Jeg irriterer meg over fotgjengere og andre spaserende som tror at de er alene i hele vide verden. Spesielt i rushtida, når jeg omtrent springer med vogna fra Bislett og ned til national for å rekke toget. Når en eneste person klarer å ta opp et fortau på 2 meter bredt altså. Gawd.
Også må jeg forbi et felt på fortauet som også fungerer som busstopp, der står jo folk og sperrer for alt!
Og mennesker som mener det er helt naturlig å stoppe opp rett utenfor dører, rulletrapper, rullebånd, heiser etc.
Heiser ja, irriterer meg grenseløst over folk som tar heis som IKKE har behovet for å gjøre det. Rullestolbrukere, andre med barnevogn, krykker eller meget tydelig gravide eller andre folk jeg ser at virkelig har behov for heis og ikke den 234234 meter lange rulletrappa på national kan jeg skjønne. Men ikke ungdomsgjenger, unger (som tydeligvis er store nok til å reise alene, men ikke går under ungdom) og andre døgenikter. Sukk. Har lyst til å brøle jeg.
Ellers irriterer jeg meg (bare litt, ikke nevneverdig) over butikker uten heis som befinner seg i kjellere eller i 2. etasje. Eller kjøpesentre uten sånne automatiske dører eller svingdører. Ikke at jeg liker svingdører heller forsåvidt. Eller sånne som absolutt skal snike seg med i mitt "avlukke" når jeg går med vogna.
Ja jeg er usnill barnevognkjører som har kjørt over flere tær og kjørt i flere mennesker som bare plutselig stopper opp eller ikke ser seg for og tar et helt ulogisk steg til siden og blir stående.