Hva drikker barna?

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
Lillingen er ikke så begeistret for vann og vil helst bare ha melk som drikke. Er litt usikker på hva annet man kan gi. Har forsøkt fruktdrikk fra nestle, men da sendte han meg et skulende blikk og deisa flaska i gulvet.. Klar melding.

Bare gitt vann vi :) men hva med oppkok av frukt? Blandet med vann, så det blir som saft? Ka være det er bedre enn du kjøper på butikken :)

Kun vann.

Men forrige gang jeg kokte opp frukt tok jeg vare på den væsken som var til overs, tenkte å tilsette litt av den hvis hun en dag nekter vann

Fått eplejuice og saft ekstra tynn. Drikker vann nesten alltid, får bare smake. Hun elsker juicekartongene og capri sonne til storebror, blir helt vill i øynene. Hehehe

Går mest i vann, hvis han ikke vil ha er han stort sett ikke tørst - da lar han det bare renne ut igjen fra munnvikene

Vann og mme.:) likte nok ikke vann første gangene, men blitt veldig glad i vann og drikker det til alle måltider.:)
Har også fått lekt med vannkoppen og blitt kjent med smaken sånn.
Du kan f.eks gi ferskpresset juice av appelsin, melon eller annet.:) min har fått melonjuice og syns det var veldig godt.
Ville holdt "kjøpjuice" langt unna enda. Altfor mye sukker som de virkelig ikke trenger.

Her går det i vann og mme. Tok lang tid før han ble glad i vann og vi prøvde oss frem ifht temperatur på vannet og fant ut at jo kaldere vann jo mer villa han ha :-)

Jeg lager en del fruktmos og fryser ned oppkoket. I perioder der det er varmt eller han er lite interessert og vi får litt tørrere bleier enn ellers, gir jeg han dette utblandet i vanlig vann for å få han til å drikke mer :-)

Litt vann, mest mme :)

Vann og mm her. Likte ikke vann i starten, men vente seg til smaken etter et par uker. Gir lunken sviskesaft ved hard mage - det går ned på høykant og er nok favoritten ;)

Vi gir vann. Nå er hun jo ett år også, siden hun er født tre måneder for tidlig, så vi kan begynne å gi kumelk også

Ikke veldig interessert i vann - drikker, men lite. Vi har laget isbiter av avkok av mango og pære. Et par isbiter i lunkent vann smelter effektivt og er mer populært enn vann.

Bare vann, hu brekker seg av mme. Litt amming morgen og kveld :)

Lillegutt drikker vann, melk og saft. Smakt litt juice (drue og vannmelon), og ellers morsmelk. Drikker tea ved forkjølelse, men det er jo ikke akkurat ofte.

Back
Topp