hva burde jeg velge?

~*~LoVEmyKiDZ~*~

Elsker forumet
går påbygging, å må velge ett fag.. kan velge kjemi, biologi, økonomistyring, samfunsøkonomi, språk eller reiseliv..
neste år skal jeg gå sykepleier, å etter det skal jeg bli jordmor.. så hva burde jeg ta? er det noen ting man må ha for å komme inn på sykepleien??

ORIGINAL: ~*~LoVEmyKiDZ~*~

går påbygging, å må velge ett fag.. kan velge kjemi, biologi, økonomistyring, samfunsøkonomi, språk eller reiseliv..
neste år skal jeg gå sykepleier, å etter det skal jeg bli jordmor.. så hva burde jeg ta? er det noen ting man må ha for å komme inn på sykepleien??

Aner ikke, men tenker at språk kan være mer nyttig når du er jordmor enn f.eks økonomi og reiseliv..[:)]

men biologi var mest med sånn drivhuseffekt og miljø greie.. snakka med læreren, å han sa at jeg burde ta økonomi eller språk, har mest lyst til å ta kjemi eller styringsøkonomi.. men vet liksom ikke om det er noe jeg burde ta for lettere å komme inn på skolen til neste år..

ORIGINAL: Mamma til Prinsessa

ville tatt biologi. [:)] eneste du trenger for å komme inn på sykepleier er studiekompetanse[;)]

oh! takk for svaret[:D]

men har lite lyst på biologi.. har hatt raske gjennomganger av alle valgfagene, å biologien var ikke sånn jeg hadde trodd..

Ta det som du veit du er flinkest i så snittet ditt blir høyest mulig.

ville tatt det som du føler du kan få best karakter i, siden du kun trenger generell studiokompetanse for å komme inn på sykepl.

er elendig i matte, å naturfag å sånn, så økonomi er kanskje ikke det lureste, men samtidig så er det innmari greit å ha med seg også da.. å han sa det at styringsøkonomi var lett når man kom inn i det.. i forhold til samfunsøkonomi..
men kjemi høres mer spennende ut med elevforsøk osv.. slipper å sitte å glane hele tida..

ORIGINAL: Dasspapiret

Da ville jeg tatt biologi, definitivt.

Jeg valgte kjemi:)
Det var veldig vanskelig, men klarer jeg det så klarer du det også:)

Back
Topp