Hva bruke i vognen?

Aléria

Gift med forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junilykke2018
Marshmallows2021
Vet ikke om det har vært en tråd om dette tidligere, men spør likevel :) Hva planlegger dere å bruke i vognen når baby kommer? Og da ikke på de varmeste dagene når det holder med et tynt teppe, men de noe kjøligere dagene. Vognpose (isåfall hvilken) eller dyne? Har dere tisselaken i vognen for å beskytte madrassen mot eventuelle lekkasjer?

Vi bruker bare dyne på sommeren. Bruker laken på vognmadrassen, aldri tenkt på å bruke tisselaken faktisk.

Har en tynn fleece-pose som er vindtett.. Prøver den i første omgang og ser hvor langt vi kommer. Hehe.

Bruker kun laken i vogna igrunnen. Men har vurdert tisselaken også for å ta vare på den best mulig.

Og på sommeren bruker vi kun dyne i vogna. Jeg syns også det er det mest koselige, ha på fint sengetøy og kanskje et pent vognteppe. Vognposene syns jeg fort blir litt kjedelige, og de bruker man jo ut hele vognperioden, så liker å bruke dyne den tiden det er mulig :D

Her er planen å bruke easygrow lite vognpose. Kjøpte den på tilbud i vår en gang. :)

Jeg har også vurdert den :rolleyes: Synes den er nydelig :happy:

Syns også de ser fine ut, og så er det jo en fordel at de kan forlenges og har dermed litt lengre brukstid. :) Virker veldig gode også syns jeg.

Saueskinn fra Nøstebarn ved lavere temperaturer, dyne over og evt teppe over dyna hvis det er veldig kaldt.. evt kun laken og dyne/tynt teppe..
kjøper ikke vognpose til høst vår, har vinterpose.

Ullteppe i bunn og dyne nå i sommer. Har kjøpt eaysgrow bilstolpose så tenkte bruke den i vogn og første tiden [emoji4]

Saueskinn som nevnt over her, det er perfekt egentlig både på kalde og varme dager, også babyteppe i tynn ull til å svøpe babyen i, og dyne på kaldere dager

Tisselaken, vanlig laken, lammeskinn og sommerdyne/teppe :) til høst vinter har vi voksi urban fra tidligere :)

Har kjøpt Babydan cuddle nest (babynest) som passer i vognbaggen! Skal ha det i for å gjøre det lunere og koseligere oppi der. Og et teppe over (ull eller bomull avhengig av temperatur).

Vi har tatt vare på Risarosa-vognposen fra storesøster, så blir det en kjølig sommer kan vi bruke den uten dundyna i (den kan tas ut med en glidelås). Til høsten/vinteren blir den nok god og varm.

Tenkte å ha lammeskinnet i senga heller, sånn gjorde vi det sist også (fordi vi da hadde vinterbaby og Risarosa-posen var mer enn nok i vogna)

Tenker å bruke sommerdyne og forskjellige pledd. Har vognpose til vinteren og en tynn fleecepose, men den er litt stor til bagdelen og liten baby. Så har ikke prioritert å bruke penger på en sommerpose.

Bruker bare laken på madrassen. Evt legger jeg under en gulpeklut under hodet om det er nødvendig. Har aldri sett behov for tisselaken i vogn.

Har kjøpt lammeskinn som kan brukes både på kalde og varme dager. Tenker å bruker helseteppe eller ullteppe alt etter temperatur og dyne til kaldere dager. Tenker å bruke vanlig laken på madrassen i vogna.. Er hysterisk å tårer ikke å bruke tisselaken mtp at det ikke puster noe (redd for kvelning) Har kjøpt vinterpose til vinteren, ser ikke nødvendigheten av vårpose [emoji85]

Easygrow lite. Den er såå myk og god:)

Lammeskinn å ligge på, det brukte vi året rundt til storebroren. Så blir det pledd eller dyne over nå på sommeren. Mamma skal strikke en lett bilstolpose, så mulig den kan brukes i vogna også.

Back
Topp