Hva bruker dere som innesko i bhg?

Ikke farlig å gå ut i sokkelessen om det er brann, vi går jo heller ikke med sko ol. hjemme.

Små barneføtter, eller føtter generelt, har det mye bedre når de ikke trenger å ha på sko dagen lang :)
Nei, men de fleste barnehager bruker innesko så barna skal kunne løpe ut fortest mulig, uten å bli våte, at de slipper å gå på vondt underlag osv.
Det er ikke farlig å gå med gode innesko heller. ;)
Det finnes argumenter både for og imot innesko. :)

Nei, men de fleste barnehager bruker innesko så barna skal kunne løpe ut fortest mulig, uten å bli våte, at de slipper å gå på vondt underlag osv.
Det er ikke farlig å gå med gode innesko heller. ;)
Det finnes argumenter både for og imot innesko. :)

Nå er ikke vondt underlag noe problem i vår bhg uansett så sko for det trenger de igrunn ikke.
Og ved en brann er igrunn den minste bekymringen våte føtter :)

Vi har i hvertfall fått "beskjed" av fysioterepauter at små barneføtter som vokser helst skal være barbent, evt med sokker og minst mulig i sko for motorikken og fotens utviklings skyld.

Uansett, bhg her har aldri brukt innesko (om ikke det har vært noen barn som har trengt det av spesifikke årsaker, leggskinner, tågåing osv) og det har gått helt fint til nå, både i lek på gulv og ved brannøvelser hvor man må rett ut :)

4bde2e89267007b93b22b0f6920bb271
slike
Sånn bruker barna her også i barnehagen:)

Nå er ikke vondt underlag noe problem i vår bhg uansett så sko for det trenger de igrunn ikke.
Og ved en brann er igrunn den minste bekymringen våte føtter :)

Vi har i hvertfall fått "beskjed" av fysioterepauter at små barneføtter som vokser helst skal være barbent, evt med sokker og minst mulig i sko for motorikken og fotens utviklings skyld.

Uansett, bhg her har aldri brukt innesko (om ikke det har vært noen barn som har trengt det av spesifikke årsaker, leggskinner, tågåing osv) og det har gått helt fint til nå, både i lek på gulv og ved brannøvelser hvor man må rett ut :)

Jeg forsøker bare å forklare deg at det finnes argumenter både for og imot. ;)
Hver bhg gjør det de vet/tror er best. :)

Jeg forsøker bare å forklare deg at det finnes argumenter både for og imot. ;)
Hver bhg gjør det de vet/tror er best. :)

Og jeg forklarer deg hvorfor vi velger den ene tigen. Hva du og andre gjør er opp til deg.
Og i forhold til brann forklarte jeg deg at man ikke må bruke sko for å komme seg ut siden du lurte på hvordan de gjør de i forhold til brann. Jeg har ikke hengt meg opp i hvordan andre gjør ting.

Og jeg forklarer deg hvorfor vi velger den ene tigen. Hva du og andre gjør er opp til deg.
Og i forhold til brann forklarte jeg deg at man ikke må bruke sko for å komme seg ut siden du lurte på hvordan de gjør de i forhold til brann. Jeg har ikke hengt meg opp i hvordan andre gjør ting.

Hm, mulig jeg bare tolket det sånn fordi det virket som om du tok dette personlig.
Du trenger ikke forsvare bhg for meg, det er jo samme for meg hva andre gjør, jeg stilte bare et spm, og prøvde å hjelpe deg å forstå, fordi jeg trodde du trengte det.
Men, du vet jo best hvorfor dere velger som dere gjør, og så lenge det funker, er det jo ingen grunn til å endre det.
(Det var forøvrig ikke min intensjon å "omvende" deg heller, ettersom at det tross alt bare er snakk om innesko.:P )

Ha en fortsatt fin helg! :)

Hm, mulig jeg bare tolket det sånn fordi det virket som om du tok dette personlig.
Du trenger ikke forsvare bhg for meg, det er jo samme for meg hva andre gjør, jeg stilte bare et spm, og prøvde å hjelpe deg å forstå, fordi jeg trodde du trengte det.
Men, du vet jo best hvorfor dere velger som dere gjør, og så lenge det funker, er det jo ingen grunn til å endre det.
(Det var forøvrig ikke min intensjon å "omvende" deg heller, ettersom at det tross alt bare er snakk om innesko.:p )

Jeg svarte bare på hvordan de gjør det i forhold til brann, skjønner ikke helt hvorfor du følte at du måtte hjelpe meg å forstå videre her. Og det virket litt som du skulle prøve å endre :)

Men ja, ha en fortsatt fin helg så lar vi dette ligge nå :)

(Det var forøvrig ikke min intensjon å "omvende" deg heller, ettersom at det tross alt bare er snakk om innesko.:P )

Jeg jobber i barnehage hvor alle barn har tøfler/innesko/sandaler. Om brannalarmen skulle gå midt på vinteren og alle må løpe ut i snø, på is, osv og stå ute en stund - så er det greit med noe på føttene (er vel greit i alle sessonger egentlig) Finnes tøfler og sko som også er gode for barn utvikling.
Vi ser også at barna opplever mestring ved å lære å ta på og av tøflene sine- gode rutiner så hos oss funker det veldig bra :-)
Mange meninger og tanker der ute :-)

Back
Topp