Hva bruker dere??

Ju9ta

Forumet er livet
Hva bruker dere når dere skal smøre inn magen for å forebygge evnt strekkmerker som best dere kan??

Selv så bruker jeg vanlig babyolje for tiden...Egentli mest for  at jeg ikke riktig vet om d i d hele tatt er noe som hjelper?? [8|]

Bruker ikke noe spesielt jeg. Vanlig bodylotion av og til. Men det er veldig omdiskutert om det er noe som hjelper da.. Det skyldes jo hormoner, og det er underhuden som sprekker. Men det skader ikke å prøve å forebygge. [;)] Sist fikk jeg en del strekkmerker nederst på magen, på puppene og rumpa.. Men så var jeg 17 år og ikke ferdig utvokst.. Håper jeg slipper å få flere.. [:-]

Hei på dere. Jeg bruker vanøig fuktighetskrem.Men tar gjærne imot andre
gode råd

jeg bruker ingenting. [:)] greit å smøre magen og sånn,men det funka ikke sist,så jeg smører bare fordi jeg har tørr hud og gjør eller bruker ingenting ekstra.  syns det er mye tøv (ikke alt) og mange måter å få folk til å bruke penger. de fleste strekkemerkene jeg fikk,hadde ingenting med strekking av huden å gjøre,men med hormonene. 1mnd etter fødselen fikk jeg feks. strekkmerker bak begge leggene,av alle plasser!! [:'(]  men heldigvis er de nå så lyse at de ikke vises noe særlig! [:)] 
men for all del,den delen som kommer av selve hud-strekkingen,kan det jo hende at hjelper med gode kremer! [:)] bare ikke kjøp masse dyre og tro at det er mirakelkurer! [:)]  noen får ikke,noen får lite og noen får masse og det uavhengig av hvor mye man har smurt seg. [:)] krysser fingrene for at alle oss får så lite som mulig! [:D]

Hver gang etter jeg har dusjet såsmører jeg kroppen med bodylotion! Men når det er kun maen jeg masserer bruker jeg mandarinolje!! Olje er veldig bra til å få grep med (så lenge man ikke overdriver bruken) så jeg strekker og drar!! kniper og kniper! har ikke troa på strekkmerkekremer!!!  ikke i det hele tatt!! Jeg bruker gamle rester  jeg:) hudkvaliteten kan man ikke gjøre noe med egentlig! :) (jeg er hudterapaut) :) hehe.... men man kan forebygge eller strekke huden til en viss grad.. det har jeg troen på hvertfall!

Trodde det ikke var noen kremer som hjalp jeg..Det står nå det ihvertfall i alle svangerskaps-bøkene mine? Det er ihvertfall ingenting som er bevist..
Smører ikke magen, håper jeg har arvet genene fra mamma, hun har ikke et eneste strekkmerke..[;)]

jeg smører også babyolje, he he, innbiller meg selv at det skal virke, men som flere av dere sier her så er jo det meste hormonelt, men tror ikke huden har vondt av litt ekstra kjærlighet denne perioden uansett[:)]

jeg har begynt å smøre meg med dove silk... den er kjempe god og kjenner at den virker for magen /huden er ikke så stram som den var før jeg begynnte med den..så annbefaler den :)

bruker det jeg har. av og til vanlig lotion,og av og til baby olje osv..gidder ikke stresse med det.brukte både olje mot strekkmerker og olivenolje forrige gang,men jeg fikk likevel

kjøpte meg cacao butter på bodyshop... den er kjempe fin og feit!!!
ellers er den niveakrukka,som er både til ansikt og kropp kjempe god!!!

Nå mener jeg ikke at vi skal være hysteriske her altså, men dette her var noe eg ikke hadde tenkt på om som skremte meg litt: Det stod på en tråd under svangerskapet ang kremer mot strekkmerker:

"Jeg er utdannet hudpleier og jeg kan med hånden på hjertet si at det er ingenting som funker 100% mot strekkmerker. Du kan pørve en strekkmerke krem fra SkinDoctors, den er spesielt egnet på gravide og skader derfor ikke ungen. Det kan være lurt å skjekke innholdet på slike kremer, mange slike kremer kan innholde noe som ikke er bra for fosteret. For å få kremen til å funke best mulig så skrubb deg litt i dusjen før du tar den på, da får du i gang blodsirkulasjonen og kremen vil trekke bedre inn og virke bedre."

Bare som info..[:)]

Bruker bare den vanlige bodylotionen, regner med at dersom strekkmerkene vil komme, er det ikke så mye jeg kan gjøre fra eller til uansett!

Har fått to forskjellige produkter i gave, ene heter Svangerskapsolje (bare stavet på tysk) fra Weleda (helsekost) og den andre er en feit, feit krem som heter Baby&Mom fra L'occitane. Så får vi se om jeg ender opp med strekkmerker i dette svangerskapet. Fikk ingen sist, men da smørte jeg ikke med noe spesielt. Er jo koselig å smøre inn den voksende magen uansett om det er med Spenol eller hva som helst.

Jeg fikk i gave Biotherm sin kremmot strekkmerker. Ellers bruker jeg shea butter fra Body shop. Har nettopp lest at ingentig hjelper mot strekkmerker, men har i utgangspunktet tørr hud, så det kjennes i allefall behagelig og lukter godt, hvis ikke annet...[:)]

jeg smurte magen med babyolje sist svangerskap og fikk ikke et strekkmerke.
så jeg gjør det samme denne gang og håper på det samme. hehe

Back
Topp