Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvis barnet bor i et fosterhjem f.eks er forestatte fosterforeldrene, men det betyr jo ikke at de har foreldreretten til barnet, men de har den daglige omsorgen.
den som er omsorg/ansvar for barnet.. foreldre er barnets foresatt feks, er ikke foreldrene der kan det være besteforeldre, tante/onkel, fosterfamilie+++ den som barnet bor hos og som har omsorgen for barnet-..
Jeg bruker foresatt som en fellesbetegnelse om alle som har ansvar for barn. Altså, hvis jeg skal skrive et brev som skal ut til alle barna på skolen, så kan jeg innlede med
"Til foresatte"
Og da mener jeg også foreldre.
Jeg bruker foresatt som en fellesbetegnelse om alle som har ansvar for barn. Altså, hvis jeg skal skrive et brev som skal ut til alle barna på skolen, så kan jeg innlede med
"Til foresatte"
Og da mener jeg også foreldre.
Måtte bare sjekke ordboka jeg, der står dette: foresattsubst. mforesatt ( foresatte) ['fo???s?t] bare i ubestemt form:person som har ansvar el. myndighet overfor et barn [:)]