Hva bidrar bf med?

<3mammahjerte<3

Venter første barn i september 2015 <3
Septemberlykke 2015
Må få ut frustrasjon! Bf er tømrer, oh har en tung jobb, derfor er han alltid sliten etter jobb, og vil hvile i helgene. Han ønsker helst å sitte å spille på telefonen, og kanskje leke litt med mini. Jeg føler at jeg har vann over hode, med alt som skal gjøres her hjemme, i tillegg til at jeg har en baby som våkner 3-10 ganger i løpet av natta, hvor han ca ammes 3-4 av dem, og må roes ned resten. Har slitt med søvn helt siden fødsel. Jeg gjør mer eller mindre alt av husarbeid, vasker alle klær, lager mat, og gjør som regel kveldsstell med mini, bf gjør det kanskje en gang i uka/annenhver, hvis jeg spør. På dagtid må mini trilles i søvn, og etter 30 min må han trilles i 20-30 min til sånn at han får sove lenger en 30 min. Jeg er sliten, men virker ikke alltid som om han forstår, siden han jobber hele dagen i strekk... Jeg irriterer meg over at han kun vil sitte i sofaen å spille når han kommer hjem... Men han sier at han har så slitsom jobb siden han er tømrer... Noen andre med tømrermenn som har det likt? Han jobber innimellom på huset, så litt gjør han jo....

Jeg tenker at uansett hvor slitsom jobb mannen/samboer har, så er det ingen unnskyldning for å ikke bidra. Ville han ikke ha barn eller? Her i huset har det aldri vært aktuelt å ikke bidra like mye når han er ferdig på jobb. I helgene har vi sovet lenger en dag hver oss. Han karen din trenger da vel ikke to dager på å sove ut heller? Jeg hadde ikke orka en egoist.

Jeg tenker at uansett hvor slitsom jobb mannen/samboer har, så er det ingen unnskyldning for å ikke bidra. Ville han ikke ha barn eller? Her i huset har det aldri vært aktuelt å ikke bidra like mye når han er ferdig på jobb. I helgene har vi sovet lenger en dag hver oss. Han karen din trenger da vel ikke to dager på å sove ut heller? Jeg hadde ikke orka en egoist.
Vi har flere ganger hatt en dag hver i helgen men syntes at jeg så ofte må spørre, hvis jeg skal få hjelp, eller om han skal gjøre noe. I helgen er han flinkere, men ønsker som regel å slappe av litt da også.

Og, jo, han ville ha unge. Men vi snakket nok litt for lite om hvem som skulle gjøre hva mens jeg går i perm. Han føler nok litt at siden jeg går hjemme er det min jobb. Jeg gleder meg til han skal ut i perm! Gjett om jeg kommer til å være sliten da!

Men har du sagt nettopp dette her til han? At du forventer mer av han....? Her i huset er det mye av det samme og i utgangspunktet så går det greit, men problemet her er at han fyller opp med alle andre "fancy" prosjekter (hagearbeid, oppussing) og lar meg stå for all organisering av den "kjedelige" hverdagen. Men så enkel som mannen min er, så har ikke han sjans til å se hvilke behov jeg har....jeg er nødt til å kommunisere og formidle ALT og ned til minste detalj. Utrolig frusterende mange ganger, men jeg har bare innsett at han er sånn....:meh:

Nå er jeg veldig heldig siden bf er hjemme med oss. Jeg tar nattflaskene, da bf har problemer med å få sove raskt - så skal det bli noe søvn på han i det hele tatt så må vi gjøre det sånn. Frøkna våkner mellom 06-07, og da tar han henne fra da, så jeg får sove et par timer på morgenen.

Av husarbeid, så lager han middagen, mens jeg er ansvarlig for klesvask. Begge støvsuger og vasker, mens han tar nok oppvaskmaskinen en god del mer enn meg.

Lille frøken leker vi like mye med, om jeg f.eks har hatt henne en time..så tar han henne litt så jeg får gjort ting.. Også leker vi med henne sammen også.

Vi har litt lite voksentid sammen da, han legger seg gjerne rett etter henne. Dvs i åtte-tiden, siden han bruker et par timer på å sovne... Jeg trenger litt voksentid på kvelden, så jeg sitter gjerne oppe til 22-22-30..

Og, jo, han ville ha unge. Men vi snakket nok litt for lite om hvem som skulle gjøre hva mens jeg går i perm. Han føler nok litt at siden jeg går hjemme er det min jobb. Jeg gleder meg til han skal ut i perm! Gjett om jeg kommer til å være sliten da!
Hehe. Min bidrar riktignok, men nå har han begynt pappaperm for 3 uker siden og er helt utslitt! Han sovner på babygymmen når jeg kommer hjem, hehe. Og han har innrømmet at jobb er som ferie i forhold. Han er ikke tømrer, men har en fysisk jobb. Så gled deg :-)

Hørtes slitsomt ut :(
Vi har våre diskusjonen om prioritering av egne interesser/jobb og Familietid! Han er mye avsted på ulike eventet som han er med på å holde (noe han egentlig ikke trenger)
Det gjør at jeg er mye alene med henne. Men når han er hjemme så budrar han heldigvis godt! Jeg tar nettene og han morgenen før jobb !

Men har du sagt nettopp dette her til han? At du forventer mer av han....? Her i huset er det mye av det samme og i utgangspunktet så går det greit, men problemet her er at han fyller opp med alle andre "fancy" prosjekter (hagearbeid, oppussing) og lar meg stå for all organisering av den "kjedelige" hverdagen. Men så enkel som mannen min er, så har ikke han sjans til å se hvilke behov jeg har....jeg er nødt til å kommunisere og formidle ALT og ned til minste detalj. Utrolig frusterende mange ganger, men jeg har bare innsett at han er sånn....:meh:

Litt sånn har vi det og. Jeg føler jeg gjør alt, og irriterer meg over at han ikke ser at det må gjøres. Men når jeg ber han om å gjøre noe, så blir det jo gjort. Bare enkelte (mange?) mannfolk som ikke ser hva som må gjøres rundt seg. Her seg være husarbeid eller babystell ;)
Cluet er vel som Lambi sier, å kommunisere godt :D

Er litt sånn her også. Må detaljstyre det aller meste, snekre rutiner og fortelle mannen hver dag hva som skal gjøres når med babyen. Be ham sette på klesvask eller gå ut med søpla. Føler meg som den masekjerringa til tider, men det er jo bedre enn å gå rundt og irritere seg i det stille, det blir det fort dårlig stemning av her i huset i alle fall.

Er litt sånn her også. Må detaljstyre det aller meste, snekre rutiner og fortelle mannen hver dag hva som skal gjøres når med babyen. Be ham sette på klesvask eller gå ut med søpla. Føler meg som den masekjerringa til tider, men det er jo bedre enn å gå rundt og irritere seg i det stille, det blir det fort dårlig stemning av her i huset i alle fall.

Det er akkurat det. Jeg er en mester på å irritere meg over at han ikke leser tankene mine:rolleyes: Føler meg også som en masekjerring, men vi er begge enig om at det er bedre enn en sur megge:p

Litt sånn har vi det og. Jeg føler jeg gjør alt, og irriterer meg over at han ikke ser at det må gjøres. Men når jeg ber han om å gjøre noe, så blir det jo gjort. Bare enkelte (mange?) mannfolk som ikke ser hva som må gjøres rundt seg. Her seg være husarbeid eller babystell ;)
Cluet er vel som Lambi sier, å kommunisere godt :D

Sånn er det her og. Tror oppriktig at han bare ikke ser de tingene som må gjøres....eller vet at jeg tar hånd om det, alt ettersom :P

Føler virkelig med deg!
Vi har det også litt sånn. Samboeren min er utrolig tiltaksløs og bidrar veldig lite. Han elsker å spille xBox og sitte på dataen.. Han har blitt litt flinkere, men fortsatt så sitter jeg igjen med det meste. Steller henne, legger henne til alle døgnets tider, lager middagen hennes, og i tillegg står jeg med alt som må gjøres hjemme. Heldigvis sover hun gjennom natten nå, selv om hun våkner 5-6.
I skrivende stund sitter han og spiller dataspill med mobilen i hånden.

Hver gang jeg tar opp problemene med han, så går han rett i forsvar, så det orker jeg ikke. Da får jeg bare høre at det er han som jobber og tjener penger. Det morsomme er at jeg tjener mye mer enn han, men jeg er jo i permisjon..

De får seg vel en overraskelse når det er deres tur!

Samboeren min er gründer og selvstendig næringsdrivende, og er på jobb fra han står opp til han legger seg. Han er på kontoret fra 9 til 17, resten jobber han hjemmefra. Han har aldri vært flink på husarbeid, så jeg både lager middag, vasker huset, vasker klær osv. Var veldig spent på hvordan det skulle gå når vi fikk en baby.
Husarbeid er som før. De første to ukene etter fødsel gjorde han alt, så var det bom stopp;) Vi har heldigvis fått en baby som har sovet om natten helt siden hun var født, så vi får bra med søvn begge to.
Men han står opp med henne 6 av 7 dager i uken, klokken 6. Dette gjør han av egen fri vilje fordi han ønsker å være sammen med henne. Han kommer ofte hjem rundt 18, og da er det jo snart leggetid. Så uten de timene på morgenen hadde han jo nesten ikke sett henne.
Når han er hjemme (også i helgene), har han hovedansvaret for henne. Og det er utrolig deilig for meg, så der vet jeg at jeg er heldig.
Jeg er likevel sliten av alt husarbeidet jeg må ta alene. Vi har snakket om det 1000 ganger, men det går bare ikke. Han sier han skjønner at jeg er sliten, men når det kommer til husarbeid så er det bare ikke i tankene hans. Og sånn er det bare;)

Samme her. Føler med som den maselkjerringa, og han synes jeg kan være litt vel kontrollerende og at jeg har et litt for stor behov for å ha alt organisert og på stell. Med uten kommunikasjon oss i mellom om rutiner og ansvarsfordeling faller jo alt på meg! Det er uaktuelt, så da får jeg bare være ei masekjerring. Skal sies at han aldri forventer at middagen er klar etter jobb, og han tar mini på morgenen innimellom, hjelper til på natt og tar gjerne kveldsstell og legging. Hjelper til med middag, og han forventer aldri at jeg skal gjøre mer på kjøkken enn han. Hadde bare vært så innmari deilig om han hadde tett mer initiativ til å gjøre litt mer en kun det som absolutt er nødvendig :p Gleder med til middagen klar etter jobb når han er i permisjon, for det er visst planen hans. Gutten vår er en turbo uten like, så spent på den altså, hehe :)

Godt å se at flere har det likt :D

Samme her. Føler med som den masekjerringa, og han synes jeg kan være litt vel kontrollerende og at jeg har et litt for stor behov for å ha alt organisert og på stell. Med uten kommunikasjon oss i mellom om rutiner og ansvarsfordeling faller jo alt på meg! Det er uaktuelt, så da får jeg bare være ei masekjerring. Skal sies at han aldri forventer at middagen er klar etter jobb, og han tar mini på morgenen innimellom, hjelper til på natt og tar gjerne kveldsstell og legging. Hjelper til med middag, og han forventer aldri at jeg skal gjøre mer på kjøkken enn han. Hadde bare vært så innmari deilig om han hadde tett mer initiativ til å gjøre litt mer en kun det som absolutt er nødvendig :p Gleder med til middagen klar etter jobb når han er i permisjon, for det er visst planen hans. Gutten vår er en turbo uten like, så spent på den altså, hehe :)

Godt å se at flere har det likt :D Tror ikke de mannfolka forstår hvor travelt og til tider slitsomt det kan være å gå hjemme. Ikke mange minuttene ro i løpet av en dag!

Samme her. Føler med som den maselkjerringa, og han synes jeg kan være litt vel kontrollerende og at jeg har et litt for stor behov for å ha alt organisert og på stell. Med uten kommunikasjon oss i mellom om rutiner og ansvarsfordeling faller jo alt på meg! Det er uaktuelt, så da får jeg bare være ei masekjerring. Skal sies at han aldri forventer at middagen er klar etter jobb, og han tar mini på morgenen innimellom, hjelper til på natt og tar gjerne kveldsstell og legging. Hjelper til med middag, og han forventer aldri at jeg skal gjøre mer på kjøkken enn han. Hadde bare vært så innmari deilig om han hadde tett mer initiativ til å gjøre litt mer en kun det som absolutt er nødvendig :p Gleder med til middagen klar etter jobb når han er i permisjon, for det er visst planen hans. Gutten vår er en turbo uten like, så spent på den altså, hehe :)

Godt å se at flere har det likt :D
Ååå ja, maskjerring uten like;) Frøkna får flaske med mme rett etter at hun er stått opp, og det må jeg si til han HVER DAG:wacky: Hvis jeg ikke sier det så glemmer han det, og hun får ikke mat før jeg står opp. Håpløst! Det blir skrevet timeplan til han skal ut i perm:p

Må få ut frustrasjon! Bf er tømrer, oh har en tung jobb, derfor er han alltid sliten etter jobb, og vil hvile i helgene. Han ønsker helst å sitte å spille på telefonen, og kanskje leke litt med mini. Jeg føler at jeg har vann over hode, med alt som skal gjøres her hjemme, i tillegg til at jeg har en baby som våkner 3-10 ganger i løpet av natta, hvor han ca ammes 3-4 av dem, og må roes ned resten. Har slitt med søvn helt siden fødsel. Jeg gjør mer eller mindre alt av husarbeid, vasker alle klær, lager mat, og gjør som regel kveldsstell med mini, bf gjør det kanskje en gang i uka/annenhver, hvis jeg spør. På dagtid må mini trilles i søvn, og etter 30 min må han trilles i 20-30 min til sånn at han får sove lenger en 30 min. Jeg er sliten, men virker ikke alltid som om han forstår, siden han jobber hele dagen i strekk... Jeg irriterer meg over at han kun vil sitte i sofaen å spille når han kommer hjem... Men han sier at han har så slitsom jobb siden han er tømrer... Noen andre med tømrermenn som har det likt? Han jobber innimellom på huset, så litt gjør han jo....

Min samboer er riktignok ikke tømrer, men her tar vi like mye av alt begge to, både med sønnen vår, og huset, og alt annet som må gjøres.
Han tok faktisk alt fra babyen var 10 uker, til han var 5 mnd, fordi jeg ble skadet.
Til og med når han jobbet fullt igjen, tok jeg meg kun av sønnen vår mens han var på jobb, og ellers gjorde han alt, i tillegg til full jobb..
Alle blir slitne av jobben sin, men har man fått barn, og er i et forhold, må man være voksen nok til å bidra like mye begge to.
Det er i mange tilfeller mye tyngre enn en hvilken som helst jobb å gå hjemme med en baby..

Hadde jeg måttet mase på min mann om sånne ting, hadde jeg ikke vært sammen med ham, så greit er det. :P

Ååå ja, maskjerring uten like;) Frøkna får flaske med mme rett etter at hun er stått opp, og det må jeg si til han HVER DAG:wacky: Hvis jeg ikke sier det så glemmer han det, og hun får ikke mat før jeg står opp. Håpløst! Det blir skrevet timeplan til han skal ut i perm:p

Hehe, ikke greit å være kar. Her må jeg til stadighet be han skifte bleie på mini. Hvor vanskelig er det å følge med på liksom? :p Regner med at han venner seg til å ha kontroll og oversikt selv når jeg ikke er tilstede for å ordne ut :)

Mannen min jobber skift, og er å ofte trøtt og sliten. Men selv om han har vært på jobb i 12t, så tar han kveldstellet og gir henne grøt før jeg legger henne. Så de to får litt tid sammen. Når han jobber seint eller har fri tar han henne om morgenen så jeg får sove litt lenger. Syns det er så bra at han ser viktigheten med at de to får litt alene tid sammen når hun som oftes er sammen med meg ellers døynet rundt. Han er også flink til å ta klesvask og lager oftere middag enn meg, men ellers er det vel jeg som gjør det meste av husarbeidet inne. Men han tar seg av bilene, og fikser ting på huset og i hagen. Så kan absolutt ikke klage :)

Back
Topp