Hva bruker dere som fødebag?

Skravlepapegøye

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Hvordan pakker dere? En til mor og en til barn? Eller sammen?

Her har jeg fått lånt trunki kofferten til jentungn/storesøster for å pakke i til babyen :) litt usikker på om jeg skal pakke i bag eller koffert til meg selv. Kjenner jeg far rett, kommer nok han til å pakke med seg en truse og et par sokker eller to i en plastikkpose eller smugle det med i min baggasje ;)

Har bare en vanlig bag til meg og lille :) men jeg bor også bare 5 min fra sykehuset, så har ikke vært så veeeeldig nøye på det ;)

Jeg har pakket i treningsbaggen :) perfekt str til både mitt, baby sitt og et par småting til mannen :)

Har pakka te meg å mannen i ein liten trillekoffert. Te babyen har eg pakka med noken plagg, babyteppe å hentesettet i stellebaggen :)

jeg har pakket først i en liten bag jeg hadde kjøpt. Men ble vist det store gamle.
prøvde å ta ut en del i går. Men man så ikke stor forskjell. Gubben pakker i en liten
gymbag vis han får overnatte. Så det sto på nett de anbefalte bag. For den var lett å slenge
under ei seng eller inn i et skap.

Jeg har pakket i en liten bag. De to andre gangene har jeg hatt mitt, babyen sitt, samt tshorte, boxer, sokker og tannbørste til mannen. Denne gangen har jeg mitt og mannens i bagen, og babyen sitt i en stelleveske. Men bagen er ikke helt full.

Jeg har en litt stor veske som skal være med inn på føden, med powerade, sjokolade, ipad, et klesskift og litt toalettsaker. Så har jeg en større bag med klær til meg og baby til vi skal på barselhotellet, mannen pakker i egen sekk. Vi blir nok på sykehuset minst tre netter, og det er to timer hjemmefra, så vi har med en del :p Sikkert mye mer enn vi trenger!

Har pakket i en bag. :) Til baby har jeg bare det vi skal ta han hjem i, så har pakket det i samme bagen. T-skjorte, boxer og sokker til samboer har jeg også pakket i samme bag. :)

Har gjort dette klart.

Den brune er kamera og i den ligger også taben med de laderne jeg vil trenge.

Den sorte er stellebagen. Her har jeg alt jeg vil trenge på sykehuset til babyen.

Den siste er den som tilhører meg. Her ligger alt jeg vil trenge til meg og mannen.

Er førstegangs fødende så jeg har heeelt sikkert over pakket :) bedre det enn at jeg føler at jeg mangler noe.

Vedlegg

• 1422908713301.jpg
    1422908713301.jpg
    62,8 KB · Visninger: 81
Stelleveske ;) har ikke med så alt for mye noen skift til bebis ;)

Last edited:
I en liten koffert, sånn man kan ta med som håndbagasje på flyet.

Ei veske (type strandveske) inn på fødestua.

Når vi kommer på hotellet henter vi vel inn stelleveska (babyting) og en annen bag med mine ting.

Back
Topp