hva blir rett???

lille assa 75

Forumet er livet
angående å henge ut folk som gjør overgrep...

skal media gjøre det eller skal de ikke ut med navn osv...

Har alltid syntes det var vanskelig siden det går ut over flere enn bare overgriperen...

Men hva med alle de andre trådene det har vært her inne om samme sak...(har vært her lenge og slike tråder kommer opp i ny og ne) da krever dere å få vite hvem det er for tenk om det er naboen...da tenker dere ikke mye på familien til den det gjelder...da er faktisk trygheten til barna deres viktigere enn den adres familie...da vil jo dere henge opp plakater osv i nabolaget...er ikke dere da like galne som mediene????

Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva en bør og ikke bør gå ut med...men skal en offentlig gjør overgripere eller ikke???
når de faktisk er blitt dømt eller innrømmer at de har gjort det.

hadde det vært naboen min ville jeg vite det....for å beskytte barna mine fra overgrep, men hadde det vært mannen min ville jeg ikke at andre skulle vite det siden da vil jeg og beskytte familie/barna mine fra å bli uthengt som barn av en pedofil....

alt kommer vell ann på hvilket øye man ser med...

Jeg synes ikke verken media eller privatpersoner skal gå ut med navn og bilde og slikt, punktum. Men jeg så også at jeg var en av få i den andre tråden som ikke ville visst det dersom en overgriper (heter det det?) flyttet inn i nabohuset, så jeg er kanskje litt rar [8D]

For å ta en ting med en gang, hadde mannen min eller faren min blitt tatt for overgrep mot barn hadde jeg personlig hengt de ut. Og det hadde iallefall IKKE under noen omstendigheter vært min mann lenger iallefall!!

Jeg er nok en av de som mener det bør være litt som det er i noen stater i USA der nabolag varsler før "sånne" flytter inn. Om de så blir lynsjet, så javel. Kall meg gjerne smålig og trangsynt, I don't care. Forgriper man seg på små uskyldige barn har man ikke livets rett i mine øyne. Forferdelig av meg å si det, men det er nå det jeg mener..

Forresten, på Iphone og Android finnes en "sex offender"-app som lokaliserer "sånne". Desverre bare i statene.

Jeg synes de burde blitt offentliggjort med navn og bilde, men bare når de faktisk er DØMT av rettsvesenet.

ORIGINAL: Labambie

For å ta en ting med en gang, hadde mannen min eller faren min blitt tatt for overgrep mot barn hadde jeg personlig hengt de ut. Og det hadde iallefall IKKE under noen omstendigheter vært min mann lenger iallefall!!

Jeg er nok en av de som mener det bør være litt som det er i noen stater i USA der nabolag varsler før "sånne" flytter inn. Om de så blir lynsjet, så javel. Kall meg gjerne smålig og trangsynt, I don't care. Forgriper man seg på små uskyldige barn har man ikke livets rett i mine øyne. Forferdelig av meg å si det, men det er nå det jeg mener..

Forresten, på Iphone og Android finnes en "sex offender"-app som lokaliserer "sånne". Desverre bare i statene.

Sånn som jeg forstod HI så var det ikke snakk om mannen i så måte. Det var mer snakk om at det gikk veldig utover dine unger dersom pappan deres ble lagt ut med navn og bilde, og alle da visste hva pappa'n hadde gjort.
For meg er det just det samme hva som skjer med den som har gjort det, så lenge det ikke går utover barn som er inne i bilde. Hvertfall prøve å skåne dem mest mulig.

Men jeg ville først vært helt sikker på at det er blitt gjort, og ikke bare mistenkt.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor enkelte forbrytere kan henges ut med både navn og bilde, mens overgripere skal på død og liv beskyttes og skjermes [8|]

Husker vi hadde en diskusjon om dette i klassen (tok faget media og kommunikasjon), saken var at en fengselspsykolog hadde gjort noe triksing med rapporter av innsatte som gjorde at de slapp ut tidligere eller noe sånnt.. og han ble hengt ut både med fullt navn og bilde. Mange mente at det var riktig, men jeg forstår egentlig ikke at det var av allmenn interesse at alle får vite hvem denne psykologen var, det var jo ikke som han gikk rundt og var en fare for samfunnet i seg selv. Så hvorfor skal familien hans måtte gå igjennom dette? Jeg ville mye heller visst hvem som var pedofile, for de er direkte farlige for meg og min familie og det er dem jeg vil beskytte barna mine mot.. ikke en psykolog [8|] Fortstå meg rett, det han gjorde var selvfølgelig galt, og han må ta sin straff som andre.. men jeg skjønner liksom ikke den at det er ok å henge ut mennesker som kanskje har gjort ting som i utgangspunktet ikke er en fare for mennesker (økonomisk kriminalitet f.eks). Hvorfor skal man skille mellom forbrytere, og beskytte noen men henge ut andre?..[8|]

ORIGINAL: Labambie

man maa ikke vaere pedofil for aa havne paa en sex offender/sex predator app eller liste i USA. Jeg syns de tar litt for mye i. som jeg skrev i en annen traad har denne listen og appen gaatt sykt utover en bekjent av meg. Han faar seg ikke jobb og er ikke velkommen i noen nabolag. Er han pedofil? nei, jeg vil ikke si at en 18 aaring i et forhold med ei paa snart 16 er det. Men det er dette han ble dömt for da foreldrene til denne jenta ble forbanna og anmeldte han... dette kommer til aa henge etter han hele livet.

flere med meninger om dette?

Back
Topp