hva bruker dere når dere vaske gulvet?

nei, na jif greia funka ikkje nei... huff[8D] den får ikkje i t å bruke hvertfall...
har mopp... sånn trådete greier[8D][8D]

ORIGINAL: krutlin

Varmt vann og grønnsåpe...

Bruker enten mopp, eller bare "står på 4" og vasker med ei tue

Sign...
+ at jeg bruker Jif våtmopp med grønnsåpe også.. Mest det, kanskje [8D]

ORIGINAL: Marinah

ORIGINAL: lykkeligemeg

først støvsuger vi,så fjerner vi eventuelle flekker og så vasker vi med mopp:)bruker alltid durance vaskemiddel med duft av lavendel:)nydelig!:)

aldri hørt om, får man kjøpt denne i vanlig butikk? lavendel er jo nydelig lukt så verd å prøve [:D][:D]
pleier å kjøpe det på nettet,men home and cottage og flere andre interiørbutikker har det:)

først støvsuger vi,så fjerner vi eventuelle flekker og så vasker vi med mopp:)bruker alltid durance vaskemiddel med duft av lavendel:)nydelig!:)

aldri hørt om, får man kjøpt denne i vanlig butikk? lavendel er jo nydelig lukt så verd å prøve [:D][:D]
pleier å kjøpe det på nettet,men home and cottage og flere andre interiørbutikker har det:)

ah.. skal teste den da hvis den er å anbefale [:D]

ORIGINAL: catgun

mopp og ajax, noen ganger med litt salmiakk i:)

ORIGINAL: Alexandra82

Gulvskrubb med klut over.
Skrubb med langt håndtak slik at jeg står helt vanlig, da.

Grønnsåpe og vann på kjøkken, bad og gang.
Og Ajax med sitronlukt i stua og spisestua.

Si ifra når du har vaska stua og spisestua. Så kommer æ! [:D]

Lukte så himmelsk godt! [:D]

Tørrmopp og lett fuktg mikrofiber mopp. Grønnsåpe, salmiakk o.l. kommer aldri på mine gulv. Holder seg rent mye lengre uten såpe enn med, for såpen legger igjen en hinne som suger tl seg alt og som bakterier eeeelsker. Bruker så lite vaskemidler som overhodet mulig. 

Brukte grønnsåpe før, for elsker lukta, men fikk høre at grønnsåpe skal kun brukes på furugulv?

ORIGINAL: mammatilTheodor

Brukte grønnsåpe før, for elsker lukta, men fikk høre at grønnsåpe skal kun brukes på furugulv?

Grønnsåpe bør ikke brukes på noe gulv.. Invester i ordentlig moppeutstyr med mikrofiber. Vaksemiddel ikke nødvendig. Blir rent og holder seg rent mye lengre enn hvis du bruker vaskemidler. Sunnere for inneklimaet og miljøet også.

ORIGINAL: Kittekat

Jeg er så gammeldags at jeg bruker langkost med gulvfille og grønnsåpevann![:D]

Yepp her også!

Støvsuger først.. Så har jeg vann, også sånn parkett-vasketing kjøpt i butikken og klor i en vakuum spruteflaske... Også sånn mopp som vaskedamer på skole og lig bruker... Kjekt med en svigermor som er renholdsoperatør[:D] Fri tilgang på nye mopper[:D]

bruker mopp...vann og grønnsåpe

Litt forskjellig.

er stornøyd med den cillietbang og den ajax. De tar flekker om man har barn som søler saft og annet på gulvet.

ORIGINAL: Sha

vanlig mopp og grønnsåpe!
noen ganger vasker jeg på alle fire med klut og grønnsåpe

Jeg bruker vanlig skurefille, men i stedet for langkost bruker jeg moppehåndtak... får litt mer vri på filla da syns jeg. Men legger filla under og over som på en langkost. Bruker Ajax gulvsåpe for tiden med god lukt på.
Syns ikke det blir rent med vanlig mopp... føler man bare drar skitten rundt.

Vann og litt grønnsåpe. Ikke investert i mopp ennå, men har tenkt til det.

Bruker mopp, vatn og grønnsåpe..

Ingenting er som ett hus som lukter av god, gammeldags grønnsåpe!! [:)]

ORIGINAL: Sicily

Grønnsåpe bør ikke brukes på noe gulv.. Invester i ordentlig moppeutstyr med mikrofiber. Vaksemiddel ikke nødvendig. Blir rent og holder seg rent mye lengre enn hvis du bruker vaskemidler. Sunnere for inneklimaet og miljøet også.

hvorfor skal ikke grønnsåpe brukes på gulv? :O

hvorfor skal ikke grønnsåpe brukes på gulv? :O

For det første, skader det gulvet his man har parkett, tarkett e.l, for det andre, legger den igjen en tykk, sleip hinne som all skitt og bakterier fester seg i. Bruker ikke annen type såpe heller, for det legger som sagt igjen den hinna på gulvet som bakterier elsker å vokse i. [;)] Mye enklere, mer miljøvennlig og bedre for inneklimaet i huset å bruke så lite vaskemiddel som mulig, og heller investere i gode mikrofibermopper og kluter.

Tørrmopp og lett fuktg mikrofiber mopp. Grønnsåpe, salmiakk o.l. kommer aldri på mine gulv. Holder seg rent mye lengre uten såpe enn med, for såpen legger igjen en hinne som suger tl seg alt og som bakterier eeeelsker. Bruker så lite vaskemidler som overhodet mulig. 

Og så blir all parkett, både oljet og lakket, faktisk ødelagt av grønnsåpe. Eneste gulvet det anbefales å bruke grønnsåpe på, er ubehandlet furugulv.
Mannen min eier en gulvbutikk, og selger pleieprodukter der, så vi bruker bare det de få gangene vi vasker gulvet. Bruker som regel bare tørrmopp, og en klut med rent vann for å fjerne evt flekker.

Back
Topp