier med grøt i melka. da koser han seg![:)]

ORIGINAL: solsmor

sol drikker helmelk på morgenen og kveld, vann til måltidene og og har kopp med vann stående på bordet, av og til juice eller sukkerfri saft ( sjelden gang)

Back
Topp