Hva betyr det egentlig at 3.mann er en luring?

Marimekko

Andre møte med forumet
Kjenner jeg blir litt svett, har hatt to enkle svangerskap, lette fødsler, begge rett før termin. Hva møter meg denne gangen, tro?:-\

Min nr 3 var en luring på den måten at jeg gikk 3 dager over ( de andre er født 3uker og noen dager før) og fødselen ble det aldrig noe mønster på liksom.. Riene kom med 1-10minutters mellomrom og varte alt fra 5sek til 2min, sånn var det helt frem til pressingen startet.. Men fødselen var grei og likedan svangerskapet :)

Under fødselen så sa jm at dette var en typisk fødsel nr3 :)

Hadde verdens enkleste fødsel med nr3 jeg:) selv graviditeten også var lik de to første, bare at jeg ikke la på meg noe. Er nå nr 4 jeg stusser på:P de tre første var gutter, altså graviditet og fødsel = himmelsk.

De sier at nr 3 er en luring fotdi det kan gå begge veier. Med nr 2 får man alltid beskjed om at det blir lettere enn første for kroppen vet hvs den skal gjøre osv.
Slik er det da altså ikke automatisk med nr 3, den kan nemlig plutselig gå kjempe fort eller ta lang tid :p
I mitt tilfelle vsr nr 3 en luring, med de to andre hadde jeg laaaang åpningstid -lang fødsel generelt. Nr 3 var ute på 1-2-3!
5,5 time etter første ri, og 2,5 time etter 5cm :p

Min første tok laaang tid, rundt 18 timer. Andre tre timer og ganske lett fødsel. Første to gutter. Tredje tok lengre tid igjen, riene stoppet og eg reiste hjem igjen. Tilbake på kveld/natt og riene kom jevnlig, men mot slutten stoppet de opp igjen og måtte få drypp for å få fart på riene. Da gikk det fort, men kom med ansiktet først ut så ja tredje er en luring

Jeg ble satt igang med tredjemann.
men ting fort da også når tingene startet :)

spent på dette også. svangerskapet har vert likt de to andre sålangt. Fødsel nr 1 varte 26 timer og var ett mareritt. nr 2 tok 4 timer, intenst men fort. begge kom 11 dager over. håper denne er en luring med at han kommer litt før termin :P

Back
Topp