Hva bruker dere i grøten?

Marmil

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
bruker dere mm, mme eller vann i kjøpegrøt?

Jeg har egentlig fått beskjed om å bruke mm, men sliter veldig med å time pumpingen da gutten på 5 mnd vil ammes hver andre time (døgnet rundt). :happy090
Vurderer derfor å gå over til vann.. men er det dumt?
 
bruker dere mm, mme eller vann i kjøpegrøt?

Jeg har egentlig fått beskjed om å bruke mm, men sliter veldig med å time pumpingen da gutten på 5 mnd vil ammes hver andre time (døgnet rundt). :happy090
Vurderer derfor å gå over til vann.. men er det dumt?
Ville valgt mme da for å få nok fett :) Det er jo der nærmeste alternativet til mm.
 
Litt av alt. Brukte mest mm i starten for tilvenning. Brukte kjøpegrøt som allerede innholder melk så gikk over til vann. Men brukte MME i kveldsgrøten for ekstra god søvn. Kommer til å gjøre det samme med mini denne gangen også. Men så langt er det kun blitt MM da jeg enda har en del i fryseren.
 
Litt av alt. Brukte mest mm i starten for tilvenning. Brukte kjøpegrøt som allerede innholder melk så gikk over til vann. Men brukte MME i kveldsgrøten for ekstra god søvn. Kommer til å gjøre det samme med mini denne gangen også. Men så langt er det kun blitt MM da jeg enda har en del i fryseren.
Der sa du noe med mme i kveldsgrøten! Vi har begynt å gi mer grøt selv om han er 5 mnd siden han bare småspiser hele døgnet. Han har aldri ammet mer enn 50-60ml på et måltid, som gjør at han trenger ganske mange måltider i døgnet. Ganske tungt på natten. Kan bare huske en gang han har sovet mer enn 2 timer i strekk på natten :happy090. Håper er at grøt skal gjøre han mettere, slik at han ikke må spise seg opp om natten.
På toppen av det hele har han refluks og mpa. Så da får jeg se litt på mme uten melkeprotein:Heartpink
 
Litt av alt. Brukte mest mm i starten for tilvenning. Brukte kjøpegrøt som allerede innholder melk så gikk over til vann. Men brukte MME i kveldsgrøten for ekstra god søvn. Kommer til å gjøre det samme med mini denne gangen også. Men så langt er det kun blitt MM da jeg enda har en del i fryseren.
Merket du foresten bedring i søvnen med en gang? Eller tar det noen dager?
 
Merket du foresten bedring i søvnen med en gang? Eller tar det noen dager?
Det går litt tid, akkurat i oppstartsfasen med fast føde blir ofte søvnen noe dårligere pga at det er en stor omveltning for fordøyelsessystemet.
 
I frokostgrøten (ofte laget av korn og frukt) bruker jeg mme. Ellers har jeg beriket andre måltider med b.a. olivenolje, avokado eller nøttesmør.
 
Jeg bruker vann i grøten da jeg ammer mye ellers døgnet rundt.
Blander alltid i en fettkilde i grøten, som eggeplomme, avokadoolje o.l.
 
Back
Topp